2

توصیه های عملی طب سنتی برای تقویت حافظه چیست؟

  • کد خبر : 14889
  • 25 ژوئن 2017 - 10:50
توصیه های عملی طب سنتی برای تقویت حافظه چیست؟

تقویت حافظه از جمله مسائل مهم دانش آموزان و دانشجویان است که درگیر درس و مطالعه می باشند. اما این روزها که دانش آموزان سال آخر متوسطه در حال آماده شدن برای شرکت در کنکور هستند، به این مسئله بیشتر توجه دارند. پس بیایید با هم ببینیم که توصیه های عملی طب سنتی برای تقویت حافظه چیست؟

تقویت حافظه از جمله مسائل مهم مردم بخصوص دانش آموزان و دانشجویان است که درگیر درس و مطالعه می باشند. اما این روزها که دانش آموزان سال آخر متوسطه در حال آماده شدن برای شرکت در کنکور و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود هستند، به این مسئله بیشتر توجه دارند. پس بیایید با هم ببینیم که توصیه های عملی طب سنتی برای تقویت حافظه چیست؟

توصیه های عملی طب سنتی برای تقویت حافظه

١- خواب به موقع و کافی: بهترین ساعت خواب برای تنظیم عملکردهای مختلف بدن و هورمون ها ساعت ۹ شب تا ۲ صبح است (یعنی باید این فاصله را خواب باشید و اگر بنا به مزاجتان خواب بیشتری هم احتیاج داشتید، می توانید بیشتر بخوابید.)

افرادی که دارای مزاج پایه سرد هستند و یا سردی و رطوبت بدنشان (به ویژه مغز) زیاد شده یعنی خواب بیش از حد، کند شدن کارها، کندی حافظه، زیاد شدن آب دهان دارند، می توانند از جویدن کندر در طی روز (نه خوردن آن) استفاده کنند.

٢- ورزش فکری: به طور معمول گفته می شود ورزش های ذهنی مثلاً منچ و مارپله و شطرنج بازی برای افزایش حافظه مؤثر است. همچنین، جدول های سودوکو نیز مفید است. مطالعه کردن به طور خاص نیز ذهن را درگیر مفاهیم می کند و خواندن و فهمیدن قطعاً کمک کننده است و این توصیه ها جدی و اساسی است.

٣- افرادی که دارای مزاج پایه سرد هستند و یا سردی و رطوبت بدنشان (به ویژه مغز) زیاد شده یعنی خواب بیش از حد، کند شدن کارها، کندی حافظه، زیاد شدن آب دهان دارند می توانند علاوه بر جویدن کندر، از نوشیدن یک فنجان ماءالعسل به صورت ناشتا یا نوشیدن دمنوش اسطوخودوس در طی روز بهره مند شوند.

۴- همچنین این افراد باید تا حد امکان سر خود را مخصوصاً در زمان خواب بپوشانند.

۵- پرهیز از نوشیدن آب سرد مخصوصاً با معده خالی: زیرا این کار به شدت مزاج اعضای اصلی بدن را سرد می کند.

۶- بوییدن عطرهای طبیعی و مناسب نیز در بهبود قوای مغز مؤثر است.

٧- پرهیز از غذاهای فست فود و مواد پر ادویه، خستگی زیاد و تماشای برنامه های مختلف کامپیوتری و تلویزیونی(زیرا ورود اطلاعات متنوع و مختلف بدون فایده باعث تشویش ذهنی و عدم تمرکز در رابطه با امور مهم می شود)

٨- موادی مثل بادام، مویز، انجیر و گردو در همه افراد به عنوان تقویت کننده بافت مغز شناخته می شوند.

٩- مربای آمله نیز می تواند در تقویت حافظه مؤثر باشد اما این ترکیب به ویژه در افرادی که مشکلات گوارشی دارند بهتر است تحت نظر پزشک طب سنتی استفاده شود.

البته باید یادآور شد تمام مشکلات حافظه ناشی از سردی یا رطوبت مغز نیست و گاهی حرارت زیاد و خشکی نیز باعث اختلالاتی در به خاطر سپردن و یادآوری اطلاعات می شود، لذا بهتر است برای تشخیص دقیق به متخصص طب سنتی مراجعه نمایید.

منبع: تبیان

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=14889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi