0

تأثیر طراحی خوب در فروش بیشتر

  • کد خبر : 9029
  • 10 آبان 1395 - 8:44
تأثیر طراحی خوب در فروش بیشتر

به نظر می‌رسد این نکته، قدری بیش‌ازحد ساده و بدیهی باشد؛ اما حقیقت این است که اغلب ما به آن توجهی نداریم. اگر بسته‌بندی محصول شما، وب‌سایت تجارت الکترونیک شما، یا فروشگاه خرده‌فروشی شما طراحی خوب داشته و برای مخاطب جذاب باشد، شانس موفقیت شما را به‌مراتب افزایش می‌دهد.

#طراحی_خوب #فروش_بیشتر #دانستنی #بیشتر_بدانیم

به نظر می‌رسد این نکته، قدری بیش‌ازحد ساده و بدیهی باشد؛ اما حقیقت این است که اغلب ما به آن توجهی نداریم. اگر بسته‌بندی محصول شما، وب‌سایت تجارت الکترونیک شما، یا فروشگاه خرده‌فروشی شما طراحی خوب داشته و برای مخاطب جذاب باشد، شانس موفقیت شما را به‌مراتب افزایش می‌دهد.

به‌عنوان موجوداتی احساسی اغلب اقدام به تصمیم‌گیری‌های یک‌باره در رابطه با اقلامی می‌کنیم که با آن‌ها ارتباط داریم. نظراتی را با سرعت زیاد در رابطه با کیفیت و قابل‌اعتماد بودن اشیا و موضوعات و نحوه تعامل خودمان با آن‌ها شکل می‌دهیم. مثلاً در رابطه با آخرین باری که به یک هتل لوکس وارد شدید فکر کنید. طراحی شیک و مد فضا و تعامل و ارتباط خودتان با کارکنان برشدت هاله لوکس بودن این فضا در ذهن شما افزوده باشد.

حالا در رابطه با لوکس‌ترین محصولاتی بیندیشید که تاکنون دیده‌اید. مثلاً به آخرین باری توجه کنید که در یک جعبه گوشی هوشمند نو را باز کردید. چه بویی داشت؟ چه احساسی داشت؟ آیا قرار گرفتن هر قطعه از این محصول در کنار هم به شکلی بود که تجربه‌ای کاملاً احساسی از باز کردن این جعبه را برای شما فراهم آورد؟ شاید برای اولین بار که آن را باز کردید لبخندی بر لب داشتید و از جستجو کردن در گوشه و کنار جعبه خوشحال بودید.

طراحی خوب موجب بروز احساسی مثبت در شما می‌شود

چیزی که در هنگام وارد شدن به لابی یک هتل لوکس یا باز کردن جعبه یک گوشی هوشمند برای اولین بار تجربه کردید شامل رشته‌های مختلفی از طراحی‌هایی بوده که همراه با یک برند یا محصول قرا داشته و به شما عرضه‌شده است که شامل طراحی صنعتی، طراحی بسته‌بندی، طراحی گرافیک و در رابطه با موضوع لابی هتل، طراحی داخلی می‌شوند. درواقع طراحی خوب نقشی کلیدی در چگونگی احساس و تجربه شما بازی می‌کرده است و به‌احتمال‌زیاد به‌شدت ازنظر احساسی بر شما تأثیرگذار بوده است. حتی اگر از این موضوع اطلاعی هم نداشته باشید.

شرکت‌های موفق به این نتیجه رسیده‌اند که طراحی خوب می‌تواند موجب افزایش فروش و سود شود. ساخت و صنعتگری زیبا از زمان آغاز به تولید و فروش محصول در زمان‌های قدیم توسط نسل بشر همواره مورد تائید و احترام بوده است. اما برای دوره‌ای در طی زمان صنعتی شدن، زیبایی‌شناسی اهمیت کمتری نسبت به طرح‌ها و الگوهای مکتب سودمندگرایی پیدا کرد. البته در آن زمان هم همواره شرکت‌ها یا محصولاتی وجود داشتند که به سرمایه‌گذاری در طراحی خوب اهمیت ویژه‌ای می‌دانند، اما این کار نُرم و شیوه معمولی به‌حساب نمی‌آمد.

امروزه طراحی خوب جزئی جدایی‌ناپذیر از استراتژی هر شرکت محسوب می‌شود

همچنان که طراحی برخی از کالاهای لوکس گذشته را تبدیل به کالاهایی معمولی کرده است، ایجاد تمایز به نظر چالش‌برانگیزتر هر مورد دیگری نقش خود را اثبات کرده است. درنتیجه، طراحی خوب ارزش و اهمیت خود را یافته و به اصلی مهم‌تر از بقیه اصول مؤثر در موفقیت بسیاری از شرکت‌ها تبدیل‌شده است.

البته، هرگونه بحث و تبادل‌نظری در عصر کنونی در رابطه با موضوع طراحی خوب نیاز به اشاره و به‌نوعی قدردانی از محصولات شرکت اپل دارد؛ چراکه کیفیت عالی کار آن‌ها موجب بسط و توسعه پیدا کردن عرصه‌های طراحی – از طراحی صنعتی و گرافیک تا بسته‌بندی و طراحی داخلی – شده است و تأثیر محصولات شرکت اپل قابل‌لمس و غیرقابل‌اجتناب است.

اما طراحی خوب همچنین می‌تواند بر احساس قابل‌اعتماد بودن هم تأثیرگذار باشد. به خرید خود از آخرین وب‌سایتی توجه کنید که مثلاً جزء برندهای مطرح بازار هم نبوده است. اولین بازدید شما از این وب‌سایت تأثیر اولیه‌ای بر روش شما داشت. اگر از آن خرید کردید، از این خرید احساس خوبی داشتید؛ چرا ک به آن اعتماد داشتید. عناصر طراحی به‌کاربرده شده تنها به‌طور کاملاً ناآگاهانه بر شما تأثیرگذار بوده است، اما به‌طور حتم بر تصمیم خرید شما تأثیرگذار بوده است. مطالعات مختلف به‌طور مکرر نشان داده است که بازدیدکنندگان از یک وب‌سایت تنها در عرض چند ثانیه در رابطه با قابل‌اعتماد بودن و اعتبار یک وب‌سایت تصمیم‌گیری می‌کنند. سایت‌های زیبا و جذاب می‌توانند بر خرید مشتری حتی قبل از توجه بازدیدکننده به کارایی و ارزیابی قیمت محصول تأثیرگذار باشند.

طراحی محصول و بسته بندی هر دو به نوبه خود الهام بخش هستند

به آخرین باری فکر کنید که وارد یک سوپرمارکت شدید یا از یک مرکز خرید بزرگ خرید کردید یا به‌صورت آنلاین محصول خاصی را جستجو کردید، می‌توانید چیزی با به یاد بیاورید که موجب جلب‌توجه شما شده باشد؟ اگر بله؛ به‌احتمال‌زیاد این موضوع در ارتباط کامل با بسته‌بندی یا نحوه نمایش محصول بوده است – به‌عبارت‌دیگر این فاکتور طراحی بوده که موجب جلب‌توجه شما شده است.

بسته‌بندی بر روی یک طبقه از فروشگاه قرارگرفته یا بر روی یک صفحه از وب‌سایت ظاهر می‌شود. پس این طراحی فروشگاه یا آن وب‌سایت خاص است که خیلی سریع و به‌طور ناخودآگاه بر شما تأثیر گذاشته و جلب‌توجه شمارا می‌کند. در نقطه مقابل، طراحی بد و بی‌کیفیت موجب کاهش پیدا کردن میزان فروش شما می‌شود، حتی اگر دو محصول مشابه در کنار آن‌هم قرار داشته باشد که از ظاهر بهتری برخوردار باشد، اما این موضوع بر میزان فروش آن‌ها هم تأثیر منفی به‌جای می‌گذارد. این موضوع در بسیاری از موارد بازطراحی محصول هم دیده می‌شود، مثلاً وقتی محصولی نیاز به بازطراحی دارد، بسیار دیده‌شده که در صورت گرفتن تأثیر مثبت از ظاهر اولیه، مشتری بازهم باوجود کیفیت بالای طراحی جدید، ظاهر قبلی محصول را پسندیده و آن را طلب می‌کند.

البته طراحی فوق‌العاده یک محصول قادر به نجات یک محصول بی‌کیفیت نیست

توجه به این نکته هم ضروری است که یک محصول بد و ضعیف در طول زمان دارای ماندگاری زیادی در بازار نخواهد بود، اگر محصول درواقع از کیفیت پایینی برخوردار باشد. شما ممکن است بتوانید یک بسته‌بندی فوق‌العاده برای یک محصول ارائه کنید و از این بابت در ابتدا فروش خیلی خوبی هم داشته باشید، اما تکرار خرید از شما با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود. علاوه بر این، باوجود شبکه‌های اجتماعی امروزی، اعتبار محصولات بد و بی‌کیفیت به‌سرعت تحت تأثیر قرارگرفته و نابود می‌شود. بنابراین داشتن محصولات خوب و باکیفیت بسیار مهم است، چراکه بسته‌بندی و طراحی تنها در مرحله اول کار است که برای پیشبرد کار شما تأثیر زیادی دارند.

هوشمندانه از رهبران بازار پیروی کنید

منظور من تقلید کردن از سبک طراحی‌های رهبران بازار نیست. چیزی که منظور من هست، یادگرفتن از تجربه آن‌ها در جلب‌توجه مشتریان و مخاطبین خودتان است. محصول باکیفیتی تهیه کنید و به‌طور هوشمندانه به طراحی آن بپردازید. تمام جنبه‌های محصول بر مشتری بالقوه شما تأثیرگذار بوده و می‌تواند موجب موفقیت یا باخت کسب‌وکار شما حتی قبل از آزموده شدن آن توسط مشتری شود. مثلاً اگر بسته‌بندی شما جلب‌توجه مشتری را نکند، مطمئناً محصول شما از فروش خوبی برخوردار نمی‌شود. اگر وب‌سایت شما حرفه‌ای به نظر نرسد و اعتبار و اعتماد به شما را به مشتری انتقال ندهد، در فروش کمکی به شما نمی‌کند. تمام این موارد در رابطه با دیگر فعالیت‌های شما در عرصه بازاریابی ، فروش و تبلیغات و برند شما نیز صادق است – اگر هر یک از عناصر طراحی شما بد باشد، فروش شما هم احتمالاً بد خواهد بود.

منبع: شبکه پذیرش آگهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi