2

آداب و رسوم سال نو مسیحی در کشور های مختلف جهان

  • کد خبر : 34094
  • 01 ژانویه 2019 - 9:33
آداب و رسوم سال نو مسیحی در کشور های مختلف جهان

آداب و رسوم سال نو مسیحی در میان مردم کشورهای جهان همانند دیگر آداب و سنت ها متفاوت اما سرشار از شادی و نشاط است. در این نوشتار سعی می کنیم شما را با بعضی از این آداب و رسوم سال نو مسیحی در جهان آشنا کنیم.

آداب و رسوم سال نو مسیحی در میان مردم کشورهای جهان همانند دیگر آداب و سنت ها متفاوت اما سرشار از شادی و نشاط بخصوص برای کودکان و نوجوانان است. اقوام مختلف مردم هر کشور با عقاید و مذاهب متفاوت در جهان رسم و رسوم خاصی برای جشن گرفتن آغاز سال جدید خود دارند که هر کدام براساس عقاید خود آن ها را اجرا می کنند. در این نوشتار سعی می کنیم شما را با بعضی از این آداب و رسوم سال نو مسیحی در جهان آشنا کنیم.

آداب و رسوم سال نو مسیحی در برخی از کشورها

آداب و رسوم سال نو مسیحی در کره:

به طور سنتی در مراسم تحویل سال نو در کره کودکان برای بزرگترها آرزوی خوشبختی و موفقیت می کنند و اوج احترام خود به بزرگترها را با یک تعظیم نشان می دهند. در عین حال این اعضای جوان تر خانواده از بزرگترها درخواست می کنند تا برای آن ها داستان تعریف کنند.

آداب و رسوم سال نو مسیحی در ژاپن:

در این کشور در هنگام تحویل سال مردم سعی می کنند بخندند و شاد باشند و توجیح این حرکت این است که سعی می کنند تا نگرانی های سال کهنه را از یاد ببرند و درسال جدید خوش و شاد باشند.

آداب و رسوم سال نو مسیحی در برمه:

در این کشور جنوب شرقی آسیا، مردم با پاشیدن آب به یکدیگر سال جدید را آغاز می کنند و هدفشان از این حرکت آغاز سال جدید با روحی پاک است.

آداب و رسوم سال نو مسیحی در انگستان:

آداب و رسوم سال نو مسیحی در کشور های مختلف جهان

در این کشور رسم بسیار جالبی برای سال جدید وجود دارد. در نیمه شب سال تحویل مردم به خانه همسایه خود می روند و بسیاری معتقدند که اگر مهمان شما یک مرد قد بلند و خوش قیافه باشد این سال برای شما خوشبختی خواهد آورد. در عین حال افراد سعی می کنند در این اولین ملاقات با خود ذغال و نان ببرند و آن را به عنوان یک هدیه سنتی به همسایه خود تقدیم کنند، معمولا مهمان سکوت را با عبارت:سال نو مبارک می شکند.

آداب و رسوم سال نو مسیحی در آلمان:

در این کشور مردم مقداری از غذای شب عید خود را در ظرف های خود نگاه می دارند و معتقد هستند که این عمل باعث می شود تا خیر و برکت در زندگی آنان در سال جدید باقی بماند و سفره آنها همیشه پر از غذا باشد.

آداب و رسوم سال نو مسیحی در چین:

آداب و رسوم سال نو مسیحی در کشور های مختلف جهان

در کشور چین مردم در مراسم تحویل سال به تماشای رقص معروف اژدها رفته و همچنین از مراسم آتش بازی لذت می برند. در عین حال رسم است که برای آرزوی سالی خوش و خوش شانسی در سال جدید سکه هایی را در درون پاکتی سرخ رنگ قرار داده و به هم هدیه می دهند. همچنین افراد جوان تر به بازدید بزرگان فامیل خود می روند.

آداب و رسوم سال نو مسیحی در هلند:

در این کشور نیز مردم با جمع کردن درخت های کریسمس آتش بزرگی برپا کرده و به این ترتیب مشکلات و ناراحتی های سال کهنه را از بین برده و به سال جدید خوشامد می گویند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=34094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi