2

در هوای آلوده روغن زیتون بخورید

  • کد خبر : 7650
  • 06 شهریور 1395 - 9:23
در هوای آلوده روغن زیتون بخورید

روغن زیتون نه فقط به اندازه چشمگیری توانایی رگ‌های خونی در واکنش به فشارناشی از آلودگی هوا را افزایش می دهد، بلکه میزان پروتئین موجود در خون به‌نام tPA را هم که حلال لخته است، بیشتر می کند. همچنین عامل کاهش ریسک سرطان و فشارخون و مبارزه با چین و چروک پوست می باشد.

#هوای_آلوده #روغن_زیتون #دانستنی #بیشتر_بدانیم

می‌دانید که روغن زیتون فواید زیادی برای سلامتی دارد که شامل کاهش ریسک سرطان، کاهش فشارخون، و مبارزه با چین و چروک پوست می باشد. اکنون تحقیق جدیدی که نتایج آن در Environmental Health Perspectives منتشر شده نشان می‌دهد روغن زیتون همچنین می‌تواند بدن شما را دربرابر تأثیرات آلودگی هوا محافظت نماید.

نتایج تحقیقات در باره روغن زیتون

پژوهشگران در Environmental Protection Agency (EPA) سه گروه از افراد میانسال را به‌کار گرفتند تا آزمایش کنند آیا خوردن انواع روغن می‌تواند با ریسک‌های مربوط به آلودگی هوا مبارزه کند یا خیر. آلودگی هوا یکی از نگرانی‌های جدی می‌باشد چون هوای آلوده می‌تواند فشارخون را بالا برده، عملکرد رگ‌های خونی را مختل کرده و حتی برانگیزاننده سکته مغزی و حملات قلبی در افراد مبتلا به مشکلات قلبی باشد.

اولین گروه در این مطالعه به مدت یک ماه روزانه سه قرص مکمل روغن ماهی مصرف کردند، گروه دوم به مدت یک ماه روزانه سه کپسول روغن زیتون(حدوداً دوسوم قاشق چایخوری) مصرف کرده و گروه سوم نیز هیچ مکملی مصرف نکردند. سپس تمام شرکت‌کنندگان چند ساعت هم هوای فیلترشده و هم هوای آلوده را تنفس نمودند. در پایان محققان نشانگرهای مربوط به سلامت قلب را بررسی کردند مانند فشارخون و عملکرد سرخرگ‌ها.

آن ها کشف کردند که روغن زیتون، نسبت به روغن ماهی محبوب و معروف، واکنش بدن به تنفس هوای آلوده را بهبود بخشید. روغن زیتون نه فقط به اندازه چشمگیری توانایی رگ‌های خونی در واکنش به فشارناشی از آلودگی هوا را افزایش داد بلکه میزان پروتئین موجود در خون به‌نام tPA را که حلال لخته است هم بیشتر کرد. به گفته وین کاسیو، متخصص و سرپرست EPA’s Environmental Public Health Division و مدیر تحقیقات:

” لخته‌های خون دلیل بسیاری از حملات قلبی یا سکته‌های مغزی هستند، بنابراین افزایش tPA ریسک این دو را در فرد کاهش می‌دهد”.

پژوهشگران عقیده دارند اسیداولئیک، عاملی در روغن زیتون که گفته می‌شود خواص ضدالتهابی دارد، می‌تواند در این ویژگی روغن زیتون نقش داشته باشد. پس این هم دلیلی دیگر برای افزودن چند قاشق چایخوری روغن زیتون بکر و لذید به سالادتان!

منبع: مجله سلامت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=7650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi