3

آیا فردی با گروه خونی B می تواند با همگروه خود ازدواج کند؟

  • کد خبر : 14010
  • 31 می 2017 - 14:59
آیا فردی با گروه خونی B می تواند با همگروه خود ازدواج کند؟

آیا این سؤال هم برای شما پیش آمده است که با چه گروه های خونی می توان ازدواج کرد؟ چرا این اشتباه در باورها بوجود آمده است که افراد تنها می توانند با بعضی از گروه های خونی خاص، ازدواج کنند؟ با ما همراه ما باشید تا ببینیم فردی با گروه خونی B می تواند با همگروه خود ازدواج کند؟

آیا این سؤال هم برای شما پیش آمده است که با چه گروه های خونی می توان ازدواج کرد؟ چرا این اشتباه در باورها بوجود آمده است که افراد تنها می توانند با بعضی از گروه های خونی خاص، ازدواج کنند؟ با ما همراه ما باشید تا ببینیم فردی با گروه خونی B می تواند با همگروه خود ازدواج کند؟

ازدواج گروه خونی B با همدیگر

گروه خونی هیچ محدودیتی در ازدواج افراد ندارد. هیچ فردی با گروه خونی مشخصی وجود ندارد که نتواند با فردی مثل گروه خونی خودش ازدواج کند. گروه خونی B هم از این  قاعده مستثنی نیست و دو شخص با گروه خونی B می توانند با همدیگر ازدواج کنند بدون این که برای فرزندانشان مشکلی پیش بیاید. اصلاً نگران نباشید.

گروه خونی B:

آنتی ژن B  روی سطح گلبول های قرمز حضور دارد، در خون آنتی بادی ضد A در گردش است.

نکته: در ایران گروه خونی ۳۸% افراد O،۳۳% A،۲۲% B و ۷% AB می باشد.

چنانچه سطح گلبول های قرمز فردی واجد این آنتی ژن(D) باشد، گروه خونی فرد RH+­ و چنانچه فاقد این آنتی ژن باشد RH- می باشد که در کنار سیستم ABO بصورت (+) و یا (-) نشان داده می شود. از آنجایی که نخستین بار در میمون (RHESUS) شناسایی گردید به این نام خوانده می شود.

نکته:۸۵ تا ۹۰ درصد ایرانیان RH+ می باشند.

آیا گروه خونی مانع ازدواج است؟

طبیعی است که قبل از عقد باید همراه همسرتان آزمایش خون بدهید و از نظر احتمال اعتیاد، بیماری هایی نظیر تالاسمی و… بررسی شوید اما این مسأله ربطی به گروه خونی شما ندارد. درواقع داشتن گروه خونی خاص مانعی برای ازدواج نیست و هر زن و مردی با هر گروه خونی که داشته باشند می توانند با هم ازدواج کنند. اما اگر یکی از این دو نفر دارای بیماری ژنتیکی خاص باشد یا اگر هر دو نفر تالاسمی مینور داشته باشند که احتمال بروز تالاسمی ماژور را برای فرزندشان در آینده به وجود می آورد، در آن صورت بهتر است با هم ازدواج نکنند و در این زمینه مشاوره های لازم نیز به آنها داده می شود.

در بعضی موارد ممکن است علاوه بر آزمایش های ساده خون برای ازدواج نیاز به یک سری آزمایش های تخصصی تر ژنتیکی نیز به وجود بیاید. این مسأله به خصوص در افرادی که نسبت فامیلی نزدیکی با هم دارند، اهمیت بیشتری دارد. در ضمن یادتان باشد که آزمایش ژنتیک در هنگام ازدواج به این معنا نیست که از بروز نقایص مادرزادی برای فرزندان در آینده پیشگیری می شود، بلکه صرفاً احتمال بروز این بیماری ها مورد بررسی قرار می گیرد.

افرادی که گروه خون B دارند

بر اساس آمار ها افرادی که دارندگان این گروه خونی هستند گروه زیادی نیستند اما بر اساس این تئوری می توانیم آنها را در دسته جالب ترین آدم های روی زمین جا دهیم. گرچه افراد بین گروه خونی را هر کسی نمی تواند تحمل کند اما آنها خصوصیات جالبی دارند که در اوج پیچیده بودن شان، آنها را زیبا تر جلوه می دهد. این افراد به شدت رک هستند. آنها به ساختارهای پیچیده اجتماعی کاری ندارند و در قید و بند آداب و تشریفات نیستند. به قوانین اهمیت زیادی نمی دهند و گرچه این ویژگی یکی از خصوصیات منفی آنهاست اما باعث می شود که این افراد در هنر و نوآوری و پدید آوردن راه و رسم های تازه، همیشه در صف اول باشند. این گروه افرادی انعطاف پذیر به شمار می روند. پیچیدگی های آنها، چیزی از توانایی خارق العاده شان در تجسس کم نمی کند و این موضوع به خلاقیت شان می افزاید. این افراد تیزهوش هستند اما نمی توانید آنها را کنترل و وادارشان کنید که منظم شوند. این افراد تمایل زیادی به یک شغل مادام العمر ندارند. می گویند افراد گروه خونی B آشپزهای خارق العاده ای هستند و به سلیقه غذایی خود بیش از حد اهمیت می دهند. نکته عجیب اینجاست که تحقیقات نشان داده اعضای این گروه خونی، سهم زیادی در میان ورزش هایی که نیاز به تمرکز زیاد دارد، دارند.

گروه خونی B فعال

حدود ۹% از مردم جهان دارای گروه خونی B+ و۲۵%هم دارای گروه خونی B- هستند.

منبع: دکتر سلام

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=14010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi