در این مقاله شما را با رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری بیشتر آشنا میکنیم و در نهایت شما به این مطلب پی می برید که چرا رپرتاژ آگهی بهترین روش تبلیغات اینترنتی در تمام دنیاست. مدیران بازاریابی و مسئولین وبسایت شرکتها در گوگل به دنبال روشهای جدید سئو و بهینهسازی سایت هستند و مشاهده میکنند که بهتازگی سایتهای تبلیغاتی و آموزش سئو یکی از بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی و سئو را رپورتاژ آگهی معرفی میکنند.
رپورتاژ آگهی چیست؟
بهطورکلی رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که در سایت های خبری منتشر میشود و در متن خبر چند کلمه کلیدی به وبسایت تبلیغ دهنده لینک فالو میشود. تیتر رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری مانند سایر خبرها در صفحه اول سایت های خبری برای کاربران قابل مشاهده است و مهم اینکه این خبر تبلیغاتی از سایت های منتشرکننده حذف نمیشود، بنابراین یک اثرگذاری ماندگار دارد. همچنین به دلیل اینکه کاربران به این صورت با خدمات و محصولات تبلیغ دهنده آشنا میشود، اثرگذاری بیشتری نیز خواهد داشد. همچنین در صورت انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاریهای معتبر میتواند اعتبار بسیار بالایی را برای تبلیغ دهنده ایجاد کند.
برندهای بزرگ در سراسر دنیا اخبار تبلیغاتی خود را در خبرگزاریها و سایتهای خبری تخصصی منتشر میکنند و طوفان تبلیغاتی خود را در تمام دنیا به جریان میاندازند و خوب درنتیجه میلیونها مشتری در سراسر دنیا دارند. مشتریان وفادار و علاقهمند.
در این روش تبلیغات شما بهصورت خبر در سایتهای معتبر منتشر میشود، بنابراین کاربران اعتماد بیشتری به برند شما خواهند داشت. علاوه بر تأثیر بسیار زیاد این روش تبلیغات در افزایش مشتریان، رپرتاژ آگهی ازنظر سئو سایت در گوگل و افزایش بازدید وبسایت نیز بسیار موردتوجه است که دلیل آن هم این است که در بخشهایی از متن خبر یک یا چند کلمه کلیدی به سایت تبلیغ دهنده لینک میشود.
اما در ایران شرایط چگونه است؟ مدیران بازاریابی آنلاین در ایران با این روش مؤثر تا چه اندازه آشنایی دارند و آیا برندهای بزرگ ایرانی برای جذب مشتریان خود در داخل و خارج کشور از این روش تا چه اندازه استفاده میکنند؟
در ایران برخی از مدیران باهوش در برندهای پیشرو برای جذب مشتریان وفادار، از رپورتاژ آگهی استفاده میکنند اما بهطورکلی هنوز بسیاری از شرکتها از آن بیاطلاع هستند.
این روش تبلیغات و برندسازی برای بانکها و مؤسسات مالی و برندهای بزرگ در صنایع مختلف بسیار مؤثر است، اما جالب اینکه برای استارتآپ ها و شرکتهای کوچک و مخصوصاً کسبوکارهای اینترنتی هم نتایج بسیار مفیدی دارد. وی با اشاره به تجربه خود در بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی گفت رپورتاژ نسبت به سایر روشهای تبلیغات آنلاین تأثیرات بیشتری دارد و هم در کوتاهمدت و هم بلندمدت میتواند اعتبار خاصی را برای برندها به ارمغان بیاورد.
رپورتاژ آگهی برای تبلیغات اینترنتی و برند سازی:
همانطور که می دانید روشهای مختلفی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد اما مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روشهای تبلیغات اینترنتی چیست؟
رپرتاژ آگهی درواقع به این دلیل تأثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند.
* اثرگذاری بسیار بالا بر روی مخاطبان به دلیل این است که رپورتاژ بهصورت یک خبر منتشر میشود و باعث اعتماد بیشتر مخاطبان می شود.
*انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاریهای معتبر و سایت های خبری تخصصی پربازدید.
*عدم حذف رپرتاژ از سایت ها که باعث ماندگاری تأثیرگذاری میشود.
*نمایش خبر منتشرشده در جستجوهای گوگل که بسیار مؤثر است.
*معرفی شخص یا برند، معرفی کامل محصولات، خدمات و ویژگیهای وبسایت تبلیغ دهنده.
* هایپر لینک چند کلمه به وبسایت تبلیغ دهنده برای هدایت مخاطبان به سایت شما.
*معرفی مدیران برندها بهصورت مصاحبه یا معرفی خدمات آنها در قالب گزارش آگهی.
همچنین ازنظر هزینه نیز قیمت رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روشهای تبلیغات اینترنتی بسیار مناسبتر است و حتی بازدهی بالاتری دارد.
رپورتاژ آگهی برای سئو و بهینهسازی سایت:
از زمانی که رتبه اول گوگل برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک بهترین راه جذب مشتری و درآمد شد، رقابت بالا گرفت و همه بدنبال بهترین روش برای بهینه سازی سایت و سئو هستند؛ اما با توجه به الگوریتمهای جدید گوگل باید همواره دانش و تجربه خود را تقویت کنیم و از روشهای جدید سئو برای دستیابی به رتبه اول جستجوی گوگل استفاده کنیم. مزایای رپورتاژ که باعث تأثیرگذاری بالا بر روی رتبه گوگل میشود:
– هایپر لینک چند کلمه کلیدی بهصورت فالو.
-اتوریتی و رتبه بسیار بالای خبرگزاریها که باعث تاثیرگزاری بالای رپرتاژ بر رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد.
-عدم حذف رپرتاژ از سایت ها که باعث ماندگاری تاثیرگذاری آن بر سئو سایت میشود.
مهمترین نکات در رپورتاژ آگهی:
اول: نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک گروه متخصص دارای خبرنگار حرفهای، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود.
دوم: رپورتاژ در خبرگزاریها و وبسایتهای خبری معتبر منتشر شود.
سوم: محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشرکننده تهیه شود تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
گردآوریشده توسط پایگاه دانستنی آنلاین