3

کیش ؛ فاقد روابط عمومی است؟!

  • کد خبر : 126976
  • 29 می 2022 - 11:10
کیش ؛ فاقد روابط عمومی است؟!

برای برخی فعالیتهای فرهنگی آموزشی چند روزی را به اصطلاح کیشوند شدم و در قطعه ای زیبا و کم نظیر از ایران عزیزم جزیره کیش مهمان مردم خونگرم و صمیمی آنجا بودم. از فرودگاه کیش گرفته تا هتل‌ها ؛ مساجد ؛ فروشندگان مغازه ها و بازارها ؛ رستوران‌ها ؛ مراکز تفریحی ؛ رانندگان سرویس‌های نقلیه […]

برای برخی فعالیتهای فرهنگی آموزشی چند روزی را به اصطلاح کیشوند شدم و در قطعه ای زیبا و کم نظیر از ایران عزیزم جزیره کیش مهمان مردم خونگرم و صمیمی آنجا بودم. از فرودگاه کیش گرفته تا هتل‌ها ؛ مساجد ؛ فروشندگان مغازه ها و بازارها ؛ رستوران‌ها ؛ مراکز تفریحی ؛ رانندگان سرویس‌های نقلیه خدماتی؛ کادر بندرگاه ؛ مجریان کنسرت ها و جنگهای شبانه سرگرمی و همه و همه به نوعی از فقدان روابط عمومی و ارتباطات موثر رنج می‌برند .

کیش ؛ فاقد روابط عمومی است؟!

به گزارش دانستنی انلاین ، دکتر حسن خسروی، مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران در یادداشت خود آورده است : انگار هیچ کجا و هیچ کسی علاقه ای به آموزش و داشتن روابط عمومی ندارد . صد البته همه این ضعفها به مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌ها و مدیران تابعه برمی‌گردد و صد البته آنها هم مقصر اصلی نیستند چرا که بالادستی ها تاکنون کمتر افراد متخصص حرفه ای کاربلد را برای اداره منطقه آزاد کیش انتخاب و منصوب کرده اند و صد البته در این میان؛ این روابط عمومی و ارتباطات است که قربانی اصلی ماجرا بوده و با تعویض زودهنگام مدیران و یا داشتن مدیران فاقد صلاحیت نتوانسته آنطور که باید و شاید برای خود ظهور و بروزی عالمانه و حرفه ای در تمام زوایای کیش داشته باشد.

سرزمین کیش به عنوان یک مقصد گردشگری؛ نیازمند یک ” باور ” است. به نظر می‌رسد هنوز کیش باور نشده است. شکی نیست که اگر روابط عمومی قوی و حرفه ای در تمام ارکان و شئونات و مراکز کیش وجود داشته باشد صد البته کمک شایانی به جلب و جذب گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی خواهد نمود.

آموزش و فراگیری مهارت فن بیان؛ تشریفات و آداب پذیرایی؛ زبان بدن؛ ارتباطات انسانی؛ دانستن زبانهای خارجی و… برای تمامی افراد ذی ربط در کلیه اماکن و مراکز کیش بسیار ضروری است و باید گفت از نان شب هم برای بقا و دوام کیش شاید واجب تر است.

برخورد سرد و بی روح یک کارگر ساده آموزش ندیده یک رستوران تا برخورد ناصحیح یک خلبان و مهماندار تا برخورد بد یک راننده تاکسی و… همه و همه در از دست دادن مشتری بیشتر و بیشتر برای کیش شدیدا موثر هستند؛ اما صد افسوس که کوچکترین توجهی ندیدم.

به نظر می‌رسد سازمان منطقه آزاد کیش می‌بایست با پای کارآوردن همه اتحادیه ها؛ نهادها؛ اصناف و جوامع خدماتی؛ تولیدی؛ اداری و… و با تدوین و ابلاغ یک برنامه جامع و یک بسته کاربردی آموزشی فنی حرفه ای باید همه افراد را تحت آموزش‌های ذکر شده در فوق قرار دهد و حتی به گونه ای برنامه ریزی و تصمیم گیری شود که هیچ کس بدون گواهی آموزشی مهارتی : فن بیان؛ زبان بدن؛ تشریفات و اصول پذیرایی؛ روابط عمومی و ارتباطات انسانی و… در هیچ کجا بکارگیری نشود.

یادمان باشد که فقط دانایی است که توانایی می‌آورد. امید است مدیران منطقه آزاد کیش فکر چاره عاجل و آجلی نمایند. به سهم خودم در این مسیر ؛ کمک حالشان هستیم.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi