1
رسانه های آمریکایی گزارش دادند؛

کشف اسناد محرمانه از دفتر بایدن درباره ایران

  • کد خبر : 137946
  • 20 دی 1401 - 23:02
کشف اسناد محرمانه از دفتر  بایدن درباره ایران
کوین مک کارتی درباره گزارش کشف اسناد محرمانه مربوط به دوران معاونت ریاست جمهوری بایدن گفت که دموکرات ها در ماجرای کشف اسناد محرمانه در اقامتگاه ترامپ، سیاسی کاری کرده اند.

«دانستنی آنلاین»:رسانه های آمریکایی گزارش دادند اسناد محرمانه ای که از دفتر خصوصی جو بایدن در دوران معاونت ریاست جمهوری او در دولت باراک اوباما کشف شده، درباره ایران، اوکراین و انگلیس است.

رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه به وقت محلی به نقل از «یک منبع آگاه» گزارش دادند که اسناد طبقه ‌بندی ‌شده مربوط به ایران، اوکراین و انگلیس که مربوط به دوران معاونت جو بایدن، در دولت باراک اوباما است در یک اقامتگاه خصوصی او در پاییز گذشته کشف شده است.

بر اساس گزارش ها، در ۲ نوامبر ۲۰۲۲ در دفتر دانشگاهی خصوصی بایدن، در مجموع ۱۰ سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده  مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کشف شده است. در میان این اسناد، یک پرونده مربوط به بو بایدن پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا است که در سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغز درگذشت.

بایدن که در ژانویه ۲۰۲۱ رئیس جمهور آمریکا شد، پیش از این بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ معاون رئیس جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما بود.

بر اساس گزارش ها، مریک گارلند دادستان کل آمریکا، یک وکیل از شیکاگو را که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا منصوب شده بود، برای نظارت بر این موضوع تعیین کرده است.

«ریچارد سائوبر» (Richard Sauber ) مشاور ویژه رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد؛ «وکلای خصوصی جو بایدن به محض یافتن این اسناد، آرشیو ملی آمریکا را مطلع ساختند».

مشاور ویژه بایدن برای سرپوش گذاردن بر این پنهان کاری مدعی شد: به محض پیدا شدن این اسناد که به نظر مربوط به دوران معاونت جو بایدن در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما بوده و بر روی برخی از آنها مهر محرمانه زده شده، کاخ سفید با وزارت دادگستری و آرشیو ملی آمریکا همکاری کرده است، در ضمن این اسناد جزو مدارکی که پیشتر آرشیو ملی آمریکا خواستار شده بود، نیست.

مقام های دولت بایدن تاکنون حاضر به شفاف سازی درمورد این پنهان کاری نشده‌اند که این وضعیت واکنش محافظه کاران و حزب جمهوریخواه را به همراه داشته و آنها دموکرات ها را درباره کشف و ضبط اسناد محرمانه دونالد ترامپ در اقامتگاه شخصی وی در ایالت فلوریدا را با هدف سیاسی کاری متهم کردند.

کوین مک کارتی درباره گزارش کشف اسناد محرمانه مربوط به دوران معاونت ریاست جمهوری بایدن گفت که دموکرات ها در ماجرای کشف اسناد محرمانه در اقامتگاه ترامپ، سیاسی کاری کرده اند.

کوین مک کارتی که پس از ۱۵ دور رای گیری توانست به ریاست مجلس نمایندگان کنونی آمریکا دست یابد در واکنش به انتشار خبر کشف اسناد محرمانه در یکی از دفاتر خصوصی بایدن گفت: دموکرات ها تصور کرده اند که دست بالا دارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، که سابقه دو استیضاح در دوران ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد و عامل تحریک اقدام تروریستی به عمارت کنگره در مورخ ۶ ژانویه است، در واکنش به کشف اسناد محرمانه در دفتر بایدن گفته است، همان گونه که اف‌بی‌آی برای کشف و ضبط اسناد محرمانه به اقامتگاه وی در فلوریدا یورش بردند اکنون وقت آن است که آنها به کاخ سفید نیز یورش ببرند.

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=137946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi