5
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد؛

«ابر آروان» به دلیل نقش آفرینی در فیلترینگ اینترنت ایران تحریم شد!

  • کد خبر : 143023
  • 03 ژوئن 2023 - 17:08
«ابر آروان» به دلیل نقش آفرینی در فیلترینگ اینترنت ایران تحریم شد!

دانستنی آنلاین: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت خدمات ابری «ابر آروان»، دو بنیان‌گذار این شرکت و همچنین یکی از شعبه‌های آن در امارات متحده عربی را به دلیل نقش آفرینی در سانسور و فیلترینگ اینترنت در ایران مشمول تحریم این کشور شدند. به گزارش دانستنی آنلاین ؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۲ […]

دانستنی آنلاین: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت خدمات ابری «ابر آروان»، دو بنیان‌گذار این شرکت و همچنین یکی از شعبه‌های آن در امارات متحده عربی را به دلیل نقش آفرینی در سانسور و فیلترینگ اینترنت در ایران مشمول تحریم این کشور شدند.

به گزارش دانستنی آنلاین ؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۲ خردادماه در اطلاعیه خود نوشت «ابر آروان» یکی از شرکای کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی، در توسعه شبکه ملی اطلاعات است  که برای  قطع ارتباط شهروندان ایرانی با اینترنت جهانی استفاده می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا در این  اطلاعیه مدعی  روابط گسترده مدیران ابر آروان با نهادهای امنیتی و  همکاری  در  قطعی اینترنت، محدودیت‌های اینترنت، کاهش سرعت اینترنت و سرقت اطلاعات کاربران توسط این شرکت شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین پویا پیرحسینلو و فرهاد فاطمی، بنیان‌گذاران «ابر آروان» را که به ترتیب به عنوان مدیرعامل و سرپرست فناوری و مهندس ارشد فعالیت می‌کنند، را در لیست تحریمی خود قرار داد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، یکی از شعبه‌های شرکت «ابر آروان» در شهر دبی، امارات متحده عربی نیز که پلی برای اتصال «ابر آروان» به اینترنت جهانی را فراهم می‌کند، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.

پیش از این گروه هکری «انانیموس» اسنادی را منتشر کرد که مدعی بود از  سرور ایمیل‌های کمیته فیلترینگ جمهوری اسلامی به دست آورده است. بر اساس این اسناد، شرکت ابر آروان با دستور این کمیته سایت‌های مختلفی را مسدود کرد بود  و در یک مورد حتی  فراتر از دستور داده شده، علاوه بر تارنمای یک سایت، آی‌پی سرور آن را هم مسدود کردند. پیش از این شرکت خدمات ابری «ابرآروان» در آبان ۱۴۰۱،  در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

تحریم شرکت ابر آوران

ابرآروان: نقشی در فیلترینگ نداریم

پس از اعلام خبر و انتشار بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، ابرآروان هم با انتشار بیانیه‌ای اتهام مطرح‌شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا را رد کرده است.

در متن این بیانیه آمده است: «ابرآروان اتهام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا را که مبنای تحریم این شرکت و هم‌بنیان‌گذارانش قرار گرفته است، رد می‌کند و یادآور می‌شود که خدمات ابری در هیچ نقطه‌ای از جهان، مستقیم یا غیرمستقیم، نمی‌تواند نقشی در فیلترینگ، محدودسازی یا قطع اینترنت داشته باشد.»

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=143023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi