5

به تاریخ مصرف مواد غذایی استاندارد توجه کنیم + ویدئو

  • کد خبر : 17375
  • 16 سپتامبر 2017 - 10:25
به تاریخ مصرف مواد غذایی استاندارد توجه کنیم + ویدئو

موقع خرید بهتر است محصولی را خریداری کرد که تاریخ تولید به‌روزتری دارد. تازه‌ترین تاریخ تولید، به معنی این است که آن محصول دارای کیفیت و شرایط بهتری است.لازم است که به تاریخ مصرف مواد غذایی استاندارد توجه کنیم . ضرورت توجه به تاریخ مصرف مواد غذایی استاندارد را در انیمیشن زیر ملاحظه کنید.

در انتخاب محصول، بهتر است بیشتر از تاریخ انقضا به تاریخ تولید توجه کنیم. موقع خرید بهتر است محصولی را خریداری کرد که تاریخ تولید به‌روزتری دارد. تازه‌ترین تاریخ تولید، به معنی این است که آن محصول دارای کیفیت و شرایط بهتری است.

قانون استاندارد کشوری ما این‌گونه است که باید تاریخ تولید و انقضا به روز، ماه و سال به زبان فارسی و کاملاً قابل رؤیت باشد. درج این اطلاعات به زبان انگلیسی و لاتین، خلاف استاندارد کشوری است. درج این تاریخ‌ها به زبان لاتین برای عده‌ای قابل‌درک نیست و ریز بودن این تاریخ‌ها نیز ممکن است مانع از دیدن آن‌ها بخصوص برای سالمندان شود.

بسیاری از مردم، مواد غذایی خود را پیش از موعد فاسدشدن دور می‌اندازند؛ چرا که به درستی نمی‌دانند «تاریخ انقضا» دقیقاً به چه معناست. این مسئله سبب افزایش زباله‌ها و دور ریختن حجم زیادی غذای سالم می‌شود. به عنوان مثال عبارت‌هایی نظیر «تاریخ مصرف» یا «بهترین زمان مصرف» کاملاً با عبارت‌هایی مثل «تاریخ عرضه» فرق دارند. «تاریخ مصرف» یا «بهترین زمان مصرف» که مخصوص مشتریان است در واقع بیانگر زمانی است که مشتریان از طریق آن متوجه می‌شوند که این محصول بنا بر ادعای تولیدکننده در اوج تازگی است. پس این تاریخ به معنای فساد مواد غذایی و درعین‌حال ناسالم بودن آن نیست. از سوی دیگر عبارت «تاریخ عرضه» نیز تاریخی است که به تولیدکننده و عرضه‌کننده (نه مشتریان) کمک می‌کنند تا از طریق آن به موجودی کافی انبار پی ببرند. این در حالی است که بسیاری از مشتریان به اشتباه از برچسب «تاریخ عرضه» برای تشخیص زمان فاسدشدن محصول استفاده می‌کنند درحالی‌که در بسیاری از موارد این تاریخ‌ها در واقع به این معنا نیستند.

منبع: تبیان

به هر حال لازم وضروری است که به تاریخ مصرف مواد غذایی استاندارد توجه کنیم. ضرورت توجه به تاریخ مصرف مواد غذایی استاندارد را در انیمیشن زیر ملاحظه کنید.

 

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=17375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi