3

چگونه کاربران کسب و کار اینترنتی را حفظ کنیم ؟

  • کد خبر : 15752
  • 25 جولای 2017 - 16:10
چگونه کاربران کسب و کار اینترنتی را حفظ کنیم ؟

همیشه حفظ کردن کاربران و تبدیل آن‌‌ها به مشتریان سایت خیلی راحت‌تر از این بوده است که برای به دست آوردن کاربران جدید وقت بگذاریم. در این مقاله می‌خواهم درباره حفظ کاربران صحبت کنم. یعنی این‌که چگونه کاربران کسب و کار اینترنتی را حفظ کنیم و چه کارهایی باید انجام دهیم تا کاربران خود را از دست ندهیم

همیشه حفظ کردن کاربران و تبدیل آن‌‌ها به مشتریان سایت خیلی راحت‌تر از این بوده است که برای به دست آوردن کاربران جدید وقت بگذاریم.

حفظ کاربران فعلی نه نیاز به هزینه دارد و نه تبلیغات؛ بلکه تمام کاربران سایت، شما را قبول کرده‌اند، محتوای شما را دنبال می‌کنند و به استفاده از محصولات سایت شما علاقه‌مند هستند. تعدادی از آن‌ها به میل خودشان شما را دنبال می‌کنند و تعدادی دیگر هم شاید به واسطه دریافت یک هدیه از شما کاربر شما شده‌اند. در این مقاله می‌خواهم درباره حفظ کاربران صحبت کنم. یعنی این‌که چگونه کاربران کسب و کار اینترنتی را حفظ کنیم و چه کارهایی باید انجام دهیم تا کاربران خود را از دست ندهیم و هم‌چنان عاشق کسب و کار و محتوای ما باشند.

ارسال ایمیل نه ایمیل مارکتینگ!

البته درست است که همیشه ارسال ایمیل به کاربران برای فروش محصولات و خدمات نیست؛ اما در بسیاری از مواقع به فروش محصولات ختم می‌شود. شما باید سعی کنید از طریق ارسال ایمیل‌های هفتگی، کاربران‌تان را به دیدن حداقل یک صفحه از سایت‌تان ترغیب کنید. حتما سعی کنید هفته‌ای یک مقاله برای آن‌ها بنویسید و اول هفته آن را برای کاربران‌تان ایمیل کنید. کاربران خود را شرطی کنید. مثلا مقاله‌ای که می‌خواهید هر هفته برای آن‌ها ارسال کنید در تاریخ و ساعت خاصی ارسال کنید. سعی کنید ماهی یک بار یک هدیه به آن‌ها بدهید. این هدیه می تواند در قالب هر چیزی باشد. مثلا یک ای‌بوک 10 صفحه‌ای یا کد تخفیف یکی از محصولات سایت‌تان.

بعضی از دوستان فکر می کنند ای‌بوک نوشتن کار سختی است. ولی باید بگویم واقعا این طور نیست. شما می‌توانید همان مقاله‌ای را که 2000 تا 3000 واژه دارد به ای‌بوک تبدیل کنید. فونت نوشته‌ها را بزرگ‌تر کنید تا تعداد صفحات بیشتر شود. البته کاربران هم خواندن ای‌بوک هایی‌ را که فونت‌های درشت دارند به خواندن ای‌بوک‌های فونت‌های ریز ترجیح می‌دهند.

وفادارسازی کاربران

وفادارکردن کاربران همیشه هم هزینه‌بر نبوده است. شما به راحتی با راه‌کارهایی که مطرح می‌کنم می‌توانید کاربران سایت خود را وفادار کنید. مثلا می‌توانید مسابقه‌ای راه‌اندازی کنید و از آن‌ها بخواهید در این مسابقه شرکت کنند. به برندگان مسابقه به قید قرعه مثلا به سه نفر هدیه‌ای بدهید. این هدیه می‌تواند کد تخفیف محصولی باشد یا این‌که یک محصول به صورت رایگان به آن‌ها اهدا شود. یکی دیگر از راه‌های وفادارکردن کاربران این است که به ازای هر فعالیتی در سایت به آن‌ها امتیازی دهید. مثلا با درج کامنت، ارسال پستی در سایت، خرید هر محصول یا موارد دیگر به آن‌ها امتیاز دهید. با راه‌اندازی سیستم‌های مدیریت کاربران می‌توانید این نوع امتیازها را برای آن‌ها اعمال کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید از افزونه wordpoints برای امتیازدهی به کاربران‌تان استفاده کنید. مثلا برای بازدید از سایت یا ارسال فایل یا گذاشتن نظر می‌توانید امتیازهایی را برای کاربران‌تان در نظر بگیرید. این امتیازها می‌تواند حس خیلی خوبی در آن‌ها ایجاد کند و باعث می‌شود که فعالیت‌شان در سایت شما بیش‌تر از قبل شود.

فعال کردن کاربران غیر فعال

برای این کار می‌توانید از ارسال ایمیل‌ها به صورت خودکار استفاده کنید. ایمیل‌های خود را باید طوری زمان‌بندی کنید که هر چند وقت یک بار ایمیل‌هایی برای کاربران غیر فعال‌تان ارسال شود. مثلا ایمیل‌هایی که خیلی وقت است روی لینک داخل ایمیل‌های شما کلیک نکرده‌اند یا ایمیل‌هایی که اصلا ایمیل‌های ارسالی شما را باز نکرده‌اند. شما به راحتی می‌توانید از طریق ارسال ایمیل به این کاربران آن‌ها را دوباره به بازدید از سایت و محتوای آن ترغیب کنید. برای این‌کار می‌توانید ایمیل‌‌هایی به صورت زیر آماده کنید و برای آن‌ها ارسال کنید.

کاربر محترم از این‌که چندین روز است به وب‌سایت ما سر نزده‌اید متاسف هستیم. آیا مشکلی در خدمات و محصولات ما مشاهده می‌کنید؟ اگر این گونه است پیشنهاد یا انتقاد خود را برای ما ارسال کنید. برای این‌که حسن نیت‌مان را ثابت کنیم هدیه‌ای برای شما در نظر گرفته‌ایم آن هم یک ماه اعتبار رایگان بخش طلایی سایت است. اگر فکر می‌کنید محتوای سایت ما برای شما ارزش‌مند نیست مطمئن هستیم محتوایی که در قسمت کاربران طلایی قرار دارد حتما برای شما مفید خواهد بود. شما هم اکنون می توانید به مدت یک ماه به این قسمت دسترسی نا محدود داشته باشید.

این مثال ساده‌ای از ارسال ایمیل‌های اتوماتیک برای کاربران غیر فعال بود. شما با توجه به کسب و کار خود و ایده‌هایی که دارید می‌توانید ایمیل‌های بهتر و جذاب‌تری را برای ارسال‌های اتوماتیک خود بنویسید. بعد از فعال‌کردن کاربران غیرفعال نوبت به حفظ آن‌ها می‌رسد. شما باید در حفظ این کاربران کوشا باشید. با ارسال کمپین‌های ایمیل خودکار برای فعال‌سازی مجدد کاربران حداقل 20 درصد از آن‌ها دوباره به کسب و کار شما باز می‌گردند.

سخن آخر

مواردی که در این مقاله عنوان کردم راه‌کارهایی برای حفظ کاربران کسب و کار اینترنتی شماست. با به‌کار گیری این روش‌ها می‌توانید رابطه صمیمانه‌‌ای را با کاربران سایت خود ایجاد کنید به طوری که به مرور زمان آن‌ها را به مشتریان سایت خود تبدیل کنید. همیشه یادتان باشد که حفظ کاربران فعلی خیلی ساده‌تر از تلاش برای جذب کاربران جدید است.

منبع: اخبار رسمی

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=15752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi