10

غلبه بر استرس با چند اقدام ساده

  • کد خبر : 8754
  • 24 مهر 1395 - 10:06
غلبه بر استرس  با چند اقدام ساده

استرس عبارت است از واکنش های فیزیکی ، ذهنی و عاطفی که در نتیجه تغییرات و نیازهای زندگی فرد، تجربه می شوند. برای غلبه بر استرس با رعایت و بکارگیری روش های پیشنهادی زیر، می توانیم علاوه بر حل یا کم کردن مشکلات بر استرس ها غلبه کنیم و به آرامش دست یابیم.با ما همراه باشید.

#غلبه_بر_استرس #دانستنی #بیشتر_بدانیم

استرس عبارت است از واکنش های فیزیکی ، ذهنی و عاطفی که در نتیجه تغییرات و نیازهای زندگی فرد، تجربه می شوند. برای غلبه بر استرس با رعایت و بکارگیری روش های پیشنهادی زیر، می توانیم علاوه بر حل یا کم کردن مشکلات بر استرس ها غلبه کنیم و به آرامش دست یابیم.

روش های غلبه بر استرس

قدم زدن

    وقتی نگرانی‌های شما زیادتر می‌شود، وقتی مشکلات شما را از پا می‌اندازد. کار خود را کنار بگذارید و به سرعت شروع کنید به قدم زدن این یکی از روش های غلبه بر استرس است.

قهوه نخوردن

علی‌رغم فضای لذت‌بخشی که بیشتر وقت‌ها قهوه در آن فضا و محیط نوشیده می‌شود، این نوشیدنی محرک باعث می‌شود که تا ساعت‌ها بعد از مصرف آن، نگرانی‌های شما افزایش یابد. به‌جای قهوه یک مادهٔ بدون کافئین مانند چای جایگزین آن کنید.

کم کردن زنگ تلفن

  صدای زنگ تلفن که گاه و بیگاه بلند می‌شود، ناخودآگاه اعصاب شما را خرد می‌کند. اگر نمی‌توانید تلفنی که صدای زنگ ملایمی دارد بخرید، لااقل، صدای زنگ تلفن خود را تا حد امکان کم کنید.

فشار توپ

    فشردن یک توپ کوچک، تنش‌های عصبی‌ای را که در انگشتان و دست‌های شما متمرکز شده‌اند، خالی می‌کند.

کم‌حجمی کارها

    این که بدانید، چه وقت از حجم کارهای اضافی و فعالیت‌های اجتماعی خود کم کنید، نشانهٔ این است که برای خوب کار کردن و پرکاری بیش از حد، تفاوت قائل هستید.

گاهی فرار کردن

    دنیای صنعتی امروز، شگفت‌انگیز و هیجان‌آور است، اما گاهی دور شدن از آن لازم است. هر چند وقت یک‌بار به مکان‌هایی غیرصنعتی و ساکت و آرام پناه ببرید.

گل و گیاه

    یک یا چند گلدان زیبا حاوی گیاهان آپارتمانی در اتاق کار، راهی طبیعی برای مقابله با عوارض دستگاه‌های الکترونیکی مانند فتوکپی و نور دستگاه مانیتور است.

لباس راحت

    لباس‌های گشاد و راحت، احساس آرامش فیزیکی ایجاد می‌کنند و حتی راحت هم به‌نظر می‌رسند.

لبخندزدن

    یک لبخند ساده، محرکی تولید می‌کند که باعث تحریک مرکز لذت در مغز می‌شود. از لبخند‌زدن کمی پافراتر بگذارید و آن را به خنده تبدیل کنید. می‌بینید که اثر آن چند برابر می‌شود.

لذت از فشار عصبی

    برخی فشارهای عصبی برای ما خوب هستند. مثل سوار شدن به قطار وحشت، انتظار دریافت یک خبر خوش و به سرعت بالا رفتن از پلّه‌ها. برخی از این فشارها را به برنامهٔ روزانهٔ خود اضافه کنید. این ها به شما کمک می‌کنند تا آرامش خود را حفظ کنید.

لمس ابروها

    پس از گذراندن یک روز سخت، اثرات خستگی و نگرانی‌ها در ناحیهٔ صورت جمع می‌شوند. برای رهائی از این وضع، با نوک انگشتان خود ـ در حالی‌که به‌شدت فشار می‌دهید ـ از پیشانی تا پشت سر خود را لمس کنید.

مخفیگاه دنج

    جای بخصوصی پیدا کنید ـ اتاق یا گوشه‌ای ـ که در آن احساس آرامش و راحتی کنید. هر وقت به آرامش احتیاج پیدا کردید و به آنجا بروید و در آرامش بنشینید.

مردمداری

    روابط خوب اجتماعی، راه ساده و لذت‌بخشی است برای غلبه بر فشارهای روانی، بخصوص برای کاستن فشارهائی که از تنهائی و جدائی ناشی می‌شود. برای آرامش، بدون آن که از کسی توقعی داشته باشید با مردم معاشرت کنید.

مقابله با نورهای زیان‌آور

    چراغ‌های برق، تلوزیون، رایانه و لامپ‌های فلورسنت، همگی تنش عصبی ایجاد می‌کنند. تا جائی که می‌توانید در برابر این نورهای مزاحم قرار نگیرید.

میوه خوردن

    به‌جای غذای مختصری که به زحمت درست می‌شود، میوه بخورید تا در طول روز احساس آرامش بیشتری بکنید.

  نفس آرام

    تنفس آرام و عمیق، عامل همهٔ پیروزی‌ها در هنرهای رزمی، تئاتر و رسیدن به آرامش است. عمیق و آرام نفس بکشید و به صدای هر نفسی که می‌آید و می‌رود گوش کنید. به این ترتیب آرامش پیدا خواهید کرد

نقطه آرامش

    در دو طرف استخوان بینی نقطه‌ای وجود دارد که به نقطهٔ ”آرامش“ معروف است. آن نقطه‌ها و دور چشمان خود را به آرامی بمالید و ببینید که فشار روانی چگونه از بین می‌رود.

نگاه به یک سال گذشته

    اگر می‌خواهید اهمیت مشکلات امروز خود را بدانید، فرض کنید که اگر چند سال بعد، به این مشکلات نگاه کنید، تا چه اندازه مهم خواهند بود.

نگرانی به موقع

    نگرانی همیشه برای آینده است. پس اگر به مسائل کنونی کاملاً توجه داشته باشید، نه تنها احساس آرامش بیشتری می‌کنید، بلکه در آینده با تسلط بیشتری با مسائل مواجه خواهید شد.

نوشیدن آب

    خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید به آب احتیاج دارید، پس آب بنوشید. نوشیدن آب نه تنها به حفظ سلامتی شما کمک می‌کند، بلکه در ایجاد احساس آرامش و غلبه بر استرس نیز مؤثر است.

واگذاری کار به دیگران

    اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید بعضی کارها را کامل کنید، آن را به‌عهده دیگران بگذارید و تنها در حد توانائی خود کار کنید. در این صورت به رضایت و آرامش می‌رسید.

هیچ کاری نکنید

    گهگاهی لازم است که کاری نکنید و کاری نداشته باشید. وقتی در این حالت قرار گرفتید، می‌توانید فکر خود را به آرامش متمرکز کنید.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi