3

پایتخت دوچرخه سواری دنیا کجاست؟

  • کد خبر : 13577
  • 13 می 2017 - 13:44
پایتخت دوچرخه سواری دنیا کجاست؟

شهر پاریس می خواهد تا قبل از سال 2020، پایتخت دوچرخه سواری دنیا شود.از حالا تا سال 2020، سفرهای انجام شده با دوچرخه در پاریس می تواند سه برابر شود. این شهر حتی قادر است که تبدیل به “پایتخت دوچرخه سواری جهان” گردد. حداقل، این چیزی است که همه برای رسیدن به آن امیدوارند.

شهر پاریس می خواهد تا قبل از سال 2020، پایتخت دوچرخه سواری دنیا شود.

از حالا تا سال 2020، سفرهای انجام شده با دوچرخه در پاریس می تواند سه برابر شود. این شهر حتی قادر است که تبدیل به “پایتخت دوچرخه سواری جهان” گردد. حداقل، این چیزی است که همه برای رسیدن به آن امیدوارند. برای رسیدن به این هدف، لازم است به بررسی و بهبود امور فراوانی بپردازیم. با این حال، یکی از اولویت های باقیمانده، افزایش مسیرهای دوچرخه سواری است که باید در مدت پنج سال از 700 کیلومتر به 1400 کیلومتر برسد.

توجه به شبکه مسیرهای پایتخت دوچرخه سواری

دوچرخه راه حل کاهش آلودگی هواست. مسئولین این موضوع را درک می کنند. در حالی که به نظر می رسد این کار بدیهی ترین راه حل باشد، اما تشویق مردم به دوچرخه سواری، یک چالش واقعاً متفاوت است. اما در پاریس، بسیاری از مردم حاضرند برای جایگزین نمودن خودروهایشان با دوچرخه اقدام نمایند. متأسفانه به دلیل احساس مداوم درباره ناامن بودن دوچرخه، این افراد نیز از جابجایی با دوچرخه منصرف می شوند.

شورای شهر تصمیم به اقدام گرفته است

برای آشنایی با خواسته های دوچرخه سواران و پاسخ به نیازهای آنها، یک دوره مشورتی از دسامبر 2014 تا ژانویه 2015 برگزار شد. سؤالات و انتظارات حدود 7 هزار شرکت کننده، اولویت بندی گردید و تصمیم گرفته شد که مناطق مختلف از نظر مسیرها، امکانات و امنیت دوچرخه سواران، بهبود و توسعه پیدا نمایند که این طرح ها با توجه به امکانات موجود و تلاش های برنامه ریزان برای آینده بوده است.

پروژه مذکور، این نکته (و نکات دیگر) را مورد توجه قرار می دهد تا مناسب ترین و کارآمدترین راه حل ها را پیدا نماید. مثلاًتصمیم گرفته شد که شبکه تندرو، شرق پاریس را به غرب و شمال آن را به جنوب متصل کند که این مجموعه در طول رودخانه سن و از طریق محورهای گردشی محافظت شده ایجاد می گردد.

یک راه حل علیه آلودگی

تشویق به دوچرخه سواری و تأمین نیازهای لازم و مناسب برای دوچرخه سواران که بخشی از مبارزه با انتشار گازهای گلخانه ای و مواد آلوده کننده می باشد، می تواند منجر به کاهش مؤثر آلودگی ناشی از استفاده از خودروها و وسایل نقلیه موتوری دیگر گردد.

با این حال، قبل از انجام هر اقدامی برای این پروژه، لازم است که خود را (پروژه) با شرایط تطبیق دهد و سپس توسط شورای شهر پاریس بررسی شود، به طوری که این شهر بتواند از منابع 150 میلیون یورویی در نظر گرفته شده برای اجرای این برنامه استفاده نماید.

لینک منبع

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi