1

یکم فروردین روزجهانی جنگل است

  • کد خبر : 159337
  • 20 مارس 2024 - 8:38
یکم فروردین روزجهانی جنگل است

دانستنی آنلاین:سازمان ملل متحد اولین روز بهار، نخستین روز نوشدن طبیعت و سرسبزی گل، گیاه و درخت را به عنوان روز جهانی جنگل نامگذاری شده است. به گزارش دانستنی آنلاین: مجمع عمومی‌ سازمان ملل متحد روز ۲۱ مارس، یکم فروردین ماه را به عنوان « روز جهانی جنگل» معرفی کرد تا نقش غیرقابل انکار جنگل‌ها […]

دانستنی آنلاین:سازمان ملل متحد اولین روز بهار، نخستین روز نوشدن طبیعت و سرسبزی گل، گیاه و درخت را به عنوان روز جهانی جنگل نامگذاری شده است.

به گزارش دانستنی آنلاین: مجمع عمومی‌ سازمان ملل متحد روز ۲۱ مارس، یکم فروردین ماه را به عنوان « روز جهانی جنگل» معرفی کرد تا نقش غیرقابل انکار جنگل‌ها در پایداری سرزمین و شادابی حیات انسان‌ها، جانوران و گیاهان بیشتر مشخص شود.

بزرگداشت این روز جهانی از سال ۲۰۱۳ شروع شده و هدف این نامگذاری ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی ‌از اهمیت انواع جنگل‌ها و کلیه درختان خارج از جنگل‌ها است.

این مهم در قالب ظرفیت‌سازی ترویجی در بین نهادهای دولتی مرتبط با حوزه جنگل و جوامع محلی با تاکید بر مدیریت و حفاظت مشارکتی برای توسعه پایدار جنگل‌ها صورت می‌گیرد.

نامگذاری این روز پس از نامگذاری سال جهانی جنگل‌ها (سال ۲۰۱۱) انجام گرفت که این امکان را به کشورهای جهان داد تا فعالیت‌های آگاهی بخشی مربوط به صیانت و توسعه پایدار جنگل‌ها و درختان را سامان‌دهی کنند.

روز جهانی جنگل‌ها، کشورها را تشویق می‌کند تا در قبال سازماندهی فعالیت‌های محلی، ملی و بین‌المللی مربوط به جنگل، از جمله راه‌اندازی برنامه‌های حمایتی درختکاری و افزایش سرانه فضای سبز درختی در سطح بین‌المللی متعهد شوند.

به گزارش سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، بر این اساس، کشور ما با دارا بودن ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل، جزو کشورهای با پوشش کم جنگل در جهان محسوب می‌شود. اکنون سرانه سطح جنگل در ایران ۱۷۰۰ متر و در جهان شش هزار متر مربع است.

این واقعیت نشان می دهد که وظیفه ما در قبال حفظ و توسعه جنگل ها زیاد است، از این رو سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به عنوان متولی امر جنگل در کنار سایر فعالیت های خود، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را راه اندازی کرده است و هدف اصلی سازمان از این اقدام، حمایت از جنگل‌های طبیعی، افزایش سرانه فضای سبز و مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش مشکلات زیست محیطی است.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=159337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi