3

هفته‌نامه دانستنی آنلاین (شماره 11)

  • کد خبر : 13850
  • 07 خرداد 1396 - 8:58
هفته‌نامه دانستنی آنلاین (شماره 11)

هفته‌نامه دانستنی فرصتی است برای مرور مهم‌ترین مقالات، رویدادهای علمی و دانستنی هایی از جهان هستی، مطالب مفید بهداشت، روان شناسی، آشپزی، خواص میوه ها، جاذبه های گردشگری و مسائل مذهبی که در هفته گذشته در این سایت فراهم آمده است.

هفته‌نامه دانستنی فرصتی است برای مرور مهم‌ترین مقالات، نوشته ها، رویدادهای علمی، آموزشی، تاریخی، اقتصادی و دانستنی هایی از جهان هستی و شگفتی های آن، مطالب مفید بهداشت، سلامت و پزشکی، روان شناسی، آشپزی، مواد غذایی و خواص میوه ها، جاذبه های گردشگری ایران و جهان، خبرهای اقتصادی، مسائل مذهبی، دینی و مناسبت های به روزی که در هفته گذشته در این سایت فراهم آمده است.

در این شماره‌ از هفته‌نامه دانستنی آنلاین ، درخصوص:

« در خرداد ماه به روستای گیلوان سفر کنیم – یکصد جاذبه دیدنی ایران (50)/ چگونه ایده های مناسب کارآفرینی را شناسایی کنیم؟/ آیا برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی کرده اید؟بخش اول/ صندوق سرمایه گذاری جسورانه چگونه تأسیس می شود؟+اینفوگرافیک/ بلوغ اقتصادی بر پایه سرمایه گذاری و توسعه پایدار/ لطفاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید/ جایگاه مالیات در سرنوشت بنگاه های کوچک و متوسط –بخش اول/ مؤلفه های انتخاب یک ملک برای کسب و کار/ مراسم چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران برگزار شد » مطالبی خواهید خواند. با دانستنی آنلاین همراه باشید.

در خرداد ماه به روستای گیلوان سفر کنیم – یکصد جاذبه دیدنی ایران (50)

روستای گیلوان در مرز استان‌های اردبیل و گیلان، بین شهرهای خلخال و رشت قرار دارد. روستایی از توابع بخش شاهرود شهرستان خلخال که در ‏65‏ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان و 45 کیلومتری رشت واقع شده و در روزهای خردادماه، طبیعت زیبا و آب و هوای لطیفی دارد.

روستای گیلوان از شرق به استان گیلان از جنوب به روستای علی آباد و ماد جولان، از باختر به روستای شال و از شمال به جنگل‌های تالش متصل می‌شود. ارتفاع این روستای کوهپایه‌ای از سطح دریا 1080 متر است و آب و هوای آن در زمستان‌ها سرد و در تابستان‌ها معتدل است.

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

چگونه ایده های مناسب کارآفرینی را شناسایی کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین سؤالات علاقه‌مندان به کارآفرینی، شناسایی ایده‌های مناسب کارآفرینی و بعدازآن فرصت مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار‌است. شاید این موضوع برای شما هم سؤال باشد: چگونه مناسب‌ترین ایده را برای خودم بیابم؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی این پست می‌توانید به دست آورید.

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

آیا برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی کرده اید؟بخش اول

اوقات فراغت به‌عنوان یک پدیده فرهنگی- اجتماعی که در ابعاد مختلف اقتصادی- سیاسی و غیره نیز مؤثر است موضوع مشترک بین تمام اقشار جامعه است. اوقات فراغت به جهت داشتن ویژگی‌های خاص از یک‌سو موردتوجه و عنایت دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و مسئولان امور فرهنگی و از طرف دیگر روان شناسان و جامعه شناسان قرارگرفته است.

شرکت در برنامه های اوقات فراغت در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد. پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه‌ریزی برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی آنان از ارکان فلسفه وجودی معاونت پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش است. فضای مدرسه هرچند از امکانات پرورشی و مربیان کارآمد هم برخوردار باشد، به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای روانی و تربیتی کودکان و نوجوانان باشد.

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

صندوق سرمایه گذاری جسورانه چگونه تأسیس می شود؟+اینفوگرافیک

در راستای توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در انواع گوناگون در بازار سرمایه تعریف شده که چند نوع آن، به منظور تأمین مالی ایجاد شده‌اند. صندوق‌های پروژه، صندوق‌های زمین و ساختمان و صندوق‌های جسورانه از این نوع هستند.

هدف از تشکيل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، جمع‌آوري سرمايه از سرمايه‌گذاران و سرمايه‌گذاري در شرکت‌هاي در شرف تأسیس و یا نوپاي داراي پتانسيل رشد زياد و سريع با هدف کسب بيشترين بازده اقتصادي ممکن در برابر پذيرش ريسک بالا است. علاوه بر کسب بازدهي از سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت در اين زمينه، کمک به رشد اقتصادي، کارآفريني، ايجاد اشتغال و توسعه فن‌آوري از ديگر اهداف صندوق به حساب مي‌آيند.

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

بلوغ اقتصادی بر پایه سرمایه گذاری و توسعه پایدار

اشتغال­

برخی از اقتصادانان و فعالین این حوزه بر این باورند که دنیا در حال تغییر است. چراکه سرمایه‌گذاران آنقدری که لازم است به برخی از بزرگ ترین پیشران­ های تغییر توجه ندارند، بویژه وقتی صحبت از پایداری به میان می­ آید. بله پایداری!

پایداری، مفهوم بسیار با ارزشی است. مفهومی که به‌طورقطع کلیدواژه دنیای پیش روی ما در حوزه‌های مختلفی چون مسائل زیست محیطی، اجتماعی، خصوصی‌سازی و ….می باشد. به باور برخی از کارشناسان امر در ادوار گذشته کشورمان، ما با بی ­توجهی به مقوله سرمایه گذاری و توسعه پایدار بی­ ملاحظگی کرده یا بهتر بگوییم فرصت سوزی کرده‌ایم. چراکه نادیده گرفتن این مسائل می ­تواند بازده بلند مدت را در آینده به خطر بیندازد نکته حائز اهمیت این است که  توازن قدرت بطوری که بتواند واقعاً پایداری را تحت تأثیر قرار دهد بر عهده سرمایه‌گذاران نهادی قرار دارد، سرمایه‌گذاران بزرگی هم چون صندوق­ های بازنشستگی، بنیادها، اوقاف و … . اما کار را باید به دست باکفایت کاردان سپرد. به گفته معصومه ابتکار – معاون محترم ریاست جمهوری- توسعه پایدار دستوری نیست بلکه مشارکتی است و در این مهم لازم است تمام اقشار جامعه مشارکت داشته باشند. درواقع سرمایه‌گذاری پایدار مقوله آنچنان پیچیده‌ای نیست، فقط کافی است عزم آن باشد و آنگاه خواهیم دید که بسیار بهتر عمل می­ کند و بسیار مهم‌تر از چیزی است که ما بتوانیم تصور کنیم.

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

لطفاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید

لطفاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید

متأسفانه بسیاری از مردم هنوز در انتخاب نوع پوشش در اماکن مختلف به خصوص کسب و کار دچار سردرگمی و کمبود اطلاعات هستند. ارزان‌ترین یا بدترین لباس‌ها را سرکار می‌پوشند. با کفش‌های راحتی و یا کفش‌های اسپورت مثل کتانی سرکار می‌روند. در اینجا می‌کوشیم تا استاندارد پوشش در محیط‌های کاری را معرفی نماییم.

بهتر است از کفش شروع کنیم. اولین فاکتوری که معمولاً به آن توجه زیادی در محیط کار نمی‌شود.

کفش رسمی برای آقایان می‌بایست چرمی از نوع بنددار، نوک‌گرد و جلوبسته دارای پاشنه سه سانت باشد. برای خانم‌ها هم کفش چرمی جلوبسته دارای پاشنه چهار تا هفت سانت توصیه می‌شود.

لطفاً با کفش مشکی جوراب سفید نپوشید. سال‌ها پیش رسم بر این بود که مردان از جوراب سفید استفاده کنند تا تمیزی را نشان دهد. این رسم متعلق به سال‌ها پیش است و حرفه‌ای‌ها می‌دانند که منسوخ شده است. جوراب شما می‌بایست همرنگ کفش یا شلوار شما باشد.

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

جایگاه مالیات در سرنوشت بنگاه های کوچک و متوسط –بخش اول

جایگاه مالیات در سرنوشت بنگاه های کوچک و متوسط –بخش اول

درآمد و هزینه ها دو مؤلفه مهم کسب و کار و فعالیت های اقتصادی می باشد که کلیه عوامل در جهت کاهش هزینه ها نهایتاً عملی است که منتهی به افزایش درآمد خواهد شد. برای رسیدن به کاهش هزینه ها می بایست رفتارهای مالی خود را سازماندهی نمود و با آگاهی کامل از مجموعه قوانین و مقررات قانونی به نحوی برنامه ریزی کرد که اولاً تکالیف خود نسبت به قوانین جاری را اعمال نمود. ثانیاً با استفاده از اقدامات اصولی و قانونی از مزایایی که قانون برای کسب و کارها فراهم نموده، بهره برد.

برای کسب و کار جدید مؤلفه سود نیز از مهم ترین مؤلفه ها می باشد و باید مورد توجه قرار گیرد. برای رسیدن به این مؤلفه، باید بین درآمد و هزینه مدیریت صحیح صورت بگیرد.

همچنین سطح درآمد در سطح ملی و سرانه، نرخ تولید و اشتغال، سیاست صنعتی، پولی و مالی دولت نیز می بایست برای ایجاد کسب و کار جدید مورد توجه قرار گیرد. لذا درا ین نوشتار به ارائه مسائل مالیاتی می پردازیم تا با اشتراک گذاری این مبحث، ضمن ارائه قوانین و مقررات مالیاتی، تکالیف و وظایف کسب و کار جدید مشخص شود و با معرفی رفتار مالیاتی صحیح و جایگاه مالیات در سرنوشت بنگاه های کوچک و متوسط از عواقب ناشی از عدم اطلاع از قوانین مالیاتی جلوگیری شود.

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

مؤلفه های انتخاب یک ملک برای کسب و کار

مؤلفه های انتخاب یک ملک برای کسب و کاربرای شروع یک کسب و کار جدید ابتدا باید ملک برای کسب و کار مورد نظر خریداری شود و خرید ملک باید باتوجه به حرفه و صنعتی که قرار است در آینده در آن ملک شروع به فعالیت کند تهیه شود تا محیطی متناسب با نیازهای آن صنعت، تجهیز شده و برای فعالیت مزبور در اختیار متقاضی قرار گیرد.

به طور حتم ویژگی های املاک صنعتی با املاک مسکونی متفاوت ا ست. در املاک مسکونی با هر متراژ، درنهایت محیطی دارای آرمان ها و ویژگی های مشخصی در دست خواهیم داشت.

بدین گونه که در هر واحد آپارتمان با هر درجه از کیفیت و متراژ، در نهایت آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب و سالن پذیرایی خواهیم داشت.

این در صورتی است که در یک واحد صنعتی، ابتدا برای شروع کاربری ملک ویژگی های دیگری می بایست مدنظر قرار بگیرد. املاک صنعتی گونه ای از املاک است که زمین یا بنا در راستای پیشبرد اهداف یک صنف یا

صنعت به کار گرفته می شود. کارخانه ها، کارگاه ها، بنگاه های فعالیت صنعتی، تولیدی ها، سوله ها،انبارها و ..، از جمله املاک قابل طبقه بندی درا ملاک صنعتی می باشند.

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

مراسم چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران برگزار شد

مراسم چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران

مراسم چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران و آیین نکوداشت 27 اردیبهشت روز روابط عمومی عصر چهارشنبه در سالن قلم مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد .

در این مراسم که با حضور اعضای دولت از جمله جناب آقای محمد باقر نوبخت به عنوان ستاره روابط عمومی دولت و همچنین جناب آقای علی دارابی به عنوان ستاره روابط عمومی معاونت امور استان های صدا وسیما برگزار شد  جناب آقای سیدرضا جمشیدی مدیر و موسس پایگاه خبری دانستنی آنلاین ستاره روابط عمومی دریافت نمود .

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

نقش و تأثیر تبلیغات در کسب و کار

نقش و تأثیر تبلیغات در کسب و کار

تبلیغ در کلام از مصدر بلغ به معنی آگاهی دادن یا مطلع کردن است و تبلیغات به معنی آگاه کردن دیگران از فاید ه های چیزی، کسی یا عقیده ای می باشد.
انواع تبلیغات و ميدان عمل و حوزه نفوذ تبليغات در همه جا و در زمينه هاى مختلف گسترده است. تبلیغات را می توان از منظر شيوه هاى اجرائى به دو گروه مستقيم و غيرمستقيم و از لحاظ موضوعى عمدتاً به چند بخش مذهبی، فرهنگی-اجتماعی، اقتصادی-تجارى و سياسى، تعریف کرد.

گسترش شهرها و پراکندگى و تعدد روستاها و شهر ک ها و شهرها و عدم دسترسى همگان به اطلاعات اقتصادى از یک سو و گسترش خواسته ها و تمایلات و نیازهای واقعی و تجملاتی مردم از سوی دیگر و نیزتنوع توليدات و خدمات، موجب اشاعه تبلیغات و ایجاد تنوع در آن به مرور زمان و در راستای پیشرفت علم و فناوری شده است.

برای مشاهده جزئیات بیشتر در این زمینه، به این صفحه دانستنی آنلاین مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi