6

مدیریت منابع انسانی چیست؟!

  • کد خبر : 126712
  • 03 اردیبهشت 1401 - 7:31
مدیریت منابع انسانی چیست؟!

اغلب مدیران تا صحبت از مدیریت منابع انسانی می‌شود ؛ فکر می‌کنند که این عبارت ؛ نسخه ارتقاء یافته و یا ورژن جدیدی از مبحث کارگزینی و امور اداری و رفاهیات است. به گزارش دانستنی انلاین ، دکتر حسن خسروی، مدرس دانشگاه و مولف کتاب مدیریت منابع انسانی در یادداشت خود آورده است: در صورتی […]

اغلب مدیران تا صحبت از مدیریت منابع انسانی می‌شود ؛ فکر می‌کنند که این عبارت ؛ نسخه ارتقاء یافته و یا ورژن جدیدی از مبحث کارگزینی و امور اداری و رفاهیات است.

مدیریت منابع انسانی چیست؟!

به گزارش دانستنی انلاین ، دکتر حسن خسروی، مدرس دانشگاه و مولف کتاب مدیریت منابع انسانی در یادداشت خود آورده است: در صورتی که مدیریت منابع انسانی ؛ یک مفهوم بسیار وسیعتر از اینهاست که همچون یک چتر بزرگ ؛ تمام فرایندها و شئونات سازمان اعم از نرم افزاری ؛ سخت افزاری و مغز افزاری را در بر می‌گیرد

متاسفانه اغلب مدیران سازمان‌ها ؛ حد و مرز و گستره جغرافیای مدیریت منابع انسانی را با خط کش و افق دید خود ترسیم می‌کنند ؛ حال آنکه هیچ بخشی از سازمان چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی وجود ندارد که مدیریت منابع انسانی بر آن سیطره و تسلطی نداشته باشد.

امروزه در عصر متاورس؛ بسیار ضروری است که به جهت رقابت شدید و لزوم حفظ بقاء در این عرصه ؛ سازمان‌ها یک باز تعریف مجدد از جایگاه ؛ کارکرد و برد اقدامات و حوزه نفوذ مدیریت منابع انسانی خویش داشته باشند. به دیگر سخن ؛ مدیرانی که حوزه مدیریت منابع انسانی را به چشم یک استراتژیست راهگشا و خط شکن و چراغ راهنما می‌نگرند می‌توانند پیام آور رشد و توسعه پایدار برای سازمان و کشور خود باشند.

از سوی دیگر؛ در بعد کلان؛ شاهد هستیم که در طول چهل سال گذشته رؤسای محترم جمهور منتخب مردم؛ هیچ کدام مفهوم مدیریت منابع انسانی را بدرستی متوجه نشده و درک شایسته و بایسته ای از این عنصر راهگشای مهم نداشته اند و به همین جهت است که ملاحظه می‌کنید سازمانهای تخصصی نظیر سازمان امور اداری و استخدامی کشور ؛ سازمان برنامه و بودجه کشور ؛ سازمان مدیریت و برنامه ریزی و… عمدتا مورد بی مهری و نگاه های غیر کارشناسی دم دستی واقع شده و همواره متزلزل و ضعیف و ناکارآمد بوده اند.

نتیجه چنین وضعیتی ؛ نارضایتی عمومی بدنه کارشناسی و متخصص دولت از نوع رفتار با آنها و میزان و مقدار حقوق و مزایا و وضعیت بازنشستگان و… میباشد که همگی حاکی از آن است که مدیران ما درک صحیحی از مدیریت منابع انسانی نداشته و ندارند.

سخن در این باب از حیث آسیب شناسی و واکاوی و پرداختن به چرایی افتادن در چنین دامگهی؛ بسیار زیاد است که میزگردهای چالشی چند جلسه ای را می‌طلبد و پیشنهاد می‌شود صدا و سیما در این خصوص همت نموده و برنامه سازی‌های کارشناسی را در دستور کار قرار دهد با این موضوع و این رویکرد که چرا ما در حوزه مدیریت منابع انسانی نتوانسته ایم دیدگاه منسجم واحد قدرتمند راهگشایی داشته باشیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۹۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=126712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi