3
مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ مطرح کرد:

لزوم تعهد گردشگران به «مسئولیت‌ اجتماعی» در برابر محیط زیست

  • کد خبر : 142306
  • 22 می 2023 - 13:43
لزوم تعهد گردشگران به «مسئولیت‌ اجتماعی» در برابر محیط زیست

دانستنی آنلاین: احمد فریسات مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ با اشاره به اهمیت حفظ زیست بوم این تالاب  گفت: این تالاب ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری است اما همواره بازدیدکنندگان باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در مقابل محیط زیست توجه کنند. به گزارش دانستنی آنلاین، فریسات با اشاره به آبگیری تالاب بامدژ اظهار […]

دانستنی آنلاین: احمد فریسات مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ با اشاره به اهمیت حفظ زیست بوم این تالاب  گفت: این تالاب ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری است اما همواره بازدیدکنندگان باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در مقابل محیط زیست توجه کنند.

به گزارش دانستنی آنلاین، فریسات با اشاره به آبگیری تالاب بامدژ اظهار کرد: به واسطه بارندگی‌های یک سال اخیر، ۶۰ درصد از وسعت این تالاب هم‌اکنون آبگیری و از تبدیل شدن آن به یک کانون ریزگرد جدید برای استان جلوگیری شده است.

مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ ادامه‌داد: این درحالی است که رها کردن زباله و پسماند توسط برخی گردشگران، زیست‌بوم این تالاب را با تهدید جدی روبه‌رو کرده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه هفته محیط زیست در استان پاکسازی تالاب‌ها شروع شده است بیان‌کرد: امروز با همکاری دانش آموزان، عملیات پاکسازی و جمع آوری زباله‌های از این تالاب انجام شده است.

فریسات گفت: انتظار می‌رود گردشگران و بازدیدکنندگان برای جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی و پوشش گیاهی منطقه، از رها کردن زباله در اطراف تالاب بامدژ خودداری کنند.

مسئول مرکز پایش تالاب بامدژ با بیان اینکه مساحت فعلی این تالاب چهار هزار هکتار است، افزود: این تالاب فصلی است و از مهر ماه تا اردیبهشت ماه به دلیل بارش باران و آبگیری که رخ می دهد شرایط مناسبی دارد.

وی گفت: بامدژ سومین تالاب بزرگ استان خوزستان است که باتوجه به نزدیکی آن با مرکز استان (اهواز) ظرفیت مناسبی برای حضور گردشگران محسوب می شود.

تالاب بامدژ به صورت یک مخزن طبیعی است که سیلاب‌های زمستانی دز و شاوور را ذخیره و به تدریج به رودخانه دز تخلیه می‌کند به همین دلیل نقش مهمی در کنترل وضعیت سیلابی و طغیانی رودخانه‌های دز و شاوور دارد.

دسترسی به تالاب بامدژ از طریق جاده اهواز- اندیمشک امکان‌پذیر است. در هنگام بازدید از این منطقه حفظ محیط زیست و احترام به حریم زندگی حیوانات اهمیت بسیاری دارد زیرا متأسفانه این تالاب در سال‌های اخیر به دلیل کاهش آب ورودی به تالاب، برداشت بی‌رویه و اضافه بر ظرفیت از منابع موجود در تالاب، ورود آلاینده‌های پساب‌های شهری و کشاورزی، تخریب، تصرف اراضی و زیر کشت بردن، در معرض تهدید و نابودی قرار گرفته است.

/فارس

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=142306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi