0

افراد فاقد بیمه درمان به “بیمه سلامت” مراجعه کنند

  • کد خبر : 17130
  • 04 سپتامبر 2017 - 14:39
افراد فاقد بیمه درمان به “بیمه سلامت” مراجعه کنند

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم بابت هزینه‌های سلامت در قالب طرح تحول نظام سلامت، در عین حال با تأکید بر این که روند پوشش بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایرانیان همچنان ادامه دارد،اعلام کرد که افراد فاقد بیمه درمان به “بیمه سلامت” مراجعه کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم بابت هزینه‌های سلامت در قالب طرح تحول نظام سلامت، در عین حال با تأکید بر این که روند پوشش بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایرانیان همچنان ادامه دارد،اعلام کرد که افراد فاقد بیمه درمان به “بیمه سلامت” مراجعه کنند .

دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری، به یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت اشاره و اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت بیش از ۵۰ درصد بوده است. اگر سال ۹۱ را ملاک قرار دهیم، مردم به میزان ۵۴.۸ درصد هزینه‌های سلامت را از جیب‌شان پرداخت می‌کردند. این عدد در سال ۹۴ به ۳۸.۱ درصد رسیده که دستاورد بزرگی است؛ چرا که این کاهش ۱۶.۷ درصدی باعث شده تا در سال ۹۴ نسبت به دوره مشابه قبل از طرح تحول، مردم ۱۷ هزار میلیارد تومان کمتر در حوزه سلامت هزینه کنند.

حریرچی ادامه داد: اهمیت این موضوع وقتی مشخص می‌شود که بدانیم کل یارانه‌هایی که در کشور به مردم پرداخت می‌شود ۴۰ هزار میلیارد تومان است. این درحالیست که طرح تحول نظام سلامت حدود ۴۰ درصد پرداخت یارانه‌های نقدی از مردم حفاظت مالی به عمل آورده است.

روند پوشش بیمه‌ای در بیمه سلامت ایرانیان ادامه دارد

حریرچی با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار دادن ۱۱ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه در قالب طرح تحول نظام سلامت گفت: اخیراً آقای وزیر رفاه اشاره کردند که هفت درصد از مردم تحت پوشش بیمه قرار ندارند که البته این موضوع عللی چون وجود مشکلات در برخورداری از کارت ملی یا شناسنامه، کم اطلاعی، عدم نیاز و … را دارد. اما نکته مهم این است که میزان پوشش بیمه‌ای ما از متوسط ۸۱.۵ درصد در قبل از آغاز طرح تحول به بالای ۹۳ درصد رسیده است. به طوری که اکنون می‌توانیم اعلام کنیم، هیچ ایرانی نیست که به ما مراجعه کند اما تحت پوشش بیمه قرار نگیرد. بنابراین روند پوشش بیمه در بیمه سلامت ایرانیان همچنان ادامه دارد و مردم می‌توانند به این سازمان مراجعه کنند.

حریرچی با بیان این که میزان پوشش بیمه‌ای در روستاها ۹۶.۷ درصد و در شهرها ۹۱.۷ درصد است، ادامه داد: باید توجه کرد که از نظر پوشش بیمه‌ای در پنجک‌ها و دهک‌های مختلف تفاوت چندانی وجود ندارد. به طوری که ۲۰ درصد فقیر جامعه با ۱۰ درصد ثروتمند از نظر پوشش بیمه‌ای فرق قابل توجهی ندارند. در عین حال پنجک سوم جامعه یعنی اقشار متوسط شهری که کار غیررسمی دارند، به میزان ۹۱.۹ درصد تحت پوشش بیمه هستند.

تفاوت قابل توجه در پوشش بیمه‌های تکمیلی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در زمینه پوشش بیمه تکمیلی تفاوت‌های قابل توجهی میان مردم و اقشار مختلف وجود دارد، گفت: پوشش بیمه‌های تکمیلی در کشور ۲۰.۴ درصد است. بر این اساس ۵.۷ درصد روستانشینان و ۲۵.۷ درصد شهرنشینان دارای بیمه تکمیلی هستند. همچنین پنجک اول جامعه یعنی فقرا به میزان ۵.۵ درصد و پنجک‌های بعدی به ترتیب ۱۲.۳، ۱۵، ۲۳ و ۴۰ درصد تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

منبع: ایسنا

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=17130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi