3

اعتراض بدون خشونت شریفی ها چگونه گذشت؟

  • کد خبر : 131247
  • 09 نوامبر 2022 - 9:26
اعتراض بدون خشونت شریفی ها چگونه گذشت؟

روزنامه شرق: تجمع اعتراضی  بدون خشونت دانشجویان شریف پس از قریب به یک ماه ظهر دیروز برگزار شد. انجمن اسلامی دانشگاه شریف چند روز پیش برای برگزاری تجمع از دانشگاه درخواست مجوز کرد. رایزنی‌ها جواب داد و ۳ نفر از تصمیم‌گیران پای مجوز برگزاری تجمع را امضا کردند. اگر چه روز دوشنبه یکی از آن […]

روزنامه شرق: تجمع اعتراضی  بدون خشونت دانشجویان شریف پس از قریب به یک ماه ظهر دیروز برگزار شد.

دانشگاه شریف

انجمن اسلامی دانشگاه شریف چند روز پیش برای برگزاری تجمع از دانشگاه درخواست مجوز کرد. رایزنی‌ها جواب داد و ۳ نفر از تصمیم‌گیران پای مجوز برگزاری تجمع را امضا کردند. اگر چه روز دوشنبه یکی از آن سه نفر امضای خود را پس گرفت، همچنین به دلیل مسائل امنیتی با برگزاری تجمع در فضای بسته موافقت شد اما در نهایت «شریف» اعتراض بدون خشونت را پس از نزدیک به یک ماه به خود دید.

اینجا اوین نیست، شریف است

«یک روز به دانشگاه حمله می‌کنند، روز دیگر دانشجویان را ممنوع‌الورود می‌کنند، دیگر بار اقدام به تفتیش دانشجویان و جدیدا اقدام به وارد کردن نیروهای لباس شخصی به عنوان ماموران حراست به دانشگاه کرده‌اند…» این جملات بخشی از بیانیه اعتراضی دانشجویان شریف نسبت به اتفاقات یک ماه گذشته در این دانشگاه بود. اتفاقاتی که باعث شد دانشجویان با کنایه از فضای بسته دانشگاه گلایه کنند و در بیانیه‌شان متذکر شوند «اینجا اوین نیست، شریف است.» جمعیتی نزدیک به هزار نفر ظهردیروز در سالن جباری دانشگاه شریف به دعوت انجمن اسلامی در تجمع اعتراضی حضور پیدا کردند. مراسم با هم‌‌خوانی دسته‌ جمعی سرودهای اعتراضی آغاز شد. پس از آن دبیر انجمن اسلامی شریف، بیانیه این انجمن را قرائت کرد. در این بیانیه دانشجویان درخواست‌های مشخص و البته صنفی از جمله آزادی ۶ دانشجو و یک مدرس این دانشگاه، بسته شدن پرونده امنیتی تمام دانشجویان، رفع ممنوع‌الورودی و تمام محدودیت‌های فرا قانونی و اخراج فوری لباس شخصی‌ها از دانشگاه را مطرح و تاکید کردند تا رسیدن به این خواسته‌ها به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

گفته میشود مدت اخیر به اعضای حراست دانشگاه تعداد نیروی جدید اضافه شده. این نیروها که به عنوان «لباس شخصی» در میان دانشجویان شناخته می‌شوند، در تجمعات اعتراضی از دانشجویان فیلم‌برداری می‌کردند. دانشجویان در تجمع دیروز و در بیانیه‌ای که قرائت شد به دخالت‌های خارج از دانشگاه اشاره کردند و هشدار دادند که این رویه منجر به از بین رفتن استقلال این نهاد خواهد شد.

پیش از برگزاری این تجمع، دانشجویان یک بار دیگر هم درخواست تجمع کرده و با مخالفت مواجه شده‌بودند. گرچه ابتدا موافقت‌های ضمنی با برگزاری تجمع صورت گرفته‌ و حتی پوستر آن هم منتشر شده‌بود اما در نهایت با فشارهای خارج از دانشگاه اجازه برگزاری تجمع داده نشد. تجمع امروز اما بیش از هر چیز بر مطالبات صنفی تمرکز داشت و شاید همین امر باعث شد که با اعمال دخالت‌های خارج از دانشگاه «لغو» یا با با برخوردهای تند مواجه نشود. شعارهایی هم که دانشجویان شریف امروز سر دادند بیش از هر چیز به بازداشت هم‌ دانشگاهی‌ها و تغییر فضای امنیتی و حفظ استقلال دانشگاه اشاره داشت. دانشجویان شریف البته دو هم‌دانشگاهی‌ دیگرشان که بیش از ۳ سال و بدون حتی یک روز مرخصی در زندان هستند را فراموش نکردند و از امیرحسین مرادی و علی یونسی در کنار سایر دانشجویان بازداشتی و ممنوع‌الورودی یاد کردند./شرق

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=131247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi