9

برای افزایش بهره‌ وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود؟

  • کد خبر : 128964
  • 24 سپتامبر 2022 - 15:11
برای افزایش بهره‌ وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود؟

سید ابراهیم رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی 1402ـ1401، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی 1402ـ1401 با چند مناسب همزمان شده است. به گزارش دانستنی آنلاین ، رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی 1402ـ1401 گفت:اولین مناسبت، رحلت نبی مکرم  اسلام(ص)، دومین مناسبت، شهادت سبط اکبر ایشان امام مجتبی(ع)، سومین مناسب، شهادت ولی نعمت همه ما […]

سید ابراهیم رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی 1402ـ1401، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی 1402ـ1401 با چند مناسب همزمان شده است.

برای افزایش بهره‌ وری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود؟

به گزارش دانستنی آنلاین ، رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی 1402ـ1401 گفت:اولین مناسبت، رحلت نبی مکرم  اسلام(ص)، دومین مناسبت، شهادت سبط اکبر ایشان امام مجتبی(ع)، سومین مناسب، شهادت ولی نعمت همه ما امام رضا(ع) است. همچنین آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس هم‌زمان شده است.

وی ادامه داد: ربط این مناسبت‌ها چگونه است؟ ربطش این است که معلم بزرگ بشریت یعنی پیامبر(ص) و معلم بزرگ بشریت امام مجتبی(ع) و امام رضا که صفتش عالم آل محمد(ص) است؛ دفاع مقدس هم، شهدا، ایثارگران و چهره‌های مقاوم شکل دادند که آنها هم معلمان همه ما هستند؛ نتیجه این می‌شود که در هفته دفاع مقدس و این ایام می‌خواهیم سال تحصیلی را با بزرگداشت از معلمان بزرگ انسان آغاز کنیم؛ آنها مربی و معلمان بزرگ بشریت بودند.

آیت‌الله رئیسی افزود: اولین معلم برای بشریت، وجود مقدس پیامبر(ص) است که به انسان یاد داد چگونه بندگی کند و به انسان یاد داد که چگونه زندگی کند. به انسان یاد داد که چه کند که زندگی سعادتمندی داشته باشد؛ سرداران، سربازان و نیروهای مسلح، بسیج و مردم مقاومت و ایستادگی کردند در شرایطی که جنگ در دوران دفاع مقدس بر ما تحمیل شد. آنها معلمان ما هستند و باید از آنها آموخت و درس گرفت و این افتخار برای معلمان و مربیان است که بدانند جایگاه بسیار بلند و رفیعی دارند و کارشان، کار انبیا، اولیا و بزرگان است.

وی با بیان اینکه معلمان می‌خواهند یک نسل را پرورش دهند، انسان‌سازی کنند و می‌خواهند آینده‌سازان کشور را تربیت کنند و همه اینها به دست معلمان شکل می‌گیرد، گفت: شخصیت دانش‌آموزان در خانه و مدرسه به دست والدین و معلمان شکل می‌گیرد. کدام مربی از مادر، بهتر است؟ و کدام مربی از پدر، برتر است؟ پدر و مادر مربی و معلم هستند؛ معلم هم در مدرسه کار تعلیم و تربیت انجام می‌دهد یعنی هم خانه و هم مدرسه ارتباط دارند.

رئیس‌جمهور افزود: خانه محل تربیت است. از این دو مربی یعنی پدر و مادر دلسوزتر نداریم و همچنین معلم در مدرسه نسبت به دانش‌آموزان دلسوز هستند و می‌خواهند که بچه‌ها خوب رشد کنند و پرورش پیدا کنند. تمام وجود و وقتشان را برای یاد دادن و تربیت بچه‌ها می‌گذارند و بچه‌ها هم باید قدر بدانند. یعنی هم قدر پدر و مادر و هم قدر معلم را بدانند. بچه‌ها باید نسبت به داشتن پدر و مادر خوب از خدا شاکر باشند و هم از معلم و مدرسه متشکر باشند. اما برای تشکر چه کاری باید انجام دهند؟

وی با بیان اینکه بچه‌ها باید نسبت به داشتن پدر و مادر خوب از خدا شاکر باشند و هم از معلم و مدرسه متشکر باشند، ادامه داد: دانش‌آموزان برای تشکر چه کاری باید انجام دهند؟ یکی اینکه بگویند متشکرم. یعنی پدرم، مادرم، معلم متشکرم؛ ولی یک تشکر عملی داریم که خوب درس بخوانند. امروز بچه‌های ساعی، کوشا و درسخوان خیلی ارزش دارند؛ بهترین تشکر از پدر و مادر و معلم، خوب درس خواندن است.

خوانندگان ، معلمین و دانش آموزان ارجمند می توانند جواب به سوال رئیس جمهور را در انتهای خبر و در فرم نظر سنجی ثبت کنند؛ این رسانه جواب های دریافت شده را در اختیار مسئولین قرار خواهد داد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=128964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 4
  1. برای افزایش بهره وری در اموزش باید به معلمان بهای بیشتری داده شود و کاری کرد که دانش اموزان بیش از پیش حرف معلمان برایشان راه گشای زندگی باشد

  2. بسیار عالی بود مو ضوع سوال ریاست جمهوری

  3. برای افزایش بهره وری درآموزش وپرورش اینست که معلم وتعلیم وتربیت درصدر تمامی امور درنظرگرفته شود واینکه ضمن خدمت های مفید درحوزه آموزش برگزارشد به حق و حقوق معلم رسیدگی شود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi