1

پنج نکته مؤثر در نگارش شعار تبلیغاتی

  • کد خبر : 4204
  • 29 اردیبهشت 1395 - 15:05
پنج نکته مؤثر در نگارش شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی تأثیرگذارترین ابزار جلب توجه به محصول یا برند شما است. این شعار می‌تواند ابزار کلیدی معرفی محصول مورد نظر شما برای مشتریان احتمالی باشد. یک شعار تبلیغاتی خوب، سنگ بنای دوام یک برند است.

#شعار_تبلیغاتی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

شعار تبلیغاتی تأثیرگذارترین ابزار جلب توجه به محصول یا برند شما است. این شعار می‌تواند ابزار کلیدی معرفی محصول مورد نظر شما برای مشتریان احتمالی باشد. یک شعار تبلیغاتی خوب، سنگ بنای دوام یک برند است.

 مهم‌ترین ویژگی چنین شعاری این است که به یادماندنی باشد. یکی از جنبه‌های مهم برندسازی این است که تضمین شود برند شما همواره در ذهن مشتریان هدف ثابت می‌ماند. از طرف دیگر، یک شعار بد می‌تواند بیش از این که مفید باشد، مخرب باشد و به برند شما ضربه وارد کند. برای این که شعار تبلیغاتی مؤثری داشته باشید از روش‌های زیر پیروی کنید:

1) شعار تبلیغاتی باید وزن، قافیه و ضرب آهنگ داشته باشد.

هر شعار تبلیغاتی که از بیش از یک کلمه تشکیل شده باشد، باید حداقل دو فاکتور از سه فاکتور زیر را دارا باشد:

 وزن داشته باشد

 قافیه داشته باشد

 ضرب آهنگ داشته باشد

شعار تبلیغاتی باید برای گوش دلنشین باشد. باید دارای وزن و صدایی روان باشد تا به راحتی تشخیص داده شود و در ذهن بماند. همچنین مطالعات نشان می‌دهد جملات و کلماتی که با آهنگ همراهند نسبت به کلمات بدون آهنگ، بهتر به خاطر سپرده می‌شوند. مثلاً برند دستمال کاغذی Bounty با استفاده از کلماتی که حروف مشابه دارند چنین آهنگی را در شعار خود ایجاد کرده است:

The quilted quicker picker upper

2) یکی از مزایای خود را برجسته کنید

نکته مهم در یک شعار تبلیغاتی نشان دادن تمایز محصول یا برند خود از سایر رقبا است. در عین این که به مأموریت شرکت خود اشاره می‌کنید، اگر مزیتی نسبت به رقبای خود دارید یا اگر محصول یا خدمت شما مزیت منحصربه‌فردی دارد، باید از آن استفاده کنید. شعار، اولین چیزی است که روی مشتریان بالقوه اثر می‌گذارد. بنابراین نقطه کلیدی خود را شناسایی کنید و از آن در شعار تبلیغاتی استفاده کنید. مثلاً برند پوشاک Levis در شعار خود کیفیت را ویژگی متمایز محصولات خود معرفی کرده است:

The quality never goes out of style  کیفیت هیچ گاه از مد نمی‌افتد

3) صادق باشید

هنگامی که یک شعار تبلیغاتی می‌نویسید، خیلی ساده است که به جلو حرکت کنید (از خودتان زیاد تعریف کنید) اگرچه که باید شعار دقیقاً منعکس‌کننده کسب‌وکار شما باشد؛ اما هرگز دروغ نگویید! به عبارت دیگر اغراق باعث عدم رغبت مشتریان بالقوه شما می‌شود. جملاتی چون: «اولین در….» یا «بهترین….» در کسب‌وکار درست نیستند و خیلی عمومیند و عدم جذب مشتری را به همراه خواهد داشت. به جای آن واقع‌بین باشید و با روش خود به بیان نقاط مثبت شرکت خود بپردازید. به شعار برند خدمات مالی Visa در این زمینه توجه کنید:

It’s every where you want to be  هر کجا که بخواهید هستیم

4) تعهدات شرکت خود را بیان کنید.

شاید شرکت شما یک محصول یا خدمت منحصربه‌فرد به فروش نرساند؛ با این حال شعار شما باید یک تمایز نسبت به رقبایتان داشته باشد. اغلب اوقات یک شعار تبلیغاتی برتر باید به مشتریان خود، محصول یا خدمت شرکت را توضیح دهد. شعار مناسب می‌تواند باعث افزایش رضایت مشتری شود. بنابراین اگر سایر شرکت‌ها همان محصول شما را به فروش رسانند، در صورتی که از شعاری هم راستا با فعالیت‌های خود انتخاب کرده باشید و به حفظ مشتریان خود اهمیت دهید دیگر نیازی به نگران بودن نیست. برند کرایه اتومبیل Avis تعهد خود را این‌گونه بیان می‌کند:

We are number two, we try harder ما شماره دو هستیم، اما تلاش بیشتری می‌کنیم.

5)  شعار تبلیغاتی باید کوتاه باشد

شعار تبلیغاتی نباید بیش از یک جمله و در صورت ایده‌آل نباید بیش از 6 تا 8 کلمه باشد. یک شعار هر چه طولانی‌تر باشد، علاوه‌بر چند تکه شدن، به خاطرسپاری آن برای مشتریان سخت‌تر خواهد شد، مگر این که دارای قافیه یا آوایی مناسب باشد. اختصار خود باعث به خاطرسپاری می‌شود. پس اولین نکته‌ای که باید در نوشتن شعار تبلیغاتی مد نظر قرار دهید اختصار است. بنابراین سعی کنید شعار خود را حداکثر در یک جمله بیان کنید؛ مثل شعار برند اپل:

Think different        متفاوت فکر کنید

منبع:

https://donya-e-eqtesad.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi