#بازاریابی_ربایشی #بیشتر_بدانیم #دانستنی
بازاریابی ربایشی به زبان ساده یعنی: به جای این که ما دنبال مشتری برویم، مشتری دنبال ما بگردد!
امروزه مردم به قدری با تبلیغات محیطی، تلوزیونی، پیامکی، ایمیلی روبرو میشوند که از تبلیغات متنفر هستند.
من یک سؤال می پرسم: آخرین تبلیغی که در تلویزیون مشاهده کردید چه تبلیغی بود؟
می دانم جواب مشخصی برایش ندارید و شما هم مثل من اصلاً یادتان نمیآید که چه تبلیغی بوده است. پیامکها هم همین وضعیت را دارند و خیلی از افراد حتی پیامک را باز نمیکنند و نخوانده آن را حذف میکنند. ایمیلهای ناشناس را هیچ کدام از ما دوست نداریم و واقعاً آزاردهنده است.
اساساً در بازاریابی ربایشی مشتری به دنبال ما میگردد و خبری از تبلیغات تحمیلی و آزاردهنده نیست. این مشتری است که به سمت ما میآید و به کسب و کار ما علاقهمند میشود و تصمیم میگیرد که از ما خرید کند.
سه بخش اساسی بازاریابی ربایشی:
۱– تولید محتوای تخصصی
قدم اول داشتن یک سایت میباشد تا محتوای تولید شده خودتان را منتشر کنید.
محتوای ما باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
محتوای تولید شده میتواند در قالب فرمتهای مختلف اطلاعاتی باشد مثل مقالات آنلاین، کتاب الکترونیکی، فیلم، صوت و …
محتوای تولید شده در وب باید بتواند نیازهای مخاطبان را برطرف کند. یعنی باید بتواند به سؤالات ذهنی مخاطبان پاسخ بدهد.
۲– بهینهسازی سایت خود برای موتورهای جستجو
اینترنت یعنی اطلاعات، مردم به دنبال چه میگردند؟ شما چه کار میکنید؟
کل پایه و اساس اینترنت یعنی اطلاعات، پس یادتان نرود که شما زمانی میتوانید سهم بیشتری از اینترنت داشته باشید که اطلاعات بیشتر و باکیفیتتری را تولید کنید. باید از طریق تولید محتوا علاقهمندی ایجاد کنید. محتوای شما میتواند محبوبیت شما را افزایش دهد.
در محتوای خود :۱- آموزش دهید ۲- اطلاع رسانی کنید
۳– بکار گیری شبکههای اجتماعی
با پدید آمدن شبکههای اجتماعی دیگر هر حد و مرزی از میان برداشته شده و مردم در سراسر دنیا به راحتی با هم در ارتباط هستند. قبلاً اگر می خواستید با مدیر یک شرکت ارتباط برقرار کنید شاید باید چند روز پروسههای اداری را میگذراندید. اما امروز دیگر خبری از این روشهای سنتی و بیهوده نیست و شما از طریق رسانههای اجتماعی می توانید به راحتی با بالاترین جایگاه هر شرکت در تماس باشید.
انتشار ویروسی محتوا در شبکههای اجتماعی
یادتان نرود که محتوای جذاب و کاربر پسند میتواند به سرعت در شبکههای اجتماعی دست به دست شود و به کسب و کار شما رونق اساسی بدهد. وقتی یک محتوا از دید کاربران جذاب به نظر برسد، آن را بین همدیگر به اشتراک می گذارند و دیگر شما چه بخواهید و چه نخواهید محتوایتان بین افراد زیادی دست به دست می شود به طوری که حتی خود شما هم نمیتوانید جلوی آن را بگیرید. محتوای شما هرچقدر کاربرپسندتر باشد تعداد دفعات بیشتری به اشتراک گذاشته میشود.
مزیت بازاریابی درونگرا نسبت به روشهای دیگر
تبلیغات تلوزیون، رادیو، مجلات، محیطی و … چقدر هزینه در بر خواهند داشت؟ چقدر اثر بخشی خواهند داشت؟
این نوع تبلیغاتی که اشاره شد برای همه آزار دهنده هستند، روز به روز گرانتر میشوند و روز به روز هم اثربخشی کمتری دارند. اما بازاریابی درونگرا تقریباً هزینه ای برای شما ندارد، اثربخشی چندین برابر نسبت به روشهای دیگر دارد و روز به روز هم باعث محبوبیت کسب و کار شما میشود.
صحبت پایانی
در سایر روشهای تبلیغاتی، شما پیامتان را برای عموم مردم منتشر میکنید. در این پیام فقط از محصولات و خدماتتان تعریف میکنید اما در بازاریابی ربایشی شما با استفاده از محتوای جذاب، باکیفیت و کاربر پسند آگاهی افراد را قبل از خرید افزایش میدهید و در نتیجه حس اعتمادسازی بیشتری در مخاطبان ایجاد میکنید و از این طریق میتوانید درصد بیشتری از آنها را جذب کسب و کار خود کنید. در بازاریابی درونگرا میزان وفاداری مشتریان نسبت به کسب و کارتان بیشتر از سایر روشهای تبلیغاتی است
منبع:متاکمپ
گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین