2

انتخاب بهترین تلویزیون

  • کد خبر : 3669
  • 06 اردیبهشت 1395 - 15:26
انتخاب بهترین تلویزیون

مردم معمولاً هر 7 یا 8 سال یک بار تلویزیون جدید خریداری می‌کنند، پس اگر در انتخاب خود دقت نکنید مجبور می‌شوید، یک کالای نامناسب را برای 7 یا 8 سال تحمل کنید! یا این که مجبور به خرید زود هنگام تلویزیون بعدی خود شوید.

هر چند امروزه، ما به کمک تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیاری از امور روزمره خود را انجام می‌دهیم و با آن ها به تماشای فیلم و ویدیو نیز می‌پردازیم، اما به هر حال همه ترجیح می‌دهیم تا بخشی از وقت خود را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیونی، مسابقات ورزشی یا فیلم‌های سینمایی در صفحه بزرگ تلویزیون کنیم.

مردم معمولاً هر 7 یا 8 سال یک بار تلویزیون جدید خریداری می‌کنند، پس اگر در انتخاب خود دقت نکنید مجبور می‌شوید، یک کالای نامناسب را برای 7 یا 8 سال تحمل کنید! یا این که مجبور به خرید زود هنگام تلویزیون بعدی خود شوید. پس بهتر است در انتخاب خود نهایت دقت را به خرج داده، به نکات زیر توجه کنید و تنها به صحبت‌های فروشندگان که بیشتر به منافع خود می‌اندیشند، توجه نکنید.

  1. تلویزیون هوشمند

امروز بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار هوشمند هستند، تقریبا تمام تولیدکنندگان مطرح نیز تلویزیون‌های هوشمند تولید کرده‌اند. با این نوع از تلویزیون‌ها قادر خواهید بود تا به اینترنت متصل شده، ویدیو تماشا کنید یا بر روی آن ها نرم‌افزار و بازی نصب نمایید. در واقع تلویزیون‌های هوشمند همان تلویزیون‌های معمولی هستند که به روی آن ها یک سیستم‌عامل برای اجرای برخی نرم‌افزارها نصب شده است. برخی از تلویزیون‌های هوشمند از طریق کابل به شبکه متصل می‌شوند و برخی دیگر از طریق شبکه‌ بی سیم وای‌فای، پس اگر قصد خرید این نوع از تلویزیون‌ها را دارید براساس نیاز خود به نوع اتصال به شبکه آن ها نیز دقت کنید. همچنین باید بدانید که هر کدام از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند از سیستم‌عامل خاص خود بهره می‌برند که قادر به اجرای نرم‌افزارهای دیگری نیستند، تعداد عناوین نرم‌افزارهای آن ها نیز بسیار محدود است. از طرفی دسترسی به بسیاری از این نرم‌افزارهای برای کاربران ایرانی مسدود است که از مهم ترین آن ها می‌توان به یوتیوب و نت فیلیکس اشاره کرد.

  1. به طراحی فکر کنید اما خیلی به آن بها ندهید

طی سال‌های اخیر تولیدکنندگان تلویزیون به سه عنصر مهم در طراحی توجه ویژه داشته‌اند، پنل باریک‌تر، حاشیه نمایشگر کوچک‌تر و صفحه نمایش بزرگتر. تلویزیون‌ها روز به روز باریک‌تر شده و شکل پایه‌های آن ها نیز متفاوت شده است. اما وقتی تلویزیون بیش از حد باریک شود، آن وقت فضای کافی برای دیگر قطعات باقی نمی‌ماند به عنوان مثال تقریباً تمام تلویزیون‌های بسیار باریک دنیا فاقد اسپیکر با صدای خروجی مناسب هستند و کاربر می‌بایست یک سینمای خانگی جداگانه نیز به همراه تلویزیون خود خریداری کند تا صدای مناسبی را تجربه کند. در نهایت شکل ظاهر و زیبایی تلویزیون اهمیت دارد اما آنچه از همه چیز مهم‌تر است، کیفیت تصویر تلویزیون است. پس اولویت اول خود را به کیفیت تصویر اختصاص دهید.

  1. تقریباً تمام مشخصات فنی را فراموش کنید

همه تولیدکنندگان تلویزیون در کاتالوگ‌های تبلیغاتی، مشخصات فنی بسیاری را ذکر می‌کنند که بیشتر به کتاب‌های علمی تخیلی شبیه هستند. کنتراست تصویر، رفرش ریت و زمان پاسخ گویی همگی دروغ هستند و تولیدکنندگان از طرق مختلف این اعداد را به شکل غیرواقعی اعلام می‌کنند.

قبل از انتخاب و خرید هر تلویزیون، از نزدیک کیفیت تصویر آن را در شرایط مختلف مشاهده نموده و آن را با دیگر تلویزیون‌ها مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر با زاویه به تلویزیون نگاه کنید به راحتی می‌توانید متوجه محدودیت یا عدم محدودیت زاویه دید تلویزیون شوید. توجه داشته باشید که اکثر تلویزیون‌ها زاویه دید افقی مناسبی دارند، پس سعی کنید زاوید دید عمودی را از پایین و بالای تلویزیون بررسی کنید.

مورد دیگری که در انتخاب تلویزیون اهمیت دارد سایز آن است، هرچه تلویزیون بزرگتر باشد بهتر است، اما نباید بدنبال یک تلویزیون خیلی بزرگ باشید. شما می‌توانید براساس مکان قرار گیری تلویزیون در منزل خود و فاصله‌ای که قرار است نسبت به آن نشسته و به تماشا بنشینید، تلویزیون خود را انتخاب کنید.

  1. درگاه‌های ورودی و خروجی: تنها HDMI اهمیت دارد

امروزه تلویزیون‌ها به درگاه‌های مختلف و متنوعی تجهیز شده و روانه بازار می‌شوند، اما تنها درگاهی که شما به آن نیاز خواهید داشت، HDMI است. تمام ابزارهای خارجی مانند پخش کننده‌ها، ست‌آپ باکس‌ها و غیره همگی از HDMI پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد دارید چندین ابزار را به تلویزیون متصل کنید، به عنوان مثال تمایل دارید تا ایکس باکس، پخش کننده HD، گوگل تی وی و غیره را به یک تلویزیون متصل کنید سعی کنید، به دنبال تلویزیونی باشید که دارای چندین ورودی HDMI باشد.

  1. پلاسما را فراموش نکنید

پلاسماها تقریباَ به زیاد شدن تلویزیون‌های LCD از بازار محو شدند، که واقعاً تأسف انگیز است. پلاسماها از بسیاری از جهت کیفیت تصویر بهتری نسبت به LCDها دارند، تنها تلویزیون‌های گران قیمت LCD از نظر کیفیت تصویر قادر به رقابت با پلاسماها هستند. پلاسماها قیمت ارزان‌تری نسبت به LCDها دارند و کیفیت تصویر آن ها نیز در اکثر شرایط بهتر هستند؛ پس بهتر است در هنگام خرید این تلویزیون‌ها را نیز به لیست مقایسه خود اضافه کنید.

  1. 6. کنترل از راه دورهای لمسی را فراموش کنید، تلفن و تبلت‌ها همان کار را انجام می‌دهند

برخی از تلویزیون‌های گران قیمت امروزی به همراه یک کنترل از راه دور شبیه به تلفن هوشمند ارائه می‌شوند که کار کردن با رابط کاربری بخش هوشمند تلویزیون را ساده‌تر می‌کند. امروزه کنترل از راه دورهای جامعی مثل Logitech Harmony وارد بازار شده است که کنترل تمام ابزارهای شما را در دست گرفته و صفحه لمسی نیز دارد.

  1. گیرنده دیجیتال بخرید

اگر تلویزیون HDTV جدید تهیه کردید برای آن که از کیفیت تصویر برنامه‌های تلویزیونی لذت ببرید، باید بدنبال یک گیرنده دیجیتال باشید، چون کیفیت تصویر سیگنال‌های آنالوگ در تلویزیون‌های HDTV بسیار پایین و غیر قابل تحمل است.

  1. صدا را فراموش نکنید

تلویزیون‌های HDTV به دلیل باریکی و ضخامت کم آن ها فاقد بلندگو‌های با کیفیت هستند، پس اگر تمایل دارید تا در تلویزیون خود به تماشای فیلم‌های سینمایی یا برنامه‌های ورزشی بنشینید، حتماً به یک سینمای خانگی نیاز خواهید داشت. اگر یک سینمای خانگی دالبی تهیه کنید و اسپیکرها را درست در اطراف مکان نشستن خود قرار دهید، لذت غیرقابل وصفی از فیلم‌های دالبی را تجربه خواهید کرد.

  1. کدام نوع از LED بهتر است؟

نمایشگرهای LED در واقع نوعی از LCD ها هستند که نور پس زمینه پنل به جای لامپ‌های فلورسنت توسط LEDها تأمین می‌شود. LED ها در انواع و اقسام مختلف روانه بازار شده‌اند، بهترین نوع آن ها، تمام LED با قابلیت کنترل موضوعی تاریکی (Local Dimming) است.

  1. کدام نوع از سه بعدی بهتر است؟

با پیشرفت تکنولوژی قیمت تلویزیون‌های سه بعدی نیز کاهش یافته و محتوای سه بعدی نیز بیشتر شده است. اگر تمایل به خرید تلویزیون سه بعدی دارید باید بدانید که پخش تصاویر سه بعدی از طریق سه فناوری مختلف قابل انجام است. در حال حاضر دو فناوری پسیو (Passive 3D) و اکتیو (Active 3D) در تلویزیون‌های سه بعدی بازار رایج هستند. که هر کدام برتری‌هایی نسبت به دیگری دارند. در این فناوری عینک‌ها ارزان قیمت، سبک و بدون نیاز به باتری هستند ولی در عوض رزولوشن تصویر سه بعدی پسیو پایین‌تر از سه بعدی در اکتیو است، اما در فناوری‌ اکتیو شما با عینک سنگین‌تر، لرزش در تصویر و افت روشنایی تصویر مواجه خواهید شد. در نهایت هر دو فناوری سه بعدی فعلی مزایا و معایب خود را دارند، اما اگر اولیت شما در کیفیت تصویر بالا در حالت دو بعدی است بهتر است به دنبال خرید یک تلویزیون 3 بعدی از نوع اکتیو باشید، چون به دلیل لایه‌های اضافی در تلویزیون‌های سه بعدی پسیو، کیفیت تصویر دو بعدی کمی نسبت به تلویزیون‌های معمولی پایین‌تر است. از طرفی اگر تمایل دارید تا فیلم‌های سه بعدی زیادی تماشا کنید، بهتر است به یک تلویزیون سه بعدی پسیو انتخاب کنید، چون قیمت عینک‌های این نوع از تلویزیون‌ها بسیار پایین تر از تلویزیون‌های اکتیو است و تجربه سه بعدی در این دو فناوری تقریباً نزدیک به هم است.

منبع:

https://www.zoomit.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi