1

دامای X7 و دامای X5 رسماً در ایران رونمایی شد + فیلم و قیمت

  • کد خبر : 24957
  • 18 مارس 2018 - 14:06
دامای X7 و دامای X5 رسماً در ایران رونمایی شد + فیلم و قیمت

دامای X7 و دامای X5 رسماً در ایران رونمایی شد + فیلم و قیمت

دو خودروی شاسی بلند از برند دامای چین در ایران رونمایی شدند. برند دامای از خودروسازان چینی است که نمایندگی عرضه و تولید دو مدل شاسی بلند خود را در ایران به شرکت یاران خودرو اروند اعطا کرده است. دامای X7 و دامای X5 نام دو خودروی دامای است که به ترتیب با حجم موتور 2000 توربو و 1500 توربو و مجهز به آپشن‌های متعدد برای عرضه در بازار ایران رونمایی شده است.
مدیرعامل شرکت یاران خودرو اروند ضمن اظهار تاسف از عملکرد گذشته برخی فعالان بازار در ایجاد حس منفی نسبت به تولیدات کشور چین گفت: کشور چین یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا و از پیشتازان تولید در بسیاری از صنایع می‌باشد که بر اساس خواسته مشتری و میزان پرداخت هزینه کالای درخواستی را تولید می‌نماید.

دامای

دامای

عبدالجلیل بچاری اظهار داشت: انتخاب برند دامای و محصولات آن حاصل بیش از دو سال تحقیق و بررسی در صنعت خودروی چین و با توجه به کیفیت، آپشن‌ها و سیستم‌های رفاهی و ایمنی این خودرو، به نظر می‌رسد توانسته باشیم در حد توان شان و منزلت مشتریان ایرانی و هوطنان عزیزمان را حفظ کنیم. وی ادامه داد: شرکت یاران خودرو صرفا به دنبال عرضه خودرو در بازار ایران نیست و طبق قراردادی که با طرف چینی داریم به دنبال یک ایستگاه صادراتی برای این برند در ایران هستیم. بچاری افزود: تولید و صادرات خودرو در ایران اقدامی تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور و آرزوی دیرینه بنده بوده که با تمهیداتی که پیش بینی شده از جمله زمینی به مساحت بیش از 70 هکتار در بندر خرمشهر با هدف تسهیل فرایند صادرات و نیز اخذ نمایندگی از این شرکت در تعدادی از کشورهای منطقه، امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.

دامای

دامای

مدیرعامل شرکت یاران خودرو اروند در ادامه ضمن تاکید بر لزوم حرکت به سمت تولید و صادرات صنایع کشور گفت: احداث کارخانه حداقل 500 نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت که امیدواریم تا دوسال آینده شاهد بهره‌برداری از فاز اول آن باشم. بچاری افزود در صنعت خودرو به ازای هر دستگاه تولیدی تا 10 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود که امیدواریم در این راستا دین خود را به صنعت و اشتغال کشور ادا کنیم.
بهمن برقی اظهار داشت: مراحل قانون شماره گذاری این خودروها طی شده و به محض ترخیص اولین خودرو از گمرک، بزودی اولین خودرو دامای در سرزمین اصلی پلاک می‌شود. وی با اشاره به برنامه شرکت جهت راه اندازی کارخانه و شبکه فروش و خدمات پس ازفروش افزود: تا آماده سازی امکانات مورد نیاز، از ظرفیت غیرفعال شرکت‌های همکار استفاده می‌کنیم.


خودروی اول برای معرفی، می‌تواند شاسی بلند دامای X5 باشد که با ابعاد 4727 میلی‌متری در طول، 1836 میلی‌متری در عرض، 1682 میلی‌متری در ارتفاع و همچنین با فاصله بین دو محور 2680 میلی‌متری ساخته شده که برای تامین نیروی مورد نیاز این خودرو برای حرکت، از پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری با استانداردهای آلایندگی یورو 5 استفاده شده است. دامای X5 با سود جستن از توربوشارژر، می‌تواند 147 اسب بخار قدرت در دور 6000 و همچنین 195 نیوتن متر گشتاور با نوسان دور موتور در محدوده 2000 الی 4400 داشته باشد، این درحالیست که برای داشتن چنین قدرتی بر روی دامای X5 نیاز به مصرف سوخت 7.6 لیتری برای کارکرد 100 کیلومتری اتومبیل خواهید داشت.

دامای

دامای

از دیگر ویژگی‌های فنی دامای X5 می‌توان به دیسک‌های جلو خنک شونده و دیسک‌های ترمز معمولی بر روی چرخ‌های عقب، سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی در عقب و در پایان سیستم انتقال قدرت محور جلو محرک اشاره داشت که چندان پیشرفته و سطح بالا نیستند، اما ویژگی‌های منحصربه فرد اتومبیل در امکانات و آپشن‌های دامای X5 دیده می‌شود که جزییات آن در کاتالوگ زیر قابل مشاهده است.
قیمت دامای X5 با شرایط فعلی بازار در حدود 130 میلیون تومان خواهد بود که با توجه به دیگر رقبا، در کنار شاسی بلندهایی چون هاوال H6، ام جی RX5 و یا حتی کراس اوورهایی چون تیوولی قرار می‌گیرد.

دامای X5

دامای X5

بعد از خودروی دامای X5 شاسی‌بلند دامای X7 دیده می‌شود که با تجهیزات بیشتر وارد بازار خواهد شد. این خودرو کمی بزرگ‌تر از نسخه X5، با طول کلی 4736 میلی‌متر،عرض 1942 میلی‌متر، ارتفاع 1672 میلی متر و با فاصله بین دو محور 2850 میلی متر ساخته شده است که برای تامین نیرو محرکه خود از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری استفاده می‌کند. گفتنی است که این پیشرانه با استانداردهای آلایندگی یورو 5 و سود جستن از توربوشارژر، می‌تواند با مصرف سوخت 9.3 لیتری برای کارکرد ترکیبی خود، حداکثر قدرت 174اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن متری تولید کند که در پایان به چرخ‌های محرک جلو ارسال خواهد شد.

دامای X7

دامای X7

بیشتر تجهیزات و امکانات رفاهی اتومبیل همانند نسخه X5 است، اما آپشن‌های بیشتر X7 شامل ایربگ بیشتر، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، سیستم TCS، سیستم‌های کمک ترمز همچون EBA و BAS، سیستم کمک حرکتی اتومبیل در سرازیری و سربالایی، کروز کنترل، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، سانروف پانوراما الکترونیکی همراه با سایه کننده الکترونیکی، سیستم وکیوم درب‌ها، چراغ جلو لیزری، درب صندوق اتوماتیک و ریموت، دوربین دید عقب و همچنین شامل فرمان D کات می‌شود.
با شرایط فعلی بازار دامای X7 در سال آتی با قیمتی در حدود 200 میلیون تومان عرضه می‌شود اما این شرکت اعلام کرد که تلاش دارد تا قیمت این خودرو را به زیر 200 میلیون تومان برای عرضه در بازار برساند.

دامای X7

منبع: خودرو بانک

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=24957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi