1

نوشیدن کافی مایعات به پیشگیری نارسایی قلبی کمک می‌کند

  • کد خبر : 126877
  • 28 ژوئن 2022 - 8:29
نوشیدن کافی مایعات به پیشگیری نارسایی قلبی کمک می‌کند

نوشیدن آب و مایعات نقش مهمی در سلامت عمومی بدن دارد و در پیشگیری از بعضی بیماری‌ها مانند نارسایی قلبی یا هیپرتروفی (بزرگ‌شدن) بطن چپ نیز مؤثر است. به گزارش دانستنی انلاین ،تامین کافی آب برای عملکرد اندام‌های بدن ضروری است و توصیه می‌شود روزانه بین یک‌ونیم تا دو لیتر آب و نوشیدنی‌های مفید مصرف […]

نوشیدن آب و مایعات نقش مهمی در سلامت عمومی بدن دارد و در پیشگیری از بعضی بیماری‌ها مانند نارسایی قلبی یا هیپرتروفی (بزرگ‌شدن) بطن چپ نیز مؤثر است.

نوشیدن کافی مایعات به پیشگیری نارسایی قلبی کمک می‌کند

به گزارش دانستنی انلاین ،تامین کافی آب برای عملکرد اندام‌های بدن ضروری است و توصیه می‌شود روزانه بین یک‌ونیم تا دو لیتر آب و نوشیدنی‌های مفید مصرف گردد. نوشیدن آب در بدن ذخیره می‌شود و به‌تدریج از طریق تنفس، تعریق، ادرار و… مقدار اضافی دفع می‌شود. البته نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که نوشیدن کافی آب تاثیر جدی در پیشگیری از نارسایی قلبی در آینده دارد.
نارسایی قلبی مشکلی است که توانایی قلب برای انتقال خون به اندام‌ها مختل می‌شود و عدم‌دریافت کافی اکسیژن و ریزمغذی‌ها بر عملکرد اندام‌ها تاثیر می‌گذارد. ممکن است در مراحل اولیه ابتدا به این بیماری علائم خاصی دیده نشود اما به‌تدریج بیمار از علائمی مانند خستگی، نفس‌زدن طولانی و تپش قلب رنج می‌برد. رعایت اقدام درمانی فوری برای پیشگیری از تشدید علائم مؤثر خواهدبود.
در مورد ارتباط دریافت کافی مایعات و پیشگیری از نارسایی قلبی باید اشاره کرد افرادی که به‌اندازه کافی آب و مایعات نمی‌نوشند، دچار افزایش سطح سدیم در سرم خون می‌شوند. در نتیجه این شرایط بدن در تلاش برای حفظ مقدار کم آب است که فرایند‌هایی فعال می‌کند که باعث ایجاد نارسایی قلبی می‌شود.
برای دستیابی به این نتایج، محققان اطلاعات پزشکی بیش از 15 هزار نفر را بررسی کردند. این افراد در ابتدای مطالعه بین 44 تا 66 ساله داشتند و بررسی تا زمانی که سن آنها بین 70 تا 90 سال رسید، ادامه یافت. محققان این افراد را با توجه غلظت سدیم سرم خون در چهار گروه تقسیم کردند و سپس ابتلا به نارسایی قلبی یا هیپرتروفی بطن چپ طی 25 سال آینده کنترل شد. هیپرتروفی بطن چپ از این جهت اهمیت دارد که وقتی بطن چپ که نقش مهمی در پمپاژ خون به اندام‌‌ها دارد، بیش از حد نرمال ضخیم می‌شود، عامل نارسایی قلبی خواهدبود.
نتایج حاکی از آن بود افرادی که به‌دلیل عدم‌مصرف مایعات کافی دچار غلظت بالای سدیم شدند، بیشتر در معرض ابتلا به این ناراحتی بودند./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi