1

فضیلت های انتظار ظهور امام مهدى(عج) از دیدگاه احادیث

  • کد خبر : 4242
  • 19 می 2016 - 11:57
فضیلت های انتظار ظهور امام مهدى(عج) از دیدگاه احادیث

انتظار ظهور امام مهدى(عج) برخاسته از رهنمودهاى زندگى ساز اسلام عزیز است که سنّت جارى الهى در نظام خلقت پشتوانه آن است. انتظار مهدى موعود، از یک سو روح یأس و نومیدى را خنثى نموده و آینده اى روشن فراروى انسان ترسیم مى کند

#انتظار #بیشتر_بدانیم #دانستنی

قالَ اللّه ُ تَبارَکَ وَ تَعالى:

وَ نُـریُد اَنْ نَمُنَّ عَلىَ الذَینَ اسْتُضْعِفُوا فىِ الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الوارِثینَ (سـوره قصص/5)

خدواند تبارک و تعالى مى فرماید: و ما اراده کردیم که بر مستضعفان منّت گذارده و آن ها را پیشوایان مردم قرار دهیم و وارث ملک و جاه فرعونیان گردانیم.

خداوند در نظام آفرینش نوش و نیش را درهم آمیخته و رنج و راحت را توأم کرده و غم و شادى را همسایه قرار داده است.

همیشه در کنار تنگناها، گشایشى وجود دارد و پس از شدّت ها دوران رهایى و نجات فرا مى رسد و بر اثر صبر، نوبت ظفر آید. سخن زیباى قرآن: اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرا، براستى همراه با دشوارى، آسانى است. این سنّت الهى تنها در زندگى فردى جریان ندارد و مخصوص یک بُعد از ابعاد زندگى فرهنگى، اقتصادى، درمانى و خانوادگى انسان نیست، بلکه در نظام جامعه و در سطح جهانى هم این سنّت و الهى نمود دارد و وعده خدا بر این است که مستضعف مؤمن و نیکوکار، مورد لطف و محبت الهى قرار گیرند و رهبران زمان و وارثان زمین شوند.

انتظار ظهور امام مهدى(عج) برخاسته از رهنمودهاى زندگى ساز اسلام عزیز است که سنّت جارى الهى در نظام خلقت پشتوانه آن است. انتظار مهدى موعود، از یک سو روح یأس و نومیدى را خنثى نموده و آینده اى روشن فراروى انسان ترسیم مى کند و سپیده سحر ایمان و آزادى را نوید مى دهد و جشن با شکوه مرگ بیداد را یادآور مى شود؛ و از سوى دیگر انسان را به خود سازى و اصلاح خویش فرا مى خواهد. انتظار رهبرى عادلانه الهى، منتظران را به عدالت و عبودیّت خدا دعوت مى کند و نسبت به هرگونه کفر و ظلم و عصیان هشدار مى دهد.

قیام مهدى آل محمّد(عج) از حقایق قطعى جهان است و از مسائل مورد اتّفاق دنیاى اسلام، بلکه پیروان دیگر ادیان آسمانى نیز در انتظار مُصلح آسمانى به سر مى برند.

برداشت هاى ناقص و نادرست درباره امام مهدى(عج) و مسأله انتظار در برخى اذهان وجود دارد، که تنها با مطالعه گفتار معصومین علیهم السلام و منابع معتبر اسلامى اصلاح مى گردد.

امید است در تابش آفتاب حدیث، با امام عصر(عج) و مسأله انتظار، بهتر و بیشتر آشنا شویم و در راه استقرار نظام عدل اسلامى به رهبرى آن حضرت گام برداریم.

ارزش و فضلیت انتظار…

عنِ الرِّضا عَنْ ابائِهِ علیه السلام قالَ: قالَ رَسُولُ اللّه ِصلی الله علیه و آله: اَفْضَلُ اَعْمالِ اُمَّتى اِنْتِظارُ فَرَجِ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ.  حدیث

امام هشتم)ع) به نقل از پدران بزرگوارش فرمود: رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: برترین اعمال امّت من انتظار فرج از خداى عزوجل مى باشد.

عبادت و انتظار

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: …واِنْتِظارُ الْفَرَجِ عِبادَهٌ.  حدیث

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: …و انتـظار فـرج عـبادت اسـت.

برترین عبادت ها

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَهِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ.  حدیث

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.سول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: …و انتـظار فـرج عـبادت اسـت.

انتظار،  محبوب‏ترین اعمال

سَئَلَ عَنْ عَلِىٍّ رَجُلٌ اَىُّ الاعمالِ اَحَبُّ اِلَى اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ. قـالَ علیه السلام: اِنْتِـظارُ الْفَـرَجِ.  حدیث

مردى از امام على علیه السلام سئوال کرد: محبوب ترین اعمال پیش خدا کدام است؟ امـام علیه السلام فرمود: انتـظار فـرج.

انتظار بزرگ ترین گشایش

قالَ عَلِىُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیه السلام: اِنْتِـظارُ الْفَرَجِ مِـنْ اَعْـظَمِ الْفَـرَجِ.  حدیث

امام سجاد علیه السلام فرمود: انتـظار فـرج از بزرگترین گشایش هاست.

منبع:

https://www.hadithlib.com

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi