دانستنی آنلاین: گردهمایی مدیران روابط عمومی کارخانجات و شرکتهای منطقه ۲۱ تهران امروز صبح (سه شنبه) با حضور مدیران و مسئولین شهرداری این منطقه برگزار شد.
به گزارش دانستنی آنلاین: در این نشست رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت گفت: وزارت صمت در سند بالادستی که به زودی منتشر میشود به هفت جهتگیری سیاستی میپردازد، جهتگیری اول، تولید صادرات محور و گذار از مونتاژ و واردات است، جهتگیری دوم، ارتقا بهرهوری و رقابتپذیری است، سیاستگذاری سوم، کاهش ارزبری و خام فروشی است؛ در سیاستگذاری چهارم به اصلاح نظام قیمتگذاری دستوری و جایگزینی راهبری تولید و تجارت به جای تصدیگری میپردازد؛ پنجمین جهتگیری سیاستی وزارت صمت ایجاد ثبات در مدیریت و فضای کسب و کار به منظور پیشبینی پذیری است؛ سیاستگذاری ششم بر بازبینی سازوکارهای نظارتی و بازرسی تاکید دارد و جهت گیری سیاسی هفتم تعهد محیط زیست را در برمیگیرد.
احسان آقایی ملایری ادامه داد: بخش عمدهای از مسئولیت اجتماعی بنگاهها و شرکتها به مسئله محیط زیست و تعهدات آنها نسبت به این مسئله میپردازد؛ ما با حجم بسیار بالای تولیدات صنعتی در کشور روبه رو هستیم که باعث تولید پسماند زیادی میشود و شرکتها با کاهش میزان تولید پسماند خود میتوانند بیشتر به تعهدات خود در زمینه حفظ محیط زیست عمل کنند.
وی بیان کرد: صنایع باید بخش عمدهای از موضوع مسئولیت اجتماعی شرکتی(csr) خود را به مسئله محیط زیست اختصاص دهند چرا که در سیاستگذاری وزارت صمت این مسئله از جایگاه ویژهای برخوردار است.
آقایی ملایری ادامه داد: روابط عمومیها باید توجه مدیران ارشد صنایع را به مسئله (csr) جلب کنند چرا که اگر صنایع باید به منافع ذینفعان خود در این مسئله توجه داشته باشند.
وی گفت: مسئولیت اجتماعی شرکتی تنها در صورتی میتواند موفق باشد که صنایع در شرایط اقتصادی مناسبی باشند چرا که صنعتی که خودش درگیر مشکلات اقتصادی باشد و با بحران روبه رو باشند نمیتوانند به تعهدات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی عمل کند.
پوریا فر شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: صنایع باید از منطقه شهری خارج شوند اما با توجه به گستردگی صنایع در منطقه ۲۱ این امر محقق نشد و به همین دلیل در سالهای گذشته توجه چندانی به این محدوده نشد و هنوز در اینجا معابر خاکی وجود دارد به همین دلیل ما در سال جاری هزینههای را برای ساخت و ترمیم معابر خاکی و فضای سبز اختصاص دادیم و از صنایع نیز درخواست کردیم که ما راهمراهی کنند و این صنایع با توجه به مسئولیت اجتماعی که برعهده دارند با ما همراه شدند.
فرشید اسحاقی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، گفت: در جشنوارهای که به زودی توسط شهرداری تهران برگزار میشود ما به دنبال این هستیم که کارگران و فعالان صنایع را ترغیب کنیم تا از دور ریزها و زبالههای صنعتی محل کار خود آثاری خلق کنند و در نمایشگاه شب یلدا به نمایش بگذارند.
اسحاقی بیان کرد: یکی دیگه از فعالیتهای که ما در شهرداری تهران پیگیری میکنیم برگزاری دومین مرحله از طرح “من شهردارم” است که این طرح به دنبال مشارکت شهروندان در ادارهی شهر است و شهروندان میتوانند طرحهایی که برای شهرسازی و زیباسازی شهر نیاز میبینند را در سایت ” من شهردارم” را به اشتراک گذارند.
در ادامه نشست؛ رئیس انجمن ملی مسئولیت اجتماعی با بیان تفاوت میان مسئولیت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکت(csr) گفت: در نسل سوم مسئولیت اجتماعی تاکید بر خلق ارز مشترک است و اینکه ما چگونه میتوانیم ارزش مشترک خلق کنیم، بهرهبرداری از ارش بستگی به نوع نگاه شرکت دارد که میتواند مالی، معنوی و یا ارتباط با جامعه باشد اما موضوع با اهمیت این است که حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی (csr) چگونه تعریف شود.