4

چرا بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای دستگاه‌های موبایل ضروری است؟

  • کد خبر : 9829
  • 01 دسامبر 2016 - 8:54
چرا بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای دستگاه‌های موبایل ضروری است؟

گوگل همواره متمرکز بر فراهم آوردن بهترین و مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها برای کاربرانی است که بر روی گزینه جستجو بر روی سایت گوگل کلیک می‌کنند. کسب اطلاعات و درک کامل دلایل و چرایی اهمیت بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای نمایش بر روی گوشی‌های موبایل بسیار لازم و حیاتی است و ما در این رابطه توجه به سه دلیل اصلی زیر را توصیه می‌کنیم:

#بهینه_سازی #وب‌سایت #موبایل #بیشتر_بدانیم #دانستنی

فضای آنلاین، فضایی به‌شدت در حال تغییر است و خواسته مردم و مخاطبین همواره به جهت‌های مختلف کشیده می‌شود تا از این طریق کسب نتایج موردنظر طی فرایندی ساده‌تر صورت پذیرد. اگر خودتان دارای وب‌سایت باشید، این موضوع ممکن است گاهی اوقات سخت و خسته‌کننده به نظر برسد، اما  . . . اگر خود را متعهد به همگام شدن با تغییرات در صنعت بدانید و واقعاً قصد داشته باشید بهترین نتیجه را از وب‌سایت و کسب‌وکار خود بگیرید، باید شروع به سروکله زدن با مزایای اصلی و دلایل پشت پرده ایجاد و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ برای دستگاه موبایل باشید که بسیار حیاتی است.

به‌هرحال درنهایت باید علاقه و تعهدی بسیار زیاد برای برآوردن نیاز و تقاضای مخاطبین خودتان داشته باشید. دستیابی به این نکته درواقع کاتالیزوری برای عملی کردن چیزی است که درواقع گوگل هم در پی آن است، چراکه گوگل همواره متمرکز بر فراهم آوردن بهترین و مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها برای کاربران از لحظه‌ای است که آن‌ها بر روی گزینه جستجو بر روی سایت گوگل کلیک می‌کنند.

کسب اطلاعات و درک کامل دلایل و چرایی اهمیت بهینه‌سازی وب‌سایت‌ های مناسب برای نمایش بر روی گوشی‌های موبایل بسیار لازم و حیاتی است و ما در این رابطه توجه به سه دلیل اصلی زیر را توصیه می‌کنیم:

دلایل بهینه‌سازی وب‌سایت ها برای موبایل

۱- تغییرات مختلف از جانب گوگل

گوگل بیانیه‌ای را صادر کرد که به‌طورکلی مُهر تائیدی بر تغییر روند بازی در این حوزه بود و برای اولین بار آن را از طریق زیرساخت وبمستر خودش منتشر ساخت. آن‌ها در این بیانیه توضیح دادند که وب‌سایت‌ها از تغییرات مختلف از جانب آن‌ها به لحاظ قابلیت استفاده در دستگاه موبایل به‌شدت تأثیر می‌پذیرند و مردم و کاربران را ترغیب و تشویق به بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خودشان برای استفاده بر روی دستگاه‌های موبایل کرد.

این تغییر بر جستجوهای انجام‌شده از طریق دستگاه‌های موبایل به تمام زبان‌ها در سراسر جهان تأثیرگذار خواهد بود و تأثیر بسیار فراوانی بر روی نتایج جستجوهای ما خواهد داشت. درنتیجه، کاربران آسان‌تر از قبل می‌توانند نتایج مرتبط با جستجوی خود و باکیفیت بالاتر را که البته برای نمایش در دستگاه آن‌ها بهینه‌سازی شده است، به دست بیاورند.

۲- قابلیت استفاده

کاربران چگونه به جستجو می‌پردازند؟ یکی از مهم‌ترین عوامل و معیارها قابلیت استفاده است. امروزه افراد بسیار زیادی هستند که با استفاده از دستگاه‌های موبایل و تبلت ها به جستجو می‌پردازند، بنابراین این که وب‌سایت شما از منظر یک دستگاه موبایل بهینه‌سازی شده باشد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چراکه بر این اساس مورد رتبه‌بندی در نتایج جستجو قرار می‌گیرد.

یکی از اهداف اصلی گوگل کسب رضایت مشتریان خودش است و البته به‌خوبی آگاه هستند که پیشرفت آن‌ها باید همواره بازتابی از تمایلات مشتریان آن‌ها باشد. اگر آن‌ها موفق به برآورده ساختن این مهم نباشند، به‌شدت با خطر از دست دادن کاربران خودشان به رقبا مواجه هستند.

بنابراین، اگر مردم در حال جستجو بر روی دستگاه‌های موبایل خودشان هستند، طبیعتاً گوگل هم وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای دستگاه‌های موبایل را که به کاربران خودشان مرتبط‌ترین و آسان‌ترین تجربه را ارائه کنند، در اولویت قرار می‌دهند.

۳- افزایش حجم ترافیک از جانب دستگاه‌های موبایل

سومین نکته‌ای که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشیم، ترافیک موبایل است. بر اساس تحقیقات مختلف در بسیاری از موارد بیش از ۵۰% کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها از طریق دستگاه‌های موبایل وارد این وب‌سایت‌ها می‌شوند. بنابراین داشتن آمادگی از این نظر و اطمینان داشتن از بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای نمایش بر روی دستگاه‌های موبایل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، البته این موضوع فقط ازنقطه‌نظر قابلیت استفاده وب‌سایت بر روی دستگاه‌های موبایل نیست، بلکه از این نقطه‌نظر اهمیت پیدا می‌کند که به لحاظ معیارهای مطرح در حوزه سئو وب‌سایت چگونه تأثیرپذیر می‌شود.

گوگل ابزاری رایگان برای سنجیدن و تحلیل یک آدرس وب‌سایت و ارائه گزارش به شما مبنی بر بهینه‌سازی بودن آن برای استفاده از بر روی موبایل دارد. مطمئناً استفاده از این ابزار رایگان که از طرف سایت گوگل هم معرفی‌شده است، بسیار قابل ارزش و استفاده است، چراکه باعث می‌شود توان بالقوه وب‌سایت شما برای بلندمدت بیشتر و بیشتر باشد. توجه داشته باشید که این موضوع بهینه‌سازی وب‌سایت برای دستگاه‌های موبایل تحت هر شرایطی، در هرزمانی و برای تمام کاربران اهمیتی حیاتی دارد.

منبع: آی بازاریابی

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi