3

ویژگی های یک پزشک خوب

  • کد خبر : 3695
  • 26 آوریل 2016 - 15:16
ویژگی های یک پزشک خوب

آیا تابه حال عبارت “پزشک پنج ستاره” را شنیده اید؟ پزشک پنج ستاره عنوانی است که سازمان جهانی بهداشت برای تعریف معیارهای یک پزشک خوب انتخاب کرده و آن ها را در ۵ محور معرفی کرده است. این پنج محور عبارتند از :…

آیا تابه حال عبارت “پزشک پنج ستاره” را شنیده اید؟ پزشک پنج ستاره عنوانی است که سازمان جهانی بهداشت برای تعریف معیارهای یک پزشک خوب انتخاب کرده و آن ها را در ۵ محور معرفی کرده است. این پنج محور عبارتند از :

Care provider فراهم کننده مراقبت درمانی: کسی که هم برای پیشگیری از عوارض بیماری ها و هم برای پیشگیری از بروز خود بیماری ها تمهیداتی می اندیشد تا مردم از مراقبت های بهداشتی مناسب برخوردار شوند.

Decision maker تصمیم گیرنده: پزشک خوب، با توجه به شرایط خاص هر بیماری و با در نظر گرفتن مسائل انسانی تصمیم می گیرد که چه فن آوری و روش درمانی برای او مناسب است. این تصمیمات منحصر به فرد و شرایط هستند و قدرت تصمیم گیری قوی یکی از اساسی ترین ویژگی های یک پزشک است.

Communicator برقرار کننده ارتباط: پزشک نمونه کسی است که  می تواند با ارتباط مؤثر با افراد و جامعه،  یک سبک زندگی سالم را در جامعه گسترش دهد و اشخاص را تشویق به رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی خود و جامعه شان نماید. روابط عمومی خوب، جزئی از شخصیت یک پزشک موفق است.

Community leader رهبر اجتماعی: یک پزشک با برخوردار بودن از اعتماد جامعه، مشکلات سلامت افراد و جامعه را در می یابد و می تواند حرکت صحیحی در این زمینه ایجاد و آن را رهبری کند. توانایی مدیریت جامعه و تیم درمانی یکی از اصلی ترین قابلیت های یک پزشک است. (شاید هم به همین دلیل است که یکی از اقشاری که بیشتر از سایرین در امور اجتماعی و سیاسی حضور دارند، پزشکان هستند. مثال های متعددی در کشور ما نیز وجود دارند.)

Team member عضو تیم : کسی که به راحتی می تواند با افراد، گروه ها و سازمان های دیگر هماهنگ شده و اهداف تعیین شده را در قالب یک کارجمعی تأمین کند.

می بینیم که در این لیست، تنها به مهارت علمی و درمانی پزشکان اکتفا نشده و فاکتورهای مدیریتی و اجتماعی نیز در تعریف یک پزشک پنج ستاره لحاظ شده است که این قضیه به دلیل نوع شغل خاص پزشکان و سر و کار داشتن آن ها با سطوح مختلف مشکلات فردی و اجتماعی است.

منبع:

https://medapple.com

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi