7

نوروز پیام آور سرمایه اجتماعی

  • کد خبر : 140065
  • 21 مارس 2023 - 1:33
نوروز  پیام آور سرمایه اجتماعی

نوروز پیام آور سرمایه اجتماعی است. سرمایه اجتماعی که شامل اعتماد، مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری، همکاری و رعایت حقوق یکدیگر و … می باشد. صدای پای بهار به گوش می‌رسد، جوشش بهار، انجماد زمستانی را می‌شکند تا به تازگی دمیدن نفس نو بینجامد و طنین شادی در طبیعت جاری شود. ‏هر بهار، موعدی است برای تازه شدن […]

نوروز پیام آور سرمایه اجتماعی است. سرمایه اجتماعی که شامل اعتماد، مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری، همکاری و رعایت حقوق یکدیگر و … می باشد.

صدای پای بهار به گوش می‌رسد، جوشش بهار، انجماد زمستانی را می‌شکند تا به تازگی دمیدن نفس نو بینجامد و طنین شادی در طبیعت جاری شود. ‏هر بهار، موعدی است برای تازه شدن و هر نوروز امید آفرین؛ جان طبیعت که زنده می‌شود، گویی شور و اشتیاق را در انسانها برمی انگیزد تا در گذشته نمانند و برای آینده بهتر تلاش کنند. ‏

نوروز با ظهور خود تحول و دگرگونی را ندا می دهد، زندگی را فریاد می‌کند، دوستی‌ها را تجدید می‌نماید، افسردگی‌ها را می‌کاهد و بر روشنایی روز می‌افزاید. نور امید به دل‌ها می‌تاباند قصه عاشقی می‌خواند، پنجره‌ها را می‌گشاید تا نسیم زندگی در زوایای روحمان جای گیرد. خاک به یمن قدرت اش جان می‌یابد. بوستان را طراوت و کشت را برکت می‌دهد. شاخه‌های خزان زده درخت زندگی را حیاتی تازه می‌بخشد، تولدی دیگر را نوید می‌دهد و خانه تکانی را به مفهوم عام تعلیم می‌دهد و… پس تا زمانی که زندگی هست، نوروز نیز خواهد بود. به عبارت دیگر نوروز، خود زندگی است. ‏
‏اگرچه با گذر زمان مشکلاتمان بیشتر شده است، اما این نکته را نباید فراموش کنیم که هر نوروزی یک آئین ارتباطی است و از طریق ارتباطات، همدلی و اعتماد که مضمون اصلی سرمایه اجتماعی است، ایجاد می‌شود. اندیشمندان با بررسی عوامل گوناگون دخیل در توسعه جوامع، نهایتاً به این نتیجه رسیده‌اند که اگر سرمایه طبیعی، انسانی و فیزیکی در اختیار یک جامعه باشد، اما سرمایه اجتماعی وجود نداشته و یامیزان آن کم باشد، پیشرفت و توسعه خیالی خام و سراب گونه خواهد بود.
بیایید دست در دست هم این سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم و با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست به طبیعت احترام بگذاریم و اولین مسئولیت اجتماعی خود درحلول سال نو،نوروز و آغاز سال جدیدمحافظت ،مراقبت و حفظ پاکیزگی و پاسداشت از طبیعت باشد.
رودخانه ها،جنگل ،ساحل،کوهستان ، مراتع، محیط های پیرامون روستاهها،دهستان ها،حیات وحش،درختان و زمین همگی از سرمایه های محیط زیستی ایران عزیزمان است که باید مسئولانه با آن توجه و برای حفظ و نگهداری آن ها ،مسئولانه رفتار کنیم.
امسال عید نوروز مقارن شده است، با آغاز ماه مبارک رمضان که امیدواریم این تقارن، برکات فراوانی را از لحاظ مادّی و معنوی برای تمام هم میهنانمان داشته باشد.
فرارسیدن سال نو و فرخنده نوروز باستانی را تبریک گفته و سالی سرشار از تندرستی، شادی و موفقیت برایتان آرزومندم.

امیدوارم این سال برای همه هموطنانمان سال دوستی، فراوانی و بی نیازی، کوشش و آرامش توأم با دلخوشی و مسئولیت پذیری اجتماعی و آگاهی باشد .
مانا و سرافراز باشید.
سیدرضا جمشیدی
مدیر مسئول

تبریک نوروز سید رضا جمشیدی

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=140065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi