3

ارائه ترازنامه دولت توسط خزانه‌ داری کل کشور

  • کد خبر : 134522
  • 15 آذر 1401 - 14:30
ارائه ترازنامه دولت توسط خزانه‌ داری کل کشور

خزانه‌دار کل کشور با تاکید بر اینکه زمانی که حرفه به درستی کار خود را انجام می دهد می‌توان به گزارش‌ها اعتماد نمود، بیان داشت: ذینفع نهایی باید بتواند به گزارش‌ها اعتماد کند. اگر این حرفه درست کارش را انجام دهد می‌تواند اطلاعات سودمندی را به تصمیم‌گیران نظام ارائه کند. به گزارش دانستنی آنلاین ،رحمت‌الله […]

خزانه‌دار کل کشور با تاکید بر اینکه زمانی که حرفه به درستی کار خود را انجام می دهد می‌توان به گزارش‌ها اعتماد نمود، بیان داشت: ذینفع نهایی باید بتواند به گزارش‌ها اعتماد کند. اگر این حرفه درست کارش را انجام دهد می‌تواند اطلاعات سودمندی را به تصمیم‌گیران نظام ارائه کند.

ارائه ترازنامه دولت توسط خزانه‌ داری کل کشور

به گزارش دانستنی آنلاین ،رحمت‌الله اکرمی در مراسم بزرگداشت روز حسابدار، با اشاره به عدالت اقتصادی، توضیح داد: عدالت اقتصادی به معنای مراعات عادلانه حقوق اقتصادی مردم است. هر زمانی هریک از افراد جامعه به حق خود از ثروت و درآمدهای جامعه دست پیدا کردند، عدالت اقتصادی ایجاد شده است.

وی با طرح این سوال که ذینفعان این موضوع را چه حرفه‌ای تعریف می‌کند، گفت: یکی از مهم‌ترین حرفه‌هایی که می‌تواند این ماموریت را انجام دهد، حسابداری و حسابرسی است که می‌توان تصویر روشن از عملکرد سازمان‌های مختلف ارائه کند. محاسبه دقیق حقوق ذینفعان یکی از کارکردهای این حرفه است.

خزانه‌دار کل کشور ادامه داد: این کارکرد در بخش عمومی به یک صورت و در بخش خصوصی طور دیگری است اما کارکرد و اهدافی مشابه دارند. در بخش دولتی زمانی که وضعیت مالی دولت‌ها مشخص می‌شود هر ذینفعی می‌تواند بفهمد نفع خود را گرفته است یا خیر.

وی با بیان اینکه ذینفعان باید صورت‌های مالی را بررسی کنند، اظهار کرد: در خزانه‌داری و وزارت اقتصاد دنبال این هستیم ترازنامه دولت را تهیه کنیم و ارائه دهیم. در ترازنامه دولت هر فرد ایرانی می‌تواند بداند سهمش از درآمدهای دولت چقدر است.

خزانه‌دار کل کشور با تاکید بر اینکه زمانی که حرفه به درستی کار خود را انجام دهد می‌توان به گزارش‌ها اعتماد کرد، گفت: ذینفع نهایی باید بتواند به گزارش‌ها اعتماد کند. اگر این حرفه درست کار کند می‌تواند اطلاعات سودمندی را به تصمیم‌گیران نظام ارائه کند.

اکرمی با تاکید بر اینکه مسائل مالی باید کاملا شفاف باشد و این کار در خزانه‌داری آغاز شده است، گفت: بودجه سال جاری ۱۳۹۴ هزار میلیارد تومان است. اگر خزانه‌داری کل کشور بتواند نقدینگی را به درستی مدیریت کند در شاخص‌های کلان اقتصادی اثرات جدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مدیریت بدهی‌ها و مطالبات دولت از اموری است که به جد پیگیری می‌شود. مدیریت اموال دولتی نیز در دستور کار است.

خزانه‌دار کل کشور با بیان اینکه علی رغم همه تلاش‌های انجام شده،کارهای انجام نشده فراوانی وجود دارد، اظهار کرد: تحقق حداکثری اهداف حرفه به صورت فراگیر در جامعه نیاز به همفکری بیشتر دو بخش عمومی و غیرعمومی دارد.

اکرمی همچنین در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تا کنون ۹۸ درصد شرکت‌های دولتی حساب‌های خود را به بانک مرکزی ارائه کرده‌اند. دانشگاه‌های علوم پزشکی هم که به تازگی مشمول شده‌اند باید حساب‌های خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها درحال انجام امور مربوط هستند و اگر در زمان تعیین شده انجام ندادند، حساب آنها مسدود خواهد شد./ایسنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 4 / 5. تعداد امتیازات: 90

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=134522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi