مواد غذایی

۴ تأثیر عمده ادویه‌ها بر سلامت

آگاهی از رویکردهای سالم تغذیه‌ای تاثیر عمده‌ای بر سلامت عمومی ما دارد. مصرف مواد غذایی سالمی مانند ادویه‌ها یکی از این رویکردهای سالم به شمار می‌آید.
4 تاثیر عمده ادویه‌ها بر سلامت
به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از جهان نیوز، بر اساس ۱۶ مقاله پژوهشی که در نشریه «Nutrition Today» ـ به عنوان خلاصه نشست علمی برگزار شده توسط موسسه علوم «مک کورمیک» و انجمن تغذیه آمریکا در واشنگتن ـ منتشر شد، ظروف نگهداری ادویه می‌تواند یک جایگزین خوب برای قفسه داروها در منزل شما باشد.
دارچین، زنجبیل، فلفل قرمز، آویشن، پونه کوهی، زردچوبه، رزماری، سیر و ریشه شیرین بیان ازجمله ادویه‌هایی هستند که در مقالات منتشر شده در این نشریه به مصرف آنها توصیه شده است.این مقالات پژوهشی، چهار حوزه عمده‌ای را که گیاهان دارویی و ادویه‌ها می‌توانند بر سلامت ما تأثیر بگذارند این‌ گونه معرفی می‌کنند:

مزه‌دارتر کردن غذاهای سالم
غذاهای سالم به دلیل نداشتن چربی و قند زیاد، معمولا به بی‌مزه بودن شهرت دارند اما تحقیقات دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد اضافه کردن ادویه به غذاهای سالم می‌تواند آنها را مانند غذاهای چرب، جذاب و خوشایند بسازد.
این یعنی ادویه‌ها می‌توانند با خوش طعم‌تر کردن غذاهایی سالم، یک رژیم غذایی سالم را به یک برنامه غذایی بلندمدت تبدیل کنند.

جایگزینی برای نمک
معمولا وقتی غذاها به اندازه کافی خوش طعم نباشند ما به نمک روی می‌آوریم. متاسفانه یک رژیم غذایی کم سدیم برای کسانی که فشار خون بالا دارند کاملا بی‌طعم و مزه است، اما خبر خوب این است براساس تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز، اضافه کردن ادویه به غذاها باعث می‌شود افراد، ۹۶۶ میلی‌گرم کمتر از وقتی به غذا ادویه اضافه نمی‌کنند سدیم مصرف کنند.

احساس سیری طولانی‌تر
غذاهای پرادویه نه‌تنها خوش طعم‌تر هستند، بلکه باعث احساس سیری بیشتر و افزایش متابولیسم نیز می‌شوند.
محققان دانشگاه ماستریخت هلند دریافتند اضافه کردن فلفل قرمز به غذا به افزایش احساس سیری کمک می‌کند.
داشتن احساس سیری باعث می‌شود در طول روز کمتر به میان وعده‌های ناسالم روی بیاورید و در نتیجه شاهد کاهش وزن باشید.

کاهش ریسک حملات قلبی
ادویه‌ها علاوه بر تاثیرات مفید غیرمستقیمی که به دلیل کاهش وزن بر سلامت قلب بجا می‌گذارند، به خودی خود نیز برای قلب مفید هستند.
پژوهشی که توسط محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام شد نشان داد اضافه کردن ادویه حتی به یک غذای پرچرب باعث کمتر شدن سطح انسولین و تری‌گلیسیرید خون بعد از غذا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چک کردن

Close
Close