2

سناریوی تکراری افزایش قیمت دلار و جمع آوری پول مردم

  • کد خبر : 131637
  • 11 نوامبر 2022 - 10:37
سناریوی تکراری افزایش قیمت دلار و جمع آوری پول مردم

مهدی جمشیدی، فعال رسانه ای گفت: بدون شک در صف های طولانی خرید ارز به خصوص دلار و تبلیغات رسانه ای خرید ارز توافقی با کارت ملی، این بار نیز سود اندک نصیب خریداران، دلالان خرده پا، صرافی ها گردید و سهم بیشتر این سود نصیب بانک مرکزی و دولت شد. به گزارش دانستنی آنلاین؛ […]

مهدی جمشیدی، فعال رسانه ای گفت: بدون شک در صف های طولانی خرید ارز به خصوص دلار و تبلیغات رسانه ای خرید ارز توافقی با کارت ملی، این بار نیز سود اندک نصیب خریداران، دلالان خرده پا، صرافی ها گردید و سهم بیشتر این سود نصیب بانک مرکزی و دولت شد.

خرید و فروش ارز

به گزارش دانستنی آنلاین؛ مهدی جمشیدی با اشاره به عرضه ارز توافقی توسط بانک های منتخب و صرافی های مجاز گفت؛ اینکه در مدت کمتر از ۷۲ ساعت قیمت دلار توافقی با ۳ هزارتومان افزایش روبرو شود و مردم نیز همچنان در صف خرید حضوری و ثبت نام آنلاین حریص باشند جای تعجب است.

این فعال رسانه ای اشاره ای به گذشته کرد و افزود؛ در اواخر دهه ۷۰، سود هنگفت از فروش خط تلفن همراه عاید دولت میشد و مردم نیز از سحرگاه در صف طولانی اداره پست در نوبت بودند تا پول خود را در خرید خط تلفن همراه سرمایه گذاری نماید.

در اوایل دهه ۸۰ نیز توزیع و فروش سکه در بانک های منتخب باعث شد تا اینبار مردم در صف های طولانی دو دستی پول خود را برای خرید سکه بانکی تقدیم دولت نمایند و باز سناریوی جمع کردن پول آنها توسط دولت تکرار شود.

 

جمشیدی اشاره ای نیز به اواسط و اواخر دهه ۸۰ کرد و گفت؛ در این بازه زمانی مردم به سمت بازار خودرو هجوم آوردند و سرمایه های خود را در این بازار پرسود برای دلالان و سازندگان خودرو در دسترس قرار دادند و اینبار شاهد صف های طولانی در نمایندگی های ایران خودرو و سایپا بودیم که در این بین جیب دلالان و خودروسازان با پول مردم پر شد که دولت نیز از این بازار سود برد.

وی گذری هم به دهه نود کرد و افزود؛ در این دهه به خصوص اواخر آن، تبلیغات رسانه ای و تشویق دولت باعث شد تا مردم به سمت بازار بورس سرازیر شوند که دو اتفاق مهم دخالت مستقیم دولت و رسانه ملی باعث گردید تا عده ای در خرید سهام دارا یکم و پالایش یکم متضرر شوند و در این میان نیز طبق سنوات گذشته سود حاصل نصیب دولت و بانک مرکزی گردید.

جمشیدی ضمن اشاره به اتفاقات چند هفته گذشته در بازار ارز گفت؛ بدون شک در صف های طولانی خرید ارز به خصوص دلار و تبلیغات رسانه ای خرید ارز توافقی با کارت ملی، این بار نیز سود اندک نصیب خریداران، دلالان خرده پا، صرافی ها گردید و سهم بیشتر این سود نصیب بانک مرکزی و دولت شد که چند روزی دلار ۲۹ هزارتومانی به قیمت حدودی ۳۴ هزارتومان به دست مردم رسید که هیچ نقشی در اقتصاد مبتنی بر دلار ندارند.

مهدی جمشیدی با ابراز تعجب از برخی رسانه ها و نقل قول سخنان برخی از مسوولین مبنی بر امکان قطع یارانه خریداران ارز توافقی با کارت ملی گفت؛ این گونه سخنان را نمیدانم راست است یا دروغ، اما اینگونه اظهارات در شأن مردم ایران نیست که عده ای خواسته یا ناخواسته خریدارانی که با مبلغ اندک در این بازار با دلخوشی سرمایه گذاری کرده اند را تهدید به قطع یارانه کنند که این موضوع باعث تضعیف و مضحکه قرار گرفتن ایران ثروتمند در بین دیگر کشورها خواهد شد.

این فعال رسانه ای در پایان پیشنهاد داد که نه تنها صحبت از قطع یارانه خریداران ارز نباید شود، بلکه یارانه کسانی که به نوعی دلار توافقی با کارت ملی خریداری کرده اند باید افزایش یابد، زیرا آنها پول اندک خود را وارد چرخه اقتصاد کشور کردند، که هم باعث شده اند عده ای به خصوص صرافان از این بازار سود ببرند و مهم تر از همه دلار ذخیره شده در صندوق ارزی کشور و بانک مرکزی نیز به بالاترین قیمت تبدیل به ریال شده است که همین موضوع باعث گردید که دست دولت برای پرداخت حقوق کارکنان و هزینه های اداری تشکیلاتی باز شود. / تهران رسانه

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi