0
سخنگوی شهرداری تهران خبر داد؛

افتتاح بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت در منطقه 19

  • کد خبر : 142474
  • 24 می 2023 - 22:52
افتتاح بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه پایتخت در منطقه 19

دانستنی آنلاین: هفته آینده، همزمان با پنجاه‌وهفتمین رویداد «امید و افتخار »در منطقه 19، 6 پروژه مرتبط با حوزه مدیریت منابع آب با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح خواهد شد. به گزارش دانستنی آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در خصوص افتتاح پروژه های مرتبط با مدیریت آب در هفته پیش […]

دانستنی آنلاین: هفته آینده، همزمان با پنجاه‌وهفتمین رویداد «امید و افتخار »در منطقه 19، 6 پروژه مرتبط با حوزه مدیریت منابع آب با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح خواهد شد.

به گزارش دانستنی آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در خصوص افتتاح پروژه های مرتبط با مدیریت آب در هفته پیش رو، اعلام کرد : روز شنبه همزمان با پنجاه‌وهفتمین رویداد «امید و افتخار» در منطقه 19، 6 پروژه  با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح خواهد شد که در این میان،  احداث تصفیه‌خانه در منطقه19، بزرکترین آن  خواهد بود.

وی در پاسخ به جزئیات پروژه احداث تصفیه‌خانه بیان کرد: این پروژه از سال 1373 با عنوان تصفیه‌خانه تره‌بار مرکزی آغاز شده بود. این تصفیه‌خانه به منظور باز چرخانی آب در محدوده منطقه 19 در زمینی به مساحت حدودا 2 هکتار احداث شده است.
محمدخانی با اشاره به اینکه اکنون این پروژه در فاز اول با عنوان تصفیه‌خانه خلیج فارس روز شنبه به افتتاح خواهد رسید، ادامه داد: ظرفیت این تصفیه‌خانه 2 هزار مترمکعب است. در این پروژه از فرآینده تصفیه به صورت بیولوژیکی با استفاده از دستگاه‌های هوادهی بهره خواهیم گرفت.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره اجرای فاز دوم این تصفیه‌خانه به منظور افزایش ظرفیت آن به میزان 5 هزارمتر عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز دوم این پروژه در 6 ماه ابتدایی سال 1403 به اتمام خواهد رسید.

افتتاح بزرگترین تصفیه خانه پایتخت
وی در پاسخ به جزئیات 5 پروژه افتتاحی دیگر منطقه 19 اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحی روز شنبه احداث و هدایت کانال‌ آب‌های سطحی بوستان شقایق به طول 180 متر است. این کانال در جریان بارش‌های پاییزی دچار آسیب شد و ریزش کرد.
محمدخانی ادامه داد: پروژه دیگر احداث تونل و لوله‌گذاری در قسمت زیرین بزرگراه آزادگان به جهت انتقال فاضلاب از تره‌بار مرکزی تا تصفیه‌خانه است. طول تونل 200 متر است. همچنین 500 متر به صورت تراشه‌باز لوله‌گذاری صورت گرفته است.
به گفته سخنگوی شهرداری تهران پروژه دیگر افتتاحی روز شنبه اجرای لوله‌گذاری در خیابان پوریای ولی بوده که قبل از آن مشکلات متعددی برای ساکنین این منطقه بوجود آورده بود.
وی در پایان با اشاره به آخرین پروژه افتتاحی روز شنبه خاطرنشان کرد: افتتاح 2هزار و 700متر مکعب چاه جذبی به منظور رفع آب‌گرفتگی‌های اتوبان علامه عسگری، جاده قدیم و تقاطع‌های پل باقرشهر انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi