5

دانستنی های تبلیغات محیطی

  • کد خبر : 4582
  • 29 می 2016 - 10:12
دانستنی های تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی شاخه‌ای تخصصی، جدید و رو به گسترش از تبلیغات بیرونی است که نباید آن ها را به یکسان به کار گرفت.» «عبارت خارج از خانه یعنی هر رسانه‌ای که خارج از محیط منزل با مشتری در ارتباط باشد»

#تبلیغات_محیطی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

تبلیغات محیطی [تبلیغات بیرونی، تبلیغات در فضای باز] (به انگلیسی: Outdoor Advertising) به هر نوع تبلیغ خارج از نقطه نهایی خرید مشتری POP اطلاق می‌گردد. «تبلیغات بیرونی اصطلاحی کلی و غیرتخصصی دربارۀ انواع اشکال تبلیغات است که در فضاهای خارج از خانه صورت می‌پذیرند. دیگر معادل این اصطلاح تبلیغات خارج از خانه نامیده می‌شود. تبلیغات محیطی شاخه‌ای تخصصی، جدید و رو به گسترش از تبلیغات بیرونی است که نباید آن ها را به یکسان به کار گرفت.» «عبارت خارج از خانه یعنی هر رسانه‌ای که خارج از محیط منزل با مشتری در ارتباط باشد»

پیشینهٔ تاریخی

برخی پژوهشگران، سابقۀ تبلیغات محیطی در جهان را بسیار پیش‌تر از ظهور ماشین، انقلاب صنعتی و مدرنیته می‌دانند؛ در مقابل، برخی دیگر برآنند که تاریخ این رشته با تولید انبوه و نظام سرمایه‌داری و مصرف، گره خورده است.

اهداف

تبلیغات محیطی یک شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتری به مراکز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدکنندگان جهت معرفی محصولشان است. «تغییرات رفتاری مردم در جامعه سبب افزایش درخواست برای تبلیغات محیطی در انواع گوناگون آن شده است. در واقع تبلیغات محیطی پیام خود را به صورت ساده اما پرقدرت به مصرف‌کنندگانی که در حال جابه‌جایی و مسافرت هستند، به‌خصوص درست در زمانی که در محل خرید حضور دارند، می‌رساند.»

رسانه‌ و ابزارها

«در سراسر جهان چهار نوع عمده برای تبلیغات محیطی در نظر گرفته می‌شود که عبارتند از: بیلبورد، مبلمان شهری، وسایل حمل و نقل، و سایر رسانه‌های محیطی.»

بیلبورد (Billboard) بهترین ابزار از جهت میزان دید، برای معرفی محصول و خدمات در محیط شهری می‌باشد. بیلبورد یک ایده جالب و بدیع است که بیننده را وادار می‌نماید به تفکری که در پشت یک طرح پنهان است فکر کرده و تصمیم نهایی برای خرید را بگیرد.

مبلمان شهری (Urban furniture)

وسایل حمل و نقل (Vehicle) نظیر بدنۀ اتوبوس، بدنۀ خودروهای پخش محصول و غیره.

سایر رسانه‌های محیطی (Other media advertising) که در شرح آن می‌توان از موارد ذیل نام برد:

استرابورد (Starboard) نوعی استند ایستاده تبلیغاتی است؛ به عبارتی نسل جدید سازه های بادبانی و پرتابل های ایستاده قدیمی است که از چندین سال پیش توسط شهرداری ها جهت اکران های فرهنگی و اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گرفت. استرابورد سازه ای است که نقایص و ایرادات نسل های قبلی خود را برطرف کرده و ایستایی خوبی در مقابل باد دارد.

استند (Stand)

ایستگاه‌ها (Stations) نظیر ایستگاه‌های اتوبوس، قطار شهری (مترو) و غیره.

تابلوی سردر فروشگاه (Store sign board)

تلویزیون‌های تبلیغاتی (Advertising TV screens) بخشی دیگر که امروزه افزایش یافته، تبلیغات بر روی تلویزیون‌های تبلیغاتی ثابت و سیار در سطح شهر است.

جعبه‌های نور (Light Boxes)

حروف‌نگاری روی پنجره فروشگاه (Window Lettering)

دیوارنگاری [نقاشی دیواری و دیوارنویسی] (Graffiti)

سایه‌بان جلوی درب فروشگاه (Awnings)

عرشۀ پل‌ها (Bridge advertising)

لامپ ال‌ای‌دی (Electronic LED)

لامپ‌های نئون (Neon)

لمپوست بنر (Lamp-post banner)

ویترین (Advertising Showcase)

و بسیاری موارد دیگر.

منبع: ویکی پدیا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi