1

چگونه از بدنه خودرو مراقبت کنیم؟

  • کد خبر : 3333
  • 22 فروردین 1395 - 15:24
چگونه از بدنه خودرو مراقبت کنیم؟

اگر می خواهید که خودروتان عمر طولانی تری داشته باشد، علاوه بر موتور و جعبه دنده، از بدنه خودرو نیز مراقبت کنید.

سعی کنید که خودروتان ظاهر خوبی داشته باشد ؛ با مراقبت منظم از یک خودروی قدیمی می توان به آن ظاهری جدید بخشید. اگر می خواهید که خودروتان عمر طولانی تری داشته باشد، علاوه بر موتور و جعبه دنده، از بدنه خودرو نیز مراقبت کنید.

اما چگونه بدنه خودرو را در شکل خوبی حفظ کنیم؟ و چگونه آن را براق و درخشان نگه داریم؟ برای راهنمایی بیش تر، مطلب زیر را بخوانید.

به طور منظم واکس بزنید

به طور منظم خودروتان را واکس بزنید. واکس خودرو ظاهر براق طبیعی به خودرو داده، به حفظ رنگ و زرد نشدن آن کمک می کند. تنها یک ساعت و نیم زمان می برد تا خودرو را واکس بزنید. خودرویی که با کیفیت بالا واکس زده شده، سه تا چهار ماه ظاهر براق مانند خود را حفظ خواهد کرد.

آیا تاکنون محصولی را مشاهده کرده اید که به مدت عمر بشر ظاهر اولیه خود را حفظ کرده باشد؟ مسلماً خیر؛ هیچ چیزی تا ابد باقی نمی ماند. به منظور این که از پوشش محافظی مراقبت کنیم، هر محصولی نیاز دارد تا به صورت دوره ای مراقبت های ویژه روی آن صورت گیرد.

مرا بشویید

خودرو را به طور منظم بشویید. کارشناسان توصیه می کنند که این کار را حداقل ماهی یک بار انجام دهید. اگر خودرو به صورت مرتب شسته نشود، موادی مانند حشرات و فضولات پرندگان رنگ خودرو را خراب کرده و لک بر جای می گذارند. در فصل زمستان، قطعات کرومی ممکن است پس از رانندگی در جاده هایی که نمک بر آن ها پاشیده شده و بعد از آن خودرو شسته نشده، به دلیل خوردگی آسیب ببینند.

هنگامی که خودرو تمیز است، تمام رطوبت سریع خشک می شود اما وقتی که کثیف است، رطوبت در نواحی کثیف جمع شده و باعث خوردگی می شود. گاهی اوقات از آب با فشار استفاده کنید؛ زیرا می تواند کثیفی هایی را که به سختی به بدنه خودرو چسبیده اند، بردارد. فقط مراقب باشید زیاد آن را نزدیک به بدنه نگیرید چون ممکن است رنگ بدنه را بلند کند.

همه جاهایی را که ممکن است کثیفی و نمک در آن جمع شود، بشویید؛ برای مثال، داخل گلگیرها، زیر سپرها و…

مطمئن شوید که تمام کثیفی از شیشه جلو برداشته شده است. نمکی که بر روی شیشه جلو باقی می ماند، توسط تیغه های برف پاک کن گرفته شده و هنگامی که برف پا ک کن ها عمل می کنند به شیشه خش می اندازند. به طور منظم برگ ها و بقیه خس و خاشا ک را که در زیر شیشه جلو و یا کانال های آب در زیر در موتور خودرو و صندوق عقب جمع می شوند، تمیز کنید. چون برگ ها جاری شدن آب را مسدود کرده ، رطوبت را در خود جمع می کنند و باعث تسریع فرایند خوردگی و ایجاد بوی نم در داخل خودرو می شوند.

فضولات پرندگان را تمیز کنیم

فضولات پرندگان بسیار اسیدی و فرسایشی هستند. بهترین روش برای تمیز کردن فضولات پرندگان این است که ابتدا آن ها را با آب بشوییم. می توان از مقدار خیلی کمی صابون نیز به مدت چند دقیقه استفاده کرد سپس آن ها را پاک کرد. لک هایی که از فضولات پرندگان باقی می ماند می تواند با ترکیب صیقل زده شده خوب پاک شود و سپس با واکس خودرو پوشیده شود. اگر پرندگان به طور منظم خودروی شما را هدف قرار داده اند، خوب است بطری اسپری آب در خودرو نگه داری کنید، بنابراین می توان قبل از این که فضولات پرندگان باعث لک شوند، آن ها را شست.

آستری و ضد زنگ

اگر در منطقه ای با رطوبت بالا یا جایی که استفاده از نمک در فصل زمستان رایج است، زندگی می کنید، آستری و ضد زنگ می تواند از بدنه خودرو و اجزای شاسی در برابر خوردگی محافظت کند. با رعایت صحیح آستری و ضد زنگ می توان از اجزای مهم خودرو در برابر خوردگی مراقبت کرد.

زدودن لکه های رنگ

اگر درهای خودرو در پارکینگ بیش از حد باز شوند، لک رنگ ایجاد می شود. اگر به دقت نگاه کنید درواقع یک رسوب سبز رنگ است که بر روی لایه اصلی براق کننده رنگ قرار می گیرد. سعی می کنیم که این لک را برداریم. چیزی که نیاز داریم سنباده ضد آب و پولیش است.

لک ها را با سنباده مرطوب می کشیم تا از بین بروند. اگر این کار را قبلاً انجام نداده اید ابتدا بر روی لک های کوچک کار کنید. حال هیچ اثری از لکه وجود ندارد، اما لایه نهایی رنگی یا همان کیلر، براق بودن خود را از دست خواهد داد. بنابراین از پولیش استفاده می کنیم تا دوباره آن را براق کنیم. کمی از پولیش را به اسفنج مرطوب می زنیم و آن را خوب می سا ییم تا لایه براق کننده رنگ دوباره به حالت درخشان بودن خود برگردد. قدم آخر این است که پولیش را کم رنگ کنیم و ناحیه را با واکس جلا دهیم.

چگونه سنگ خوردگی را تعمیر کنیم؟

سنگ خوردگی اگر به طور منظم بازسازی نشود سبب خوردگی می شود. برای همین بهتر است به محض زخمی شدن بدنه، به فکر تعمیر آن بیفتید که معمولاً در نزدیکی چراغ های جلو رخ می دهد. تنها چیزی که نیاز دارید رنگ به صورت اسپری که با رنگ بدنه تطابق دارد و همچنین یک قطعه چوب تیز است.

بعد از این که اسپری را خوب تکان دادید، به داخل در قوطی کمی رنگ بپاشید و سپس انتهای قطعه چوب تیز را درون رنگ فرو برید.

ابتدا سعی کنید برای تمرین، خراشیدگی راکه چندان در معرض دید نیست، تعمیر کنید. خیلی با احتیاط بدون این که از پریدگی بیرون بزند، آن را پر کنید. همین کار را با پریدگی نزدیک چراغ جلو انجام دهید. اکنون ظاهر بهتری پیدا می کند و خورده هم نخواهد شد. برای انجام این کار به جای اسپری می توانید از رنگ های مخصوص قلمگیری هم استفاده کنید.

خراش های عمیق

خراش روی خودرو کمی ناامید کننده است اما گاهی اوقات شاخه های درختان، بوته ها، کلیدها، چرخ دستی و نیز بازشدن در خودروهای دیگر سبب این اتفاق می شوند.

بعضی خراش ها خیلی جزئی و بعضی ها هم عمیق هستند. گاهی یک رسوب از شیء دیگر می تواند مانند یک خراش به نظر برسد و در هر حالت این تعمیر متفاوت است. بهتر است بیش تر مراقب خراشیدگی های عمیق باشیم چون با ظاهر شدن فلز، خوردگی ایجاد می شود و باید سریع آن را از بین برد، در غیر این صورت داستان متفاوتی پیدا می کند و به بازسازی سخت تری نیاز دارد. ببینیم چگونه می توان با این گونه خراش ها کنار آمد.

خراش های عمیق مانند لبه در می توانند با رنگ بازسازی شوند. اگر به دقت نگاه کنید این خراشیدگی بر روی لایه براق رنگ، رنگ پایه و رنگ آستری قرار می گیرد و می توانید فلز خالص را در وسط آن ببینید. اگر این خراشیدگی به موقع تعمیر نشود باعث پوسیدگی می گردد. برای بازسازی، اولین چیزی که به آن نیاز دارید تطبیق رنگ مصرفی با رنگ بدنه است. برای این که بتوانیم به رنگی دست پیدا کنیم تا با رنگ اصلی بدنه تطبیق پیدا کند از شماره رنگ که بر روی برچسب سازنده خودرو روی در راننده قرار گرفته استفاده می کنیم. با استفاده از این شماره، رنگ مورد نظر را سفارش می دهیم. شماره رنگ ممکن است در مکان های متفاوت در خودروهای گوناگون نصب شود.

خراش را می توان با ماژیک های مخصوص قلمگیری که دارای کد رنگ هم هستند، ترمیم کرد و کد آن را با شماره رنگ خودرو تطبیق داد. خودرو تمیز و خشک است. همچنان که در دستورات گفته شد، قبل از استفاده، مایع قلم گیری را به خوبی تکان می دهیم.

اگر نوک ماژیک برای این خراش خیلی ضخیم است، می توانیم از یک خلال دندان تیز استفاده کنیم. بنابراین مقداری از رنگ اصلی را به در بطری فشار می دهیم.

هم اکنون کمی ازخلال دندان را به سمت رنگ می بریم. لازم است چند قطره رنگ را به خلال دندان بزنیم.

اکنون خیلی با احتیاط سعی می کنیم تا خراشیدگی را بدون این که رنگ از آن بیرون بزند پر کنیم. با این کار ظاهر بدنه بهتر می شود و پوسیده هم نخواهد شد. سپس هنگامی که رنگ خشک می شود، از براق کننده یا کیلر در انتهای دیگر ماژیک استفاده می کنیم.

خراش های کوچک

خراشیدگی های کوچک معمولاً توسط خاشاک، اشیای ریز و بوته ها ایجاد می شود. مقدار کمی پولیش را به اسفنج مرطوب زده، به آرامی نواحی خراشیده شده را واکس می زنیم. بعد از مدتی، دوباره ببینید که خراشیدگی هنوز قابل رؤیت است. نمی خواهیم رنگ زیادی را با پولیش برداریم. اگر خراشیدگی هنوز وجود دارد آن را بیشتر صیقل می دهیم. ابتدا از ناحیه کوچک شروع کنید. مراقب باشید این کار را بیش از حد انجام ندهید.

به محض این که خراشیدگی به سختی قابل تشخیص بود، ناحیه را می شوییم و خشک می کنیم و از واکس به طور منظم استفاده می کنیم تا آن را براق نشان دهد.

منبع:

https://www.donyayekhodro.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi