0

احتمال گازگرفتگی باناآگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی

  • کد خبر : 137918
  • 10 ژانویه 2023 - 9:22
احتمال گازگرفتگی باناآگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی

دانستنی آنلاین:همزمان با کاهش دما وسرمای هوا،خطر گازگرفتگی و یا مرگ خاموش افزایش می یابد. به گزارش دانستنی آنلاین، اداره کل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: باتوجه به هشدار هواشناسی و پیش بینی کاهش دما در اکثر نقاط کشور و به دنبال آن افزایش استفاده از وسایل گرمایشی همچون بخاری های گازی، نفتی، […]

دانستنی آنلاین:همزمان با کاهش دما وسرمای هوا،خطر گازگرفتگی و یا مرگ خاموش افزایش می یابد.
به گزارش دانستنی آنلاین، اداره کل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: باتوجه به هشدار هواشناسی و پیش بینی کاهش دما در اکثر نقاط کشور و به دنبال آن افزایش استفاده از وسایل گرمایشی همچون بخاری های گازی، نفتی، شومینه، پکیج، آبگرمکن، موتورخانه و …، احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن، بالا می رود.

اگر از این وسائل استفاده می شود حتماً یک راه برای گردش هوا باید در نظر گرفته شود.

در اثربی احتیاطی و نا آگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی ، این وسایل به درستی کار نکرده و عدم کارکرد صحیح آن بسیار خطرآفرین است.

از هموطنان درخواست داریم از ایمن بودن وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

مونوکسید کربن گازی است بی رنگ و بی بو و علائم مسمومیت با گاز منواکسید کربن(گازگرفتگی) شامل: ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و کاهش سطح هوشیاری است و چنانچه اگر افراد در این محیط قرار گیرند دچار حالت تشنج و بیهوشی شده و حتی دچار کما یا مرگ می شوند.

اگر با فردی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بود برخورد کردید، ضمن تماس فوری با اورژانس و آتش نشانی باید او را از محل خارج و به فضای باز منتقل کنیم.

گفتنی است در میان استان های کشور ،استان تهران و خراسان رضوی و اذربایجان شرقی بیشترین موارد فوتی را به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن داشته اند./مهر

علایم گاز گرفتگی

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=137918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi