2

‌ظرفیت تولید نفت امسال به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد

  • کد خبر : 127759
  • 22 آگوست 2022 - 7:25
‌ظرفیت تولید نفت امسال به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ایران آمادگی سوآپ حداکثری گاز را دارد، گفت: تا پایان امسال ظرفیت تولید نفت به روزانه بیش از ۴ میلیون بشکه می‌رسد. به گزارش دانستنی آنلاین ، محسن خجسته‌مهر به تشریح مزایای طرح انتقال گاز به جزیره کیش پرداخت و اظهار داشت: گازرسانی به دو نیروگاه در […]

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ایران آمادگی سوآپ حداکثری گاز را دارد، گفت: تا پایان امسال ظرفیت تولید نفت به روزانه بیش از ۴ میلیون بشکه می‌رسد.

‌ظرفیت تولید نفت امسال به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد

به گزارش دانستنی آنلاین ، محسن خجسته‌مهر به تشریح مزایای طرح انتقال گاز به جزیره کیش پرداخت و اظهار داشت: گازرسانی به دو نیروگاه در جزیره کیش، رونق کسب‌وکار، رفاه اجتماعی و شاخص‌های مهم مسئولیت‌ اجتماعی از جمله دستاوردهای این طرح مهم ملی است. این طرح با صرفه‌جویی روزانه حدود یک میلیون لیتر نفت‌گاز و استفاده غیربهینه سالانه حدود ۷ هزار تن ال‌پی‌جی در جزیره کیش می‌تواند برای کشور دستاوردهای صادراتی داشته باشد، ظرفیت تولید برق و تولید آب شیرین نیز با بهره‌برداری از این خط افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هزینه سرمایه‌گذاری این طرح را ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ظرفیت انتقال روزانه طرح انتقال گاز به جزیره کیش هم‌اکنون ۲۸ میلیون مترمکعب است که در ابتدای مسیر متناسب با مصارف جزیره کیش، بهره‌برداری خواهد شد. با بهره‌برداری از این طرح و دسترسی به منافع و دستاوردهای آن، آرزوی دیرینه مردم جزیره کیش و فعالان اقتصادی و صنعتگران برای استفاده از سوخت پاک محقق شد.

وی منافع ارزی سالانه حاصل از افتتاح و بهره‌برداری از طرح خط لوله انتقال گاز به جزیره کیش را ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: کمتر از یک سال همه سرمایه این طرح باز خواهد گشت که به منزله درآمد صادراتی برای کشور است، جلوگیری از قاچاق سوخت نیز یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح خواهد بود.

* ظرفیت تولید نفت امسال به بیش از ۴ میلیون بشکه می‌رسد

خجسته‌مهر گفت: آغاز عملیات اجرایی چهار طرح توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز در هفته دولت شامل یاران شمالی، یاران جنوبی، بلال و سهراب و افتتاح واحد شیرین‌سازی فازهای ۲ و ۳ پارس‌جنوبی به‌ مقدار ۶۰ هزار بشکه در روز، همچنین آغاز احداث خط لوله جدید گاز ترش ۳۲ اینچ فاز ۱۶ پارس جنوبی در این هفته انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره توسعه میدان آرش گفت: شرکت ملی نفت ایران برای آغاز حفاری در میدان آرش آمادگی کامل دارد و به محض مشخص شدن شرایط و آغاز تشریفات کار، عملیات حفاری آغاز می‌شود و این شرکت برای توسعه بخش نفت و گاز این میدان برنامه کاملی دارد که به تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران نیز رسیده است.

خجسته‌مهر درباره تصمیم برای واردات گاز از روسیه گفت: به‌طور کلی موضع ایران درباره این موضوع، تجارت گاز است و جمهوری اسلامی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، آمادگی دارد سوآپ گاز را به مقاصدی که مدنظر تحویل‌دهنده گاز است، انجام دهد.

وی درباره مقدار تولید کنونی و برنامه برای افزایش ظرفیت تولید در صورت به‌ نتیجه رسیدن برجام گفت: همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد، ظرفیت تولید نفت شرکت ملی نفت ایران تا پایان سال ۱۴۰۰ برابر ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار بشکه در روز بود و بر اساس برنامه‌ریزی، ظرفیت تولید نفت خام ایران تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید./فارس

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=127759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi