1

لرستان دارای «شهرک سلامت» می شود

  • کد خبر : 132018
  • 13 نوامبر 2022 - 17:42
لرستان دارای «شهرک سلامت» می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ایجاد شهرک سلامت در لرستان بر اساس شاخص ها و استانداردهای لازم در دستور کار قرار گرفته است. دانستنی آنلاین / خرم‌آباد: احمدرضا دالوند ظهر امروز در همایش سراسری تخصصی گردشگری و کشاورزی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان، با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیت‌های […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ایجاد شهرک سلامت در لرستان بر اساس شاخص ها و استانداردهای لازم در دستور کار قرار گرفته است.

شهرک سلامت لرستان

دانستنی آنلاین / خرم‌آباد: احمدرضا دالوند ظهر امروز در همایش سراسری تخصصی گردشگری و کشاورزی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان، با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه کشاورزی و گردشگری است، اظهار داشت: بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها می‌تواند لرستان را به قطب کشاورزی و گردشگری کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه آنچه لرستان را از دیگر مناطق کشور متمایز کرده است آب و خاک حاصلخیز این منطقه است، افزود: در حالی که دنیا با چالش آب مواجه است، اما استان لرستان سومین استان پربارش کشور محسوب می‌شود.

دالوند با بیان اینکه آب و هوای مناطق جنوبی و شمالی لرستان کاملا با هم متفاوت است، عنوان کرد: در هر فصلی محصولات کشاورزی خاصی در استان لرستان کشت و تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه کشاورزی و گردشگری نقاط قوت لرستان هستند، بیان کرد: متاسفانه  در گذشته توجه چندانی به این ظرفیت ها نشده است.

دالوند با بیان اینکه در بحث زیرساخت ها به‌صورت جدی اقدامات لازم در لرستان صورت نگرفته است، افزود: در حال حاضر با چالش جدی آب در برخی مناطق استان مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در حال حاضر اقداماتی در حوزه گردشگری کشاورزی استان صورت گرفته که پس از بهره‌برداری لرستان در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوب در زمینه تولید پسته، زعفران انار، ماهیان سردآبی، انجیر سیاه  در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: توجه به تقویت این ظرفیت های قابل توجه در سطح استان نقش بسیار مهمی در توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

دالوند با اشاره به اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری همچون قلعه فلک‌الافلاک، دریاچه گهر و آبشارهای لرستان، عنوان کرد: طرح‌ جامع گردشگری استان تهیه شده که پس از تصویب نهایی اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی  استانداری لرستان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های بسیار مهم ایجاد زیرساخت های گردشگری در لرستان است، افزود: راه های ارتباطی باید به صورت ویژه در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرند.

دالوند با اشاره به لزوم توجه به گردشگری سلامت در کنار گردشگری کشاورزی، بیان کرد: ایجاد شهرک سلامت در لرستان بر اساس شاخص ها و استانداردهای لازم در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به مجموعه کشت و صنعت و گردشگری فجر صفای لرستان، گفت: مجموعه کشت و صنعت یکی از طرح‌های مهم و بی‌نظیر در حوزه کشاورزی و گردشگری  است.

دالوند افزود: با توجه به ظرفیت کشت محصولات کشاورزی با کیفیت بالا و تنوع گونه‌های جانوری  استان لرستان می‌تواند به منطقه گردشگری و کشاورزی تبدیل شود. / تسنیم

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=132018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi