4

این افراد را به عنوان شریک زندگی انتخاب نکنید!

  • کد خبر : 9176
  • 16 آبان 1395 - 11:05
این افراد را به عنوان شریک زندگی انتخاب نکنید!

مهارت های اساسی زندگی، توانمندی های متعددی را دربرمی گیرد. یکی از مهارت های اساسی زندگی، ازدواج و تشکیل زندگی مشترک با فردی است که قرار است یک عمر در کنار هم بسرببرند پس در انتخاب شریک زندگی باید کاملاً مراقب بود و شرایط و نکات لازم و ضروری را رعایت نمود

#شریک_زندگی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

 ارتباط ، یکی از نیازهای بنیادی انسان است و اگر به درستی برقرار شود ، درک و فهم، بصیرت و پذیرش، تفاهم و دوستی، هم اندیشی و سازگاری، هنجار پذیری و جامعه پذیری، وحدت و انسجام، همزیستی و بهزیستی و بطور کل رشد و توسعه فردی و اجتماعی را در پی خواهد داشت. علاوه بر آن مسیر رسیدن انسان به کمال و سعادت را هموار و وسیله تحقق مقصود را فراهم و هزینه آن را تعدیل خواهد کرد و بدین وسیله دوستی ، نشاط و امید و همدلی رابرای انسان و اجتماع به ارمغان مى آورد.

مهارت های اساسی زندگی، اجتماعی و اخلاقی ، توانمندی های متعددی را دربرمی گیرد. یکی از مهارت های اساسی زندگی، ازدواج و تشکیل زندگی مشترک با فردی است که قرار است یک عمر در کنار هم بسرببرند پس در انتخاب شریک زندگی باید کاملاً مراقب بود و شرایط و نکات لازم و ضروری را رعایت نمود که از جمله آن ها نکات زیر است.

افرادی با این خصوصیات را به عنوان شریک زندگی انتخاب نکنید:

1- افراد دارای هوش هیجانی پایین

تحقیقات روان شناسان در دهه های اخیر ثابت کرده که تنها هوش بر (IQ) برای موفقیت در زندگی کافی نیست، بلکه ما برای داشتن یک زندگی خوب و خشنودکننده به نوع دیگری از هوش یعنی هوش هیجانی نیازمندیم. روان شناسان، هوش هیجانی را به صورت توانایی شناسایی احساسات و هیجانات خود و دیگران، تمایزگذاشتن میان آن ها و استفاده از اطلاعات حاصل از آن ها در تفکر و اعمال تعریف کرده اند. افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند، دارای ویژگی هایی هستند که زندگی با آن ها را به عنوان شریک زندگی، بسیار مشکل می سازد.

از مهم ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* بروز ندادن احساسات

*توجه نکردن به احساسات دیگران

*ناتوانی در مقابله با هیجانات منفی مانند خشم، اضطراب و… (اغلب این افراد قادر به کنترل خشم خود نیستند)

*مقابله ناکارآمد با مسائل و مشکلات زندگی روزمره

*ناشادی و بدبینی کلی

2 – افرادی که هنوز درگیر روابط قبلیشان هستند

اگر هربار که فرد موردنظرتان را می بینید، حتماً یکی دو خاطره از نامزد یا همسر قبلیش تعریف می کند، اگر هنوز هم موقع صحبت کردن درباره شریک زندگی  قبلیش بغض می کند یا به نحو شدیدی مشوش می شود، یا اگر هنوز به هر دلیلی ارتباط خود را با همسر سابقش قطع نکرده است، بدانید که آمادگی شروع رابطه جدیدی را ندارد.

فرد آسیب دیده در این موارد، یا کسی را به عنوان همسر و شریک زندگی انتخاب می کند که ویژگی هایش کاملاً مخالف خصوصیات همسر سابقش باشد، یا فردی را انتخاب می کند که ویژگی هایی کاملاً مشابه همسر قبلی داشته باشد. دلیل دیگری که ممکن است موجب انتخاب شده باشد، فرار از هیجانات منفی پس از جدایی است. به هر حال آنچه مسلم است، این است که شما به خاطر خودتان و بر مبنای ویژگی های فردیتان انتخاب نشده اید. اگر فرد موردنظرتان از شریک سابق خود جدا شده و طلاق را تجربه کرده است، برای کنارآمدن با شرایط جدیدش به زمان نیاز دارد.

3 – افراد مبتلا به اختلالات جنسی

باربارادی آنجلیس در کتاب «آیا تو آن گمشده ام هستی» اختلالات جنسی را به سه دسته تقسیم کرده است:

1 – اعتیاد و اشتغال ذهنی مدام به روابط جنسی

2 – عدم عزت نفس و نجابت جنسی

3 – مشکل اجرای عمل جنسی

مهم ترین دسته این اختلالات که پیش از ازدواج می توان به آن پی برد، عدم عزت نفس و نجابت جنسی است. اگر فرد موردنظر شما در ارتباطات خود باجنس مخالف حریمش را رعایت نمی کند، اگر احساس می کنید بیش از حد با دیگران گرم می گیرد یا رفتار و پوشش وی با فرهنگ ما سازگار نیست یا همیشه درباره افراد جنس مخالف اظهارنظر می کند، بدانید مشکلی وجود دارد. متأسفانه احتمال این که افراد پس از ازدواج این عادت نامطلوب را ترک کنند، بسیار کم است.

4 – افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند.

متأسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم همین که همسر یا شریک زندگی آینده مان به بلوغ جسمانی رسیده باشد، برای تشکیل زندگی کافی است. غافل از آن که رسیدن به بلوغ عاطفی و اجتماعی نیز به همان اندازه بلوغ جسمی مهم است. این گونه افراد مستقل نشده و به شدت به دیگران (خانواده یا دوستان) وابسته اند و بدون کمک آن ها قادر به تصمیم گیری نبوده و به هیچ وجه مسئولیت پذیر نیستند. همه این ویژگی ها، زندگی مشترک با این افراد را مشکل می سازد.

منبع: مهارت های زندگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=9176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. لطفا به ویژگی های شخصیتی افرادی که نباید با آنها ازدواج کرد هم اشاره کنین. مثلا افراد خسیس، یا بد اخلاق و خیلی موارد دیگر.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi