2

اجرای پنجاه عنوان ویژه برنامه سلامت محور توسط شهرداری منطقه21

  • کد خبر : 18773
  • 23 آبان 1396 - 8:55
اجرای پنجاه عنوان ویژه برنامه سلامت محور توسط شهرداری منطقه21

قائم مقام منطقه21 از اجرای پنجاه عنوان ویژه برنامه سلامت محور توسط شهرداری منطقه21 در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری دیابت همزمان با “هفته ملی پیشگیری از دیابت” در سطح محلات 13گانه ورودی غربی پایتخت خبر داد.

قائم مقام منطقه21 از اجرای پنجاه عنوان ویژه برنامه سلامت محور توسط شهرداری منطقه21 در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری دیابت همزمان با “هفته ملی پیشگیری از دیابت” در سطح محلات 13گانه ورودی غربی پایتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، حمید ناصحی قائم مقام این منطقه با اشاره به این که دیابت یکی از شایع ترین بیماری هایی است که اکثر مردم دنیا به آن مبتلا هستند و این موضوع به عنوان زنگ خطری محسوب می شود که باید با اجرای اقدامات جدی و تمهیدات پیشگیرانه مهار و کنترل شود؛ گفت: 19 الی 25 آبان ‌ماه، به‌ عنوان “هفته ملی پیشگیری از دیابت” نامگذاری شده که در همین راستا اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه، با هدف ارائه خدمات اجتماعی سلامت محور، آموزش همگانی، فرهنگ سازی‌ و اطلاع ‌رسانی درخصوص پیشگیری از بیماری دیابت، تمهیدات و برنامه‌های گوناگونی را با شعار “دیابت و زنان؛ آینده سالم حق ما است” در نظر گرفته است .

ناصحی با تأکید بر ضرورت اجرای خلاقانه این برنامه ها با بهره‌ گیری از مشارکت داوطلبانه شهروندان و تبلیغات و اطلاع‌ رسانی مناسب افزود: همایش “گرامیداشت روز جهانی دیابت” با برپایی نمایشگاه نقاشی و ایستگاه‌های سلامت و مسابقه‌های مختلف با حضور اعضای کانون های دیابت منطقه21 در قالب سخنرانی، تقدیر از دبیران کانون دیابت این منطقه و برنامه های فرهنگی و هنری در سرای محلات سیزده گانه ورودی غربی پایتخت برگزار می شود.
قائم مقام منطقه21 در ادامه تصریح کرد: از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته می توان به اجرای مسابقات مختلف، توزیع بروشور، تور گردشگری، جشنواره غذای سالم، برپایی ایستگاه سلامت و همچنین مشاوره تغذیه و پزشکی در محلات سیزده گانه اشاره کرد .
وی همچنین یادآور شد: اجرای برنامه پیاده‌روی نمادین همزمان با “هفته ملی پیشگیری از دیابت” در بوستان های منتخب سطح منطقه21 به منظور شناسایی نیازهای افراد دیابتی و بسترسازی مناسب جهت جلب مشارکت های مردمی، از دیگر برنامه هایی است که به این مناسبت در نظرگرفته شده است.
ناصحی در خاتمه خاطرنشان کرد: در طول این هفته کارگاه ها و برنامه های آموزشی متعدد با بهره‌گیری از اساتید دانشگاه تحت عناوین “کلاس آموزشی رابطه آرامش و قند خون، نقش کاهش دهنده های گیاهی بر دیابت، راه های جلوگیری از ابتلا به دیابت، روش استفاده صحیح از دستگاه تست قند خون، آموزش تغذیه صحیح و کنترل دیابت و …”درسطح محلات سیزده گانه منطقه21 برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است؛ روز شمار “هفته ملی پیشگیری از دیابت” به شرخ ذیل است: “جمعه ۱۹/ ۸/۹۶ مادران محور تغذیه سالم و پیشگیری از دیابت در خانواده”، شنبه ۲۰/ ۸/۹۶ آموزش اساس پیشگیری و درمان دیابت”، “یکشنبه ۲۱/ ۸/۹۶ دانش آموزان و دیابت”، “دوشنبه ۲۲/ ۸/۹۶ رسانه و دیابت”، “سه شنبه ۲۳/ ۸/۹۶ زنان و دیابت”، “چهارشنبه ۲۴/ ۸/۹۶ بارداری و دیابت”، “پنجشنبه ۲۵/ ۸/۹۶ ورزش همگانی، فعالیت بدنی و کاهش بار بیماری دیابت.

منبع: شهرداری منطقه21

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=18773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi