1

عواملی که روی رتبه جست وجو تأثیر می گذارند

  • کد خبر : 23593
  • 25 بهمن 1396 - 12:16
عواملی که روی رتبه جست وجو تأثیر می گذارند

عواملی که روی رتبه جست وجو تأثیر می گذارند

رتبه وب سایت در نتایج گوگل، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. عواملی که شاید کمتر به آنها توجه شود با یکدیگر در تعامل هستند و گاهی اوقات همکاری آنها بسیار پیچیده است.

شرکت گوگل بعد از گذشت سال ها تنها یکسری فایل راهنما برای توسعه دهندگان وب منتشر کرده و هرگز روند کاری الگوریتم های خود را به صراحت بیان نکرده است، بنابراین این وظیفه خود وب سایت ها است که موثرترین عوامل در بهبود رتبه بندی را تشخیص دهند. در حال حاضر مقالات بسیار زیادی در سراسر اینترنت وجود دارد که عوامل موثر در رتبه بندی را شرح داده اند. این عوامل معمولا با نظرسنجی از هزاران وب سایت به دست آمده اند. در این میان عوامل متعددی هستند که معمولا دست کم گرفته می شوند، اما روی رتبه بندی تأثیر می گذارند.

عوامل اصلی و شناخته شده

زمانی که صحبت از عوامل موثر در رتبه بندی نتیجه جست وجو به میان می آید سه فاکتور اصلی محتوا، ساختار و لینک ها در ذهن متخصصان تداعی می شود:

محتوا: حجم، کیفیت و مرتبط بودن محتوا تأثیر فوق العاده زیادی روی رتبه بندی وب سایت می گذارد. تولید محتوای بیشتر و باکیفیت تر می تواند اعتبار شما را افزایش دهد، همچنین میزان مرتبط بودن وب سایت با کلمات کلید اصلی را نیز افزایش می دهد.

ساختار: ساختار کلی وب سایت، قابلیت شناسایی آن توسط موتورهای جست وجو و عوامل فنی، نقش بسیار مهمی در رتبه بندی وب سایت دارند.

لینک ها: کمیت و کیفیت وب سایت هایی که به وب سایت شما لینک می دهند، تأثیر زیادی روی نفوذ آن می گذارند و درنهایت نقش پررنگی را در رتبه بندی وب سایت برای نتیجه عبارت جست وجو شده بازی می کنند.

به غیر از این موارد، چه فاکتورهای دیگری در رتبه بندی وب سایت نقش دارند؟

دیگر عوامل موثر

در ادامه این مقاله به بررسی هفت عاملی می پردازیم که تا به امروز کمتر توسط متخصصان مورد توجه قرار گرفته اند:

۱- سن دامنه

گوگل اعلام کرده است که سن دامنه وب سایت روی رتبه جست وجوی وب سایت تأثیر می گذارد. دامنه هایی که محتوای بی کیفیت دارند بعد از گذشت مدتی از بین می روند، اما دامنه های خوب سال های سال به فعالیت خود ادامه می دهند. مطمئنا سن دامنه چیزی نیست که بتوانید مانند محتوا یا ساختار مستقیما تحت کنترل داشته باشید. در عوض برای رسیدن به موفقیت باید برای طولانی مدت به دامنه خود پایبند باشید. شواهد نشان می دهد که یک وب سایت بعد از گذشت چند سال تعهد خود را نشان داده و اعتماد موتورهای جست وجو را جلب می کند.

۲- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از جمله دیگر مواردی هستند که معمولا برای بهبود سئو در نظر گرفته نمی شوند، اما مطالعات نشان داده که فعالیت در شبکه های اجتماعی نقش پررنگی را در رتبه بندی ایفا می کنند. این عامل در مقایسه با کیفیت محتوا از ارزش پایین تری برخوردار است، اما نباید نادیده گرفته شود. اولویت و تمرکز اصلی خود را روی تولید محتوای با کیفیت بگذارید، اما از فعالیت در شبکه های اجتماعی غافل نشوید.

 ۳- به روزرسانی محتوا

گوگل از سال ۲۰۱۰ به بعد به محتواهای جدید اهمیت بیشتری می دهد. اگر به پست های قبلی مراجعه کنید و بخشی از محتوا را به روز رسانی کنید، احتمال دیده شدن آن در نتیجه جست وجو را بالا می برید. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که هرقدر حجم محتوایی که به روز رسانی می شود بیشتر باشد، از نظر موتورهای جست وجو بهتر است. بنابراین بازنویسی کردن کل مطلب ایده خوبی به نظر می رسد. پس اگر قصد دارید بخشی از محتوای وب سایت را به روزرسانی کنید این نکته را در ذهن داشته باشید.

۴- لینک های خروجی

همان طور که می دانید لینک های داخلی رتبه بندی را عمیقا تحت تأثیر قرار می دهند، اما شاید ندانید لینک هایی که به وب سایت های دیگر می دهید نیز روی رتبه بندی اثر می گذارند. گوگل به منابع و لینک هایی که در مقالات خود می دهید نگاه می کند و اعتبار آنها را ارزیابی می کند. به عنوان مثال اگر به وبسایت های باکیفیت و مهم لینک دهید، ارزش و اعتبار بیشتری کسب می کنید تا زمانی که به وب سایت های کم اهمیت و حاوی مطالب اسپم لینک دهید.

۵- نرخ کلیک نسبت به رتبه (CTR)

CTR ها متغیرهای پیچیده ای هستند، زیرا می توانند روی رتبه بندی تأثیر بگذارند همچنین از طرفی رتبه بندی نیز می تواند CTR وب سایت را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال معمولا گفته می شود CTR بالاتر از حد انتظار می تواند رتبه بندی را بهبود دهد و CTR پایین تر از حد انتظار نتیجه عکس خواهد داشت.

۶- بازدیدکننده های تکراری

از نظر گوگل، بازدیدکننده های تکراری عوامل مهمی هستند. بازدیدکننده های جدید نشان می دهند که شما می توانید برند خود را گسترش داده و جمعیت جدیدی را به سمت وب سایت هدایت کنید. اما بازدیدکننده های تکراری یعنی وبسایت شما محتوای باکیفیتی داشته است و ارزش دو بار دیده شدن را دارد. بر این اساس اگر درصد بالایی از بازدیدکنندگان تکراری داشته باشید، قدرت نفوذ و رتبه بهتری خواهید داشت.

۷- زمان ماندگاری کاربر

گوگل فاکتور دیگری به نام dwell time یا ماندگاری کاربر در وب سایت را نیز تحت نظر قرار می دهد. این فاکتور برابر مدت زمانی است که کاربر قبل از بستن صفحه یا مراجعه به صفحه دیگر در یک وب سایت سپری می کند. به عنوان مثال اگر کاربر روی لینکی کلیک کرده و پنج دقیقه زمان سپری کند، وب سایت dwell time بهتری نسبت به زمانی خواهد داشت که شخص تنها ۱۵ ثانیه در وب سایت بماند.

عواملی که در این مقاله بررسی کردیم نسبت به عوامل اصلی از اهمیت کمتری برخوردار هستند و نباید وقت و انرژی زیادی از شما بگیرند. اما هر کدام از آنها نکات جالبی دارند و تأثیرگذار هستند درنتیجه بهتر است بعد از رسیدگی به عوامل اصلی مانند محتوا، ساختار و لینک ها مورد توجه قرار بگیرند.

منبع: فرصت امروز

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi