1

نشانه های اعتیاد نوجوانان

  • کد خبر : 2308
  • 03 اسفند 1394 - 16:51
نشانه های اعتیاد نوجوانان

استفاده از مواد مخدر یکی ازشایع ترین مشکلات در میان نوجوانان است ، چون بچه ها در این سن بسیار تأثیرپذیر و احساساتی هستند .

استفاده از مواد مخدر یکی ازشایع ترین مشکلات در میان نوجوانان است ، چون بچه ها در این سن بسیار تأثیرپذیر و احساساتی هستند . شما باید از دوستان او اطمینان حاصل کنید که معتاد نباشند .

ما برخی از راه ها را برای شناسایی نوجوانان معتاد معرفی می کنیم:
1-افت ناگهانی نمرات درسی
اگر فرزند شما در درسش ناگهان افت کرد بدون این که دلیل روشنی داشته باشد، باید نگران اعتیاد فرزندتان باشید . سعی کنید دلیل این افت نمرات را بدانید و تا پاسخ قانع کننده ای نگرفتید، رها نکنید.
2- مشکلات مالی
اگر فرزندتان از شما پول می خواهد سعی نکنید به او زیاد پول بدهید همیشه مطمئن باشید که او برای چه پول می خواهد، اگر دیدید که عذر و بهانه آورد، یک نشانه اعتیاد در فرزندتان است اگر دیدید پول نقد یا اشیا با ارزش شما در منزل نیست به معنای این است که فرزندتان شاید معتاد شده است.
3-تغییرات شخصیتی
اگر فرزند شما معتاد شود، برخی تغییرات شخصیتی پیدا می کند؛ مثلاً اگر برونگرا بود و اکنون بسیار آرام و درونگرا شده است و اگر قبلا آرام بود ، اکنون بسیار بی قرار شده است
4-نوسانات خلقی

وقتی بچه ها شروع به مصرف مواد مخدر می کنند، معمولاً به نوسانات خلقی شدید دچار می شوند. برای مثال تنش یا سرخوشی. تغییرات ناگهانی و غیر قابل توضیح در اخلاق و رفتار ش وجوددارد.
5-تغییر ناگهانی در دایره دوستان

داشتن دوستان متفاوت، می تواند دلیل دیگری بر احتمال اعتیاد فرزند باشد.
6. پیدا کردن متعلقات
پیدا کردن وسایلی مانند لوله قوطی های نوشابه، فندک و غیره در اتاقش همچنین مخفی کردن بوی دود مواد؛ –  ممکن است عود یا بخورروشن کند تا اتاق خوشبو شود و بوی مواد به مشام نیاید. _ در این مواقع باید هوشیار باشید.
7- علائم هشدار دهنده جسمی
اگر چشمانش قرمز می شود و یا بطور مکرر خون دماغ می شود یا تغییر قابل توجهی در اشتها یا خوابش بوجود بیاید، می تواند نشانه اعتیاد باشد همچنین عدم نظافت شخصی و یا جراحات جزیی در بدن، همه این ها می تواند سرنخ باشد اگر فرزندتان دچار تشنج، لرزش ، اختلال در هماهنگی و گفتار نا مسنجم شود، همه این ها از علائم اعتیاد است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=2308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi