3

چگونه می توان خانه را بدون کولر خنک کرد؟

  • کد خبر : 3961
  • 20 اردیبهشت 1395 - 13:58
چگونه می توان خانه را بدون کولر خنک کرد؟

یکى از راه هاى جایگزین براى خنک کردن خانه، استفاده از راه هاى طبیعى است؛ به این معنى که بدون استفاده از هیچ وسیله خنک کننده برقى بتوانیم دماى خانه را کاهش دهیم. براى رسیدن به این منظور مؤثرترین راه این است که گرمایى را که به ساختمان مى تابد، دفع و از ورود آن […]

یکى از راه هاى جایگزین براى خنک کردن خانه، استفاده از راه هاى طبیعى است؛ به این معنى که بدون استفاده از هیچ وسیله خنک کننده برقى بتوانیم دماى خانه را کاهش دهیم.

براى رسیدن به این منظور مؤثرترین راه این است که گرمایى را که به ساختمان مى تابد، دفع و از ورود آن به خانه پیشگیرى کنیم.

مناسب ترین روش براى پیشگیرى از جذب حرارت و دفع گرما، انعکاس یا بازتاباندن آن است. گرما از چند طریق وارد خانه مى شود که مهم ترین و عمده ترین آن ها حرارت ناشى از تابش گرماى خورشید است که از پنجره ها و سقف وارد خانه مى شود.

شیشه ها

40 درصد از گرماى ناخواسته از طریق پنجره ها وارد خانه می شود. استفاده از شیشه های بازتاب دهنده نور یکى از راه هاى دفع این گرما است. استفاده از این نوع شیشه روى پنجره علاوه بر خنک نگه داشتن خانه از تابش مستقیم نور خورشید به وسایل خانه و کمرنگ شدن مبلمان، پرده ها و فرش هم جلوگیرى مى کند. انواع گوناگونی از این شیشه با درجات مختلفى از تیرگى وجود دارد که باید با توجه به آب و هواى منطقه اى که در آن زندگى مى کنید، نوع مناسب را انتخاب کنید.

اگر از پوشش هاى ثابت استفاده مى کنید، توصیه مى شود که پنجره هاى جنوبى را با این گونه شیشه ها نپوشانید تا در زمستان بتوانید از گرماى نور خورشید استفاده کنید.

سایبان هاى داخلى و خارجى

سایبان ها با جذب یا بازتاب نور خورشید از ورود آن به خانه به میزان قابل توجهى جلوگیرى مى کنند. نصب سایبان در هر دو سطح خارجى و داخلى پنجره مفید است، اما سایبان هاى خارجى به این دلیل که گرما را قبل از برخورد با پنجره دفع مى کنند، مناسب تر و مؤثرتر هستند.

نصب سایبان هاى داخلى و پرده، گرماى ناشى از تابش خورشید را که از طریق پنجره وارد خانه مى شود، تا 65 درصد کاهش می دهد. در حالى که این میزان با نصب سایبان هاى بیرونى به 95درصد مى رسد.

هنگام نصب سایبان باید شرایط آب و هوایى، تعداد دفعات باز کردن پنجره و نکات دیگر را در نظر بگیرید و نوع مناسب را انتخاب کنید. نصب سایبان براى پنجره هاى بزرگ، به ویژه پنجره هاى شرقى، غربى و جنوبى خانه نقش مهمى در خنک نگه داشتن هواى داخل خانه در ساعات گرم روز دارد.

توصیه مى شود در ساعات گرم روزهاى تابستان پرده ها را کنار نزنید و شبها پنجره ها را باز کنید تا هواى تازه در خانه جریان پیدا کند. سایبان بهتر است با سطح شیشه پنجره زاویه 45 درجه داشته و طول آن نیمى از ارتفاع پنجره را بپوشاند. اگر در منطقه اى زندگى مى کنید که زمستان هاى سرد دارد، از سایبان هایى استفاده کنید که قابلیت نصب و برداشتن داشته باشد و بتوانید در زمستان آن ها را بردارید.

پرده هاى مات و حصیرى

استفاده از پرده هاى سفید و مات در فصل تابستان 40 تا 50 درصد از گرماى خورشید را که از شیشه عبور مى کند، کاهش مى دهد. نصب پرده هاى حصیرى در بیرون پنجره که در قدیم بیشتر استفاده مى شد، مى تواند 60 تا 80 درصد حرارت را کاهش دهد.

منبع:

https://www.beytoote.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi