1

اختلال ارتباطی مهم‌ترین مشکل خانواده‌ها

  • کد خبر : 48399
  • 03 آگوست 2019 - 16:40
اختلال ارتباطی مهم‌ترین مشکل خانواده‌ها

دانستنی آنلاین: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، اختلال ارتباطی اعضای خانواده را مهم‌ترین معضل خانواده‌های ایرانی عنوان کرد. به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ ،معصومه ابتکار زنان و خانواده ریاست جمهوری در همایش روز ملی ازدواج که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، ازدواج را بستری برای ایجاد سلامت آحاد جامعه […]

دانستنی آنلاین: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، اختلال ارتباطی اعضای خانواده را مهم‌ترین معضل خانواده‌های ایرانی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین٬ ،معصومه ابتکار زنان و خانواده ریاست جمهوری در همایش روز ملی ازدواج که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، ازدواج را بستری برای ایجاد سلامت آحاد جامعه و سلامت کلی اجتماعی کشور دانست و گفت: تجارب قبلی در کشور و فعالیت جهانی در این زمینه را باید برای بهبود بخشیدن شرایط ازدواج مدنظر قرار دهیم.

 وی تاکید کرد: باید ترویج فرهنگ ازدواج بر مبنای مفاهیم قرآنی صورت گیرد.

ابتکار با اشاره به اینکه برای انتخاب‌های خوب به دور از فشار و اجبار و خشونت باید جوانان را راهنمایی کنیم تا منجر به واگرایی از اجتماع نشود، افزود:  تلاش برای ازدواج ساده و ایجاد زمینه برای مهربانی مفصل یکی از روشهای مناسب برای ترویج فرهنگ ازدواج است.

وی به ماموریت‌های معاونت امور زنان و خانواده در زمینه ازدواج وخانواده اشاره کرد و گفت: با همراهی وزارت ورزش و جوانان در قالب بندهای کلی سیاست‌های حوزه خانواده  و بر مبنای ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم و سیاست‌های بخشی اختصاصی که رئیس جمهور در موضوع خانواده ابلاغ کرد، ماموریتهایی که مهمترین آن سیاست‌گذاری کلان و ایجاد جریان قوی اجتماعی برای خانواده است، تعریف شد.

ابتکار با بیان این‌که با تشکیل ستاد ملی زن و خانواده مصوبات حائز اهمیتی در ارتباط با موضوع ازدواج انجام گرفته است، ادامه داد: این مصوبات به شکل ابلاغیه در قالب، آموزش های قبل حین و بعد از ازدواج به دستگاههای مسئول محول شده است.

وی افزود: اصلاحاتی در سیاست‌های ازدواج انجام گرفته و ساعات آموزش و مشاوره افزایش یافته است وزارت بهداشت و ورزش و دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز برای بهبود آموزش‌های بهداشتی و روانشناختی و مهارت آموزی دست به کار شدند. اما این آموزش‌ها بر اساس مصوبات عنوان شده الزامی است.

وی با بیان اینکه برگزاری آموزش‌های مورد نظر در سبک زندگی برای ما حائز اهمیت است اضافه کرد: تقاضای من از دستگاه‌های مسئول جدی گرفتن این آموزش‌ها است و نباید بحث شعاری و تشریفاتی تبلیغاتی در این زمینه شود.

ابتکار طرح گفتگوی ملی خانواده و گفتگوی بین نسلی را از برنامه‌های مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی به منظور ترویج فرهنگ ازدواج به بهبود شرایط خانواده در کشور عنوان کرد و گفت: مرحله اول این طرح ملی در ۳۱ استان کشور به سرانجام رسیده و توانستیم مشکلات خانواده ها را به فراخور شرایط هر منطقه احصاء کنیم.

وی افزود: مساله مشترک در تمامی پیمایش‌ها اختلال ارتباطی بین اعضای خانواده بوده که از لحاظ کیفیت و کمیت به شدت دچار مشکل است.

ابتکار اختلال از نظر فرصت ارتباطی که از حداقل ۲ ساعت گفت و گو در ۲۰ سال گذشته به ۲۰ دقیقه و از حداقل ۱۵۰۰ کلمه در آم دوره به ۴۰۰ کلمه کاهش یافته است اشاره کرد و گفت: زمان و فرصت برای گفتگو در کنار مفاهمه و درک متقابل عاطفی و با آرامش و آسایش خانواده باید مدنظر قرار گیرد.

وی آموزش و مهارت های زندگی به ویژه مهارت ارتباطی را هدف طرح ملی گفتگوی خانواده عنوان کرد و ابراز داشت در این زمینه آموزش و پرورش با ما همراهی مناسبی داشته و دوره مهارت آموزی فردی بر اساس آن تدوین شده است.

تاکید بر مشاوره پیش از ازدواج

اعظم کریمی مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان نیز در این همایش با اشاره به اینکه تاکید اصلی وزارت ورزش و جوانان جا انداختن مشاوره پیش از ازدواج است، از وزیر ورزش و جوانان به دلیل احیا ستاد ملی هفته ازدواج تشکر کرد.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اظهار داشت: تاکید و ماموریت اصلی وزارت ورزش و جوانان جا انداختن مشاوره پیش از ازدواج تشکر کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته ملی ازدواج محتوا محور است که از طریق رسانه ها و سمن ها اطلاع رسانی شده است .
کریمی برنامه های هفته ملی ازدواج را تلنگری تامل برانگیز دانست تا یادآودی کند که از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی که همانا ساده زیستی است فاصله گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: در صددیم با اجرای این برنامه‌ها به سمت و سویی برویم که زوج‌های جوان از میزبانی برای برنامه های تجمل محور دوری کنند.

کریمی تصریح کرد: اعتقاد داریم که می‌توانیم با فرهنگ سازی زمینه ازدواج آسان و پایدار را فراهم کنیم.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با تقدیر از همراهی معاون امور زنان رییس جمهور تاکید اصلی و ماموریت اصلی وزارت ورزش و جوانان جا انداختن مشاوره پیش از ازدواج است که معاونت امور جوانان برنامه های ویژه ای را برای این مهم محقق ساخته است.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=48399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi