3

پهپاد پرنده نما، ابزار جدید دولت چین برای جاسوسی از مردم!

  • کد خبر : 29224
  • 11 تیر 1397 - 11:59
پهپاد پرنده نما، ابزار جدید دولت چین برای جاسوسی از مردم!

پهپاد پرنده نما، ابزار جدید دولت چین برای جاسوسی از مردم!

دانستنی آنلاین،در سال های اخیر شاهد توسعه پهپادهای مختلفی بوده ایم. دولت چین در سال های اخیر از پهپاد پرنده نما برای جاسوسی از مردم استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین،به نظر می رسد دولت ها برای جاسوسی از شهروندان خود روش های جدیدی را مورد استفاده قرار می دهند. به تازگی خبر جاسوسی دولت چین از مردم این کشور توسط پهپاد پرنده در فضای مجازی منتشر شده است.

در سال های اخیر بیش از ۳۰ آژانس دولتی و همچنین ارتش در کشور چین با استفاده از پهپاد پرنده توانسته اند بر روی مردم این کشور نظارت داشته باشند. بر اساس اعلام South China Morning Post این پهپادها حداقل در ۵ استان در کشور چین مورد استفاده قرار گرفته اند.

این برنامه ها با کدنام «Dove» در حال اجرا بوده و مدیریت آن بر عهده Song Bifeng، پروفسور در دانشگاه پلی تکنیک شمال غربی در شیان است. بر اساس اطلاعات منتشر شده آقای Song در گذشته یکی از دانشمندان ارشد در توسعه جت جنگی چنگدو جی-۲۰ بوده است.

پهپاد پرنده توسعه یافته توسط دولت چین عملکردی همانند یک پرنده معمولی از خود نشان می دهد. در همین راستا این پهپاد دارای بال بوده و از موتور برقی برای حرکت استفاده می کند.

پهپاد پرنده نما، ابزار جدید دولت چین برای جاسوسی از مردم!

در حال حاضر این پروژه مقیاس کوچکی دارد و تعداد کمی از آن ها در آسمان چین حضور دارند. به گفته یکی از افراد حاضر در این پروژه پهپاد پرنده پتانسیل بالایی برای استفاده بیشتر در آینده دارد. این فناوری مزیت های زیادی را برای کارهای نظامی و همچنین جاسوسی در اختیار دولت قرار می دهد.

تا به امروز دولت چین از فناوری های مختلفی برای کنترل ۱٫۴ میلیارد شهروند خود استفاده کرده است. از این تکنولوژی ها می توان به سیستم شناسایی چهره، هوش مصنوعی و عینک هوشمند اشاره کرد. با توجه به این موضوع توسعه پهپاد پرنده توسط دولت این کشور موضوع عجیبی محسوب نمی شود.

منبع: رسانه کلیک

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi