0

تغذیه با شیر مادر استاندارد طلایی برای رشد کودک

  • کد خبر : 21891
  • 09 ژانویه 2018 - 9:22
تغذیه با شیر مادر استاندارد طلایی برای رشد کودک

تغذیه با شیر مادر استاندارد طلایی برای رشد کودک

یک کارشناس تغذیه گفت: برای ترویج تغذیه با شیر مادر باید تلاش کنیم. تا مطمئن شویم زنان در بخش‌های دولتی و غیردولتی، حمایت اجتماعی فرزند پروری را که نیاز دارند، به دست آورند.
 
به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از مهرخانه، مسطوری با اشاره به اهمیت جایگاه شیر مادر در رشد کودک اظهار کرد: شیوه مطلوب تغذیه شیرخوار همان شیر طبیعی مادر است و هیچ  شیر دیگری اثر شیر مادر را ایفا نمی کند و تغذیه با شیر مادر برای رشد و تکامل شیرخوار حیاتی است. علاوه بر این نتایج مهمی برای سلامت مادران دارد.

وی ادامه داد: بر اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت و یونیسف شروع تغذیه از شیرمادر در ساعت اول زندگی جان بیش از یک و نیم میلیون شیرخوار را در جهان نجات می ده‍د و به مدت شش ماه، روش مطلوب تغذیه شیرخواران است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه تغذیه انحصاری با شیر مادر یعنی شیرخوار شیر مادر را بدون هیچ نوع غذا یا نوشیدنی حتی آب دریافت کند، گفت: بعد از شش ماهگی، تغذیه با شیر مادر تا دو سال و بیشتر به همراه غذای کمکی ادامه داشته باشد. تغذیه با شیر مادر بخش مهمی از برنامه توسعه پایدار و یک جزء غیر قابل تفکیک از اقدام جهانی برای پایان دادن به سوء تغذیه است.

مسطوری گفت: حمایت برای تداوم تغذیه با شیر مادر یادآور آن است که همگی در ایجاد محیط مساعد برای موفقیت زنان در شیردهی نقش داریم. برای این کار لازم است نظر حامیان را جلب کنیم و رسانه ها را متوجه سازیم و مشارکت افراد مختلف از جمله هنرمندان و به ویژه جوانان را جلب کنیم.

وی ادامه داد: هر کدام از ما به عنوان بخشی از کار در حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر و کلید توسعه پایدار، نقشی را ایفا می کنیم و تغذیه با شیر مادر فقط مسئله یک زن و یا مسئولیت زنان نیست. حفظ، حمایت و ترویج شیردهی یک مسئولیت اجتماعی جمعی است که توسط همه ما باید به اشتراک گذاشته شود.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: باید با هم کار کنیم تا مطمئن شویم که زنان در بخش های دولتی و غیر دولتی، حمایت اجتماعی فرزند پروری را که نیاز دارند، به دست آورند و تغییر نگرش و آگاهی های جامعه را از جمله برای ایجاد مکان‌های شیردهی در اماکن عمومی ایجاد کنیم و کارفرمایان را برای ایجاد محیط شغلی دوستدار خانواده و ایجاد مهدکودک در محل کار یا  نزدیک به آن تشویق و ترغیب کنیم.

منبع: مهرخانه

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=21891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi