1

آلرژی سوغات جامعه صنعتی

  • کد خبر : 36999
  • 11 می 2019 - 11:15
آلرژی سوغات جامعه صنعتی

روز جهانی آسم یک رویداد سالانه است که از سال ۱۹۹۸ به پیشنهاد دفتر برنامه جهانی و با همکاری سازمان بهداشت جهانی، اولین سه‌شنبه ماه می به نام روز جهانی آسم نام‌گذاری شده است، به همین مناسبت همه ساله مراسمی در کشورهای مختلف به منظور بهبود سطح آگاهی درباره بیماری آسم و مراقبت‌های جهانی برای […]

روز جهانی آسم یک رویداد سالانه است که از سال ۱۹۹۸ به پیشنهاد دفتر برنامه جهانی و با همکاری سازمان بهداشت جهانی، اولین سه‌شنبه ماه می به نام روز جهانی آسم نام‌گذاری شده است، به همین مناسبت همه ساله مراسمی در کشورهای مختلف به منظور بهبود سطح آگاهی درباره بیماری آسم و مراقبت‌های جهانی برای آن برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین، عاکفه احمدی‌افشار، فوق‌متخصص آسم و آلرژی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روز جهانی آسم و آلرژی، گفت: آسم یک بیماری التهابی مزمن مجاری تنفسی است. از علائم بارز این بیماری می‌توان به خس‌خس سینه، سرفه و تنگی نفس اشاره کرد، این بیماری در کودکان و افراد چاق شایع‌تر است.

او با اشاره به آگاهی در زمینه آسم و آلرژی، افزود: پیگیری و شناخت درباره آسم و آلرژی باعث آگاهی، شناخت بیماری، مراجعه به دکتر و خودمراقبتی برای جلوگیری از عود این بیماری و دست‌یابی به زندگی عادی می‌شود.

احمدی افشار در رابطه با مصرف خودسرانه دارو نیز تصریح کرد: همین‌طور که مصرف ایمن دارو به طور منظم بهترین راه برای جلوگیری از عود بیماری آسم است؛ مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو به خصوص آنتی‌بیوتیک باعث ایجاد مقاومت دارویی، حساسیت و گاهی واکنش‌های شدید پوستی و تنفسی می‌شود. مصرف دارو باید زیر نظر پزشک باشد و خانواده‌ها باید از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند.

او ادامه داد: بین کودکان و بزرگسالان، افراد دارای اضافه وزن، در خطر بیشتری برای ابتلا به آسم قرار دارند. چاقی و اضافه وزن با افزایش التهاب در بدن، استعداد برای ابتلا به این بیماری را افزایش خواهد داد. ریه‌های افراد چاق، کمتر از حد لازم منبسط می‌شود، این افراد نفس‌های کوتاه‌تری می‌کشند و مسیر جریان هوا در ریه‌های آن‌ها تنگ‌تر و تحریک‌پذیرتر می‌شود.

این متخصص با تاکید بر این‌که به آسم و آلرژی و درمان آن باید جدی‌تر توجه شود، افزود: در سال‌های گذشته آگاهی نسبت به این بیماری افزایش پیدا کرده است ولی به نسبت آن شاهد افزایش بروز حساسیت‌ها نیز هستیم و باید با تغییر روش زندگی و تغذیه‌ای شرایطی را فراهم کنیم تا زمینه بروز آن کاهش یابد.

در بیست سال آخر قرن بیستم میزان ابتلای افراد به بیماری آسم به دلیل آلودگی هوا، گرم شدن زمین و زندگی مدرن افزایش یافته است. مصرف دخانیات به‌ویژه سیگار و قلیان یکی از عوامل مبتلا به بیماری آسم است. ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه و برونشیت مزمن نیز در مبتلایان سیگاری آسم زیاد است.

بیماران مبتلا به آسم باید همیشه در محیطی عاری از دود سیگار زندگی کنند، زیرا دود سیگار مجاری هوایی را تحریک می‌کند و سیگاری‌ها را در معرض ابتلا به بیماری‌های تنفسی و ریوی قرار می‌دهد. همچنین مادرانی که در دوران بارداری سیگار یا قلیان کشیده‌اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسم قرار دارند.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=36999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi