به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین :عصر امروز از محصولات جدید دانش بنیان شرکت کارخانجات پارس الکتریک و محصولات جدید شرکت لوازم خانگی پارس در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران با حضور مدیران و معاونین ستادی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) رونمایی شد.
رسالت شستا حمایت از شرکت های دانش بنیان است
محمدرضا حمیدی سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانشبنیان شستا در حاشیه این آیین گفت: معاونت نوآوری و اقتصاد دانشبنیان رسالت خود را بر تحقق شعار سال و سیاستهای کلی برنامه پنجساله هفتم توسعه در راستای تولید نوآورانه، فناورانه و دانشبنیان با تاکید بر بهرهوری عوامل تولید در سطح هلدینگها و شرکتهای تابعه شستا قرار داده است. از همینرو این معاونت با رویکردی ستادی، وظیفه حمایت، هدایت، نظارت، جریانسازی و تسهیلگری را در جهت تبلور هرچه بیشتر علم و دانایی در فرایند تولید در سطح شرکتها برای خود تعریف کرده است.
سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانشبنیان شستا اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف و دغدغههای شستا، بهره مندی از ظرفیتهای درونگروهی در مجموعه شستا در راستای ارتقاء بهرهوری و تولید فناورانه به منظور بهبود چشم اندازهای سودآوری میباشد. با احصاء اقلام وارداتی در تلاشیم با بهرهمندی از ظرفیتهای اکوسیستم دانشبنیان کشور، تراز تجاری شستا را بهبود دهیم.
هدف شستا الگو شدن در حمایت از تولید دانشبنیان
محسن محمدی مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تأمین درباره شرکتهای زیرمجموعه این شرکت سرمایه گذاری از جمله برند پارس گفت: سعی ما این است که برندهای خاطرهساز ملی احیا شوند و نیازهای بازار را بتوانیم با این محصولات تولید داخل پوشش دهیم و در همین زمان به صادرات هم نگاه مثبتی داشته باشیم که قدمهایی در این راه برداشته شده و پیشنویسهایی آماده شده که بهمحض نهایی شدن اخبار آن اطلاعرسانی خواهد شد.
وی تأکید کرد: شستا سعی دارد تا پیشران صنایع تولیدی باشد تا مردم از برندهای خاطره سازی مثل تلویزیون و یخچال پارس دور نشوند و این محصولات را باکیفیت و قیمت مناسب در خانههای خود استفاده کنند و این ظرفیت در کشور وجود دارد و در این زمینه تلاشهای زیادی خواهد شد.
برند “پارس” به دوران اوج باز می گردد
وی درباره نماد پارس گفت: با وجود مشکلات پیشآمده در دو سال اخیر و افزایش شارپی قیمتها گروهی از سهامداران زیان دیدند که با اصلاح این روند این روزها رشد منطقی این سهام را شاهد هستیم که با برنامههای تولیدی در سالهای آینده شاهد رشد این نماد با پشتوانه تولید و منطقی بودن سود را شاهد خواهیم بود.
وی گفت: باوجوداینکه هم اکنون برند پارس در بازار کمتر دیده میشود ولی افزایش تولید تلویزیون و یخچال و ماشین لباسشویی و ظرفشویی که قبلاً تعطیل شده بود آغاز شده که در کنار تولید کولرگازی و آبی و رشد تصاعدی و افزایش ۷۵ درصدی تولید و رسیدن به ۱۰۰ درصد افزایش تولیدمثل سابق مردم برند پارس را مشاهده خواهند کرد و این نشان ملی به دوران اوج باز می گردد.
لانچر تلویزیون اندرویدی پارس رونمایی شد
مصطفی راعی عباس آبادی مدیر عامل شرکت کارخانجات پارس الکتریک (سهامی عام) در آیین رونمایی از محصولات دانش بنیان پارس گفت: در راستای همگام شدن با سیاست های ابلاغی شعار سال و تولید محصولات دانش بنیان، واحد تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات پارس الکتریک با همراهی شرکت های دانش بنیان اقدام به طراحی و پیاده سازی محصولات مورد نیاز بازار به همت متخصصان داخلی نموده است. عینک درمان تنبلی چشم با تکنولوژی واقعیت مجازی یکی از محصولات دانش بنیاد تولیدی شرکت پارس الکتریک است که پاسخگوی نیاز بازار به این محصول درمانی و دانش بنیان است.
راعی تاکید کرد: ساخت دستگاه تصفیه و ضد عفونی کننده هوا با استفاده از فناوری پلاسما یکی دیگر از محصولات شرکت پارس الکتریک است که توانسته است با کسب مجوز از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سه مقیاس کوچک، اداری و بیمارستانی به بازار عرضه شود.
مدیر عامل پارس الکتریک خاطر نشان کرد: نرم افزار اندرویدی لانچر تلویزیون های هوشمند ال ای دی با قابلیت های جدید و متنوع اعم از امکان مشاهده فیلم و گوش فرادادن به موسیقی درخواستی و بازی برخط با تلویزیون هوشمند یکی دیگر از محصولات دانش بنیان ارائه شده به بازار است .
پارس متعلق به همه اقشار آسیب پذیر جامعه است
ایرج محمدزاده مدیرعامل لوازم خانگی پارس نیز با اشاره به شعار سال که در آن مقام معظم رهبری همچنان بر تولید تاکید داشتند گفت: بدخواهان ایران اسلامی هر وقتی که احساس کنند ما میتوانیم روی پای خود ایستاده و بدون کمک دیگران نیازهای خود را برآورده کنیم تلاش میکنند با روشهای مختلف به این استقلال آسیب بزنند. ما در پارس تلاش کردیم در سالهای تحریمی اجازه ندهیم مردم و به خصوص اقشار آسیب پذیر دراین برهه دچار کمبود لوازم و خسارت شوند.
مدیرعامل شرکت لوازم خانگی پارس با اشاره به قدمت و کیفیت محصولات پارس گفت: با راه اندازی خط تولید یخچال فریزر ۱۳ فوت دو درب در شرکت لوازم خانگی پارس یک محصول جدید دیگر وارد بازار شد. این یخچال فریزر جدید با بهره گیری از قطعات و نمای ظاهری جدید در مدت شش ماه طراحی و تولید شده و از سیستم تبرید (سرمایشی) بهینه شده نیز برخوردار است. با افتتاح خط جدید در شرکت لوازم خانگی پارس سالانه ۲۰ هزار دستگاه یخچال فریزر دو درب تولید و روانه بازار میشود. برای راه اندازی این خط تولید ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.