1

فلور روده‌ای بر چاقی تاثیر دارد

  • کد خبر : 126858
  • 26 ژوئن 2022 - 7:40
فلور روده‌ای بر چاقی تاثیر دارد

نتایج مطالعات نشان می‌دهد باکتری‌های فلور روده‌ای تاثیر مستقیم بر چاقی دارند. ساختار این باکتری‌ها در افراد چاق نسبت به افراد با وزن متناسب کاملا خاص و متفاوت است. به گزارش دانستنی انلاین ، فلور روده‌ای یا میکروبیوم به مجموعه میکروارگانیسم‌ها به‌خصوص 300 نوع باکتری‌ زنده در روده اطلاق می شود که نقش اساسی در […]

نتایج مطالعات نشان می‌دهد باکتری‌های فلور روده‌ای تاثیر مستقیم بر چاقی دارند. ساختار این باکتری‌ها در افراد چاق نسبت به افراد با وزن متناسب کاملا خاص و متفاوت است.

فلور روده‌ای بر چاقی تاثیر دارد

به گزارش دانستنی انلاین ، فلور روده‌ای یا میکروبیوم به مجموعه میکروارگانیسم‌ها به‌خصوص 300 نوع باکتری‌ زنده در روده اطلاق می شود که نقش اساسی در بدن ما ایفا می‌کنند. این باکتری‌ها علاوه بر اینکه در جذب کالری دریافتی و رشد و تکثیر سلول‌های بافت شکم تاثیر جدی دارند، در بسیاری از عملکردهای مختلف از جمله سیستم ایمنی مؤثر هستند.
مطالعات بسیاری بر تاثیر فلور روده‌ای در تنظیم واکنش‌های متابولیک، عملکرد گوارش، پوست، کبد، مغز و اندام‌های دیگر تاکید دارد. اما در مطالعه اخیر تاثیر این باکتری‌ها بر کاهش و افزایش وزن کودکان و نوجوانان بررسی شد. محققان دپارتمان کودکان دانشگاه ییل آمریکا وضعیت فلور روده‌ای و وزن 84 کودک و نوجوان بین 7 تا 20 سال را ارزیابی کردند. از بین افراد، 27 نفر چاق، 37 نفر دچار اضافه وزن شدید، 7 نفر دچار اضافه وزن متوسط و 15 نفر وزن نرمال داشتند. علاوه بر بررسی فلور روده‌ای، از هر شرکت‌کننده MRI گرفته شد تا توزیع چربی‌های بدن نیز موردتوجه باشد.
محققان ارتباط 8 نوع باکتری را با مقدار چربی‌های بدن تشخیص دادند. به‌نظر رسید چهار نوع از این باکتری ها بیشتر در بدن افراد چاق وجود داشت و عملکرد بهتری نسبت به هضم قندها در مقایسه با افراد دارای وزن نرمال نشان داد. این تفاوت در نوع باکتری‌‌های فلور روده‌ای می‌تواند در پیشگیری و درمان زودهنگام چاقی در کودکان و نوجوانان موردتوجه باشد.
محققان همچنین دریافتند سطح بسیار بالاتری از زنجیره‌های کوتاه اسیدهای چرب در خون کودکان و نوجوانان چاق دیده شد. اسیدهای چرب با زنجیره‌های کوتاه می‌تواند در کبد به چربی تبدیل شده و در بافت‌های چربی تجمع یابد. این مسئله نیز در کنار باکتری‌های متفاوت روده زمینه چاقی را افزایش می‌دهد.
مطالعات پیشین نیز نشان داد موفقیت کاهش وزن در خانم‌های چاق که طی مدت 6 ماه پروبیوتیک مصرف کردند دو برابر بیشتر بود. همچنین این کاهش وزن پایدار است و پروبیوتیک‌ها به کنترل اشتها نیز کمک می‌کند./به سایت ایران

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi